Ziņas

Toyota iepazīstina ar elektroauto nākotni - 10-80% uzlāde tikai 10 minūtēs

Daudzveidīgas nākotnes akumulatoru tehnoloģijas
Pirmā cietvielu akumulatora ieviešana tirgū 2027.-2028. gadā
10-80% uzlāde tikai 10 minūtēs

Toyota Motor Europe (TME) šodien sniedza sīkāku informāciju par gaidāmajiem produktiem un tehnoloģijām, kas palīdzēs uzņēmumam virzīties uz nulles emisiju līmeni Eiropā. Līdz 2026. gadam tas plāno ieviest sešus jaunus akumulatora elektriskos (BEV) modeļus, bet nākamajos divos gados tiks prezentēti konceptuālo Urban SUV un Sport Crossover sērijveida varianti.

Uzņēmums sniedza ieskatu arī par nākamās paaudzes akumulatoru tehnoloģiju izstrādi, kas tiks ieviestas automobiļos pēc 2026. gada.


Uzstājoties uzņēmuma ikgadējā Kenshiki forumā Briselē, Toyota Motor Europe viceprezidents Andrea Karluči teica: “Runājot konkrēti par Eiropu, jāatzīmē, ka tirgus pašlaik ir ārkārtīgi daudzveidīgs. Taču mūsu mērķis ir 100% oglekļa neitralitāte līdz 2035. gadam – pēc vien 12 gadiem. Mēs esam apņēmušies to sasniegt.”

6 elektromobiļu modeļi līdz 2026. gadam

Toyota ir izstrādājusi daudzceļu pieeju oglekļa neitralitātes nodrošināšanai, kas saskan ar tās apņemšanos piedāvāt virkni spēka piedziņas sistēmu, kas atbilst specifiskām klientu vajadzībām, tirgus apstākļiem un vietējai infrastruktūrai dažādos pasaules reģionos. Uzņēmuma programma ietver hibrīddzinēju elektriskās, uzlādējamo hibrīddzinēju elektriskās, akumulatora elektriskās un ūdeņraža degvielas šūnu elektriskās sistēmas, ūdeņraža iekšdedzes dzinējus un e-degvielas.

Eiropā līdz 2026. gadam tās klāstā būs seši akumulatora elektriskie modeļi. Papildus bZ4X, kas jau ir pārdošanā, un pagājušā gada forumā prezentētajam Compact SUV konceptauto, Toyota prezentēja vēl divus automobiļus, kas paplašinās modeļu klāstu: konceptauto Urban SUV un Sport Crossover.

Nākamās paaudzes akumulatori pēc 2026. gada


Nākamās paaudzes tehnoloģijas, ko Toyota izstrādā periodam pēc 2026. gada, mainīs transportlīdzekļu izstrādes, ražošanas un lietošanas veidu. Tās nodrošinās, ka bezizmešu mobilitāte būs plaši izplatīta un pieejama par pieņemamu cenu, ievērojot apņemšanos nodrošināt ilgtspējīgu mobilitāti pilnīgi visiem.

Uzņēmums gatavojas ieviest virkni jaunu akumulatoru, no kuriem pirmais būs veiktspējas versija, kas izstrādāta, izmantojot parasto konstrukciju, taču paredzams, ka tā nodrošinās divreiz lielāku nobraukuma rezervi un par 20% mazākas izmaksas salīdzinājumā ar pašreizējo bZ4X.

Tam sekos labas kvalitātes zemu izmaksu akumulators, kas palīdzēs popularizēt BEV. Tam būs jauna forma, bipolāra struktūra un kā galvenais materiāls tiks izmantots lētāks litija dzelzs fosfāts (LFP). Izstrādātāju mērķis ir palielināt nobraukuma rezervi par 20% un samazināt izmaksas par 40% (salīdzinājumā ar bZ4X).

Trešais akumulators, kam izmantos bipolārās tehnoloģijas un katodu ar augstu niķeļa saturu, būs orientēts uz augstu veiktspēju. Arī tam paredzamas vēl zemākas izmaksas un vēl lielāka nobraukuma rezerve.


Runājot par Toyota pirmajiem cietvielu akumulatoriem, Andrea Karluči teica: “Mēs esam panākuši tehnoloģisku izrāvienu, kas atrisina cietvielu akumulatoru ilgmūžības problēmu. Pašlaik top metode masveida ražošanai, un mēs strādājam, lai panāktu komercializāciju 2027.-2028. gadā, kad ražošanas jaudai būtu jāsasniedz vairākus desmitus tūkstošu automobiļu gadā.”

Jau sākotnēji Toyota vēlas panākt 10–80% uzlādi tikai 10 minūtēs

Tiek izstrādātas arī citas tehnoloģijas nākamās paaudzes elektromobiļu ražošanai, inženierijai un dizainam. Kenshiki forumā pirmo reizi Eiropā tika prezentēts Toyota FT-3e konceptautomobilis, kas aptver visu nākotnes tehnoloģiju klāstu, tostarp svara samazināšanu, maksimāli efektīvu aerodinamiku un izmaksu kontroli. FT-3e aplūko, kā nākotnē automobiļi varētu piedāvāt vairāk nekā tikai mobilitāti, savienojoties ar sabiedrību un nodrošinot enerģijas un datu pārvadi.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.