Ziņas

Toyota prezentē Hilux prototipu ar ūdeņraža šūnu dzinēju

Ūdeņradis sasniedzis praktisko Hilux pikapu
Vairāk nekā 600 km sniedzamība
Izmantoti degvielas šūnu elektriskā sedana Toyota Mirai galvenie elementi.

Prezentējot Hilux prototipu ar ūdeņraža degvielas šūnu sistēmu, Toyota ir sasniegusi kārtējo pagrieziena punktu virzībā uz nulles oglekļa nākotni. Prototips vēlreiz skaidri parāda, ar kādu vērienu un kādiem spēka piedziņas risinājumiem Toyota īsteno savu nulles oglekļa mobilitātes stratēģiju – lai atbilstu dažādām lietotāju vajadzībām un darba vidēm visā pasaulē, ražotājs piedāvā hibrīda elektriskos, uzlādējamā jeb plug-in hibrīda elektriskos, akumulatoru elektriskos un ūdeņraža degvielas šūnu elektriskos spēka agregātus.

Revolucionārais pikaps tika prezentēts Toyota Manufacturing UK automašīnu rūpnīcā Derbijā, Anglijā. Tas tika izstrādāts kopprojektā ar konsorcija partneriem, bet finansiālu atbalstu projekta īstenošanai nodrošināja Apvienotās Karalistes valdība. Hilux ir globāla mēroga Toyota zīmola ikona ar ārkārtējas uzticamības un izturības reputāciju. Izstrādes projektā tika pētīts, kā šīs īpašības varētu saglabāt, modelī ieviešot jaunu nulles emisijas degvielas šūnu elektrisko spēka piedziņu.

Automašīnas profils

Jaunajā spēka agregātā izmantoti degvielas šūnu elektriskā sedana Toyota Mirai galvenie elementi. Nepilni 10 šīs tehnoloģijas komerciālas ražošanas gadi ir pierādījuši tās kvalitāti, turklāt vienīgie izmeši degvielas šūnu sistēmas lietošanas laikā ir tīrs ūdens.

Ūdeņradis tiek glabāts trīs augstspiediena tvertnēs un pēc pilnas uzpildes prototipam provizoriski nodrošina vairāk nekā 600 km nobraucamo attālumu – ievērojami vairāk, nekā varētu sasniegt ar akumulatoru elektrisko sistēmu. Hibrīda akumulators, kurā tiek uzglabāta saražotā elektroenerģija, ir novietots aizmugurējā kravas klājā, tādēļ tam nav negatīvas ietekmes uz mašīnas salona ietilpību.

Projekta vēsture

Projekta pirmsākumi meklējami 2022. gada ievadā, kad TMUK un Toyota Motor Europe veica tā priekšizpēti. Pēc tam ar Advanced Propulsion Centre (bezpeļņas organizācija, kas atbalsta tīrāku tehnoloģiju un jaunu mobilitātes koncepciju izstrādi) starpniecību tika iegūts finansējums no Apvienotās Karalistes valdības. Saņemot papildu atbalstu no Toyota Motor Corporation (TMC), TMUK un konsorcija partneri Ricardo, ETL, D2H Advanced Technologies un Thatcham Research 2022. gada 1. jūlijā sāka intensīvu projektēšanas un izstrādes programmu.

Prototipa montāža atbilstoši Toyota ražošanas sistēmas principiem īpašā vietā TMUK rūpnīcā sākās šī gada 5. jūnijā. Pirmais ūdeņraža šūnu Hilux tika pabeigts tikai trīs nedēļas vēlāk. Līdz šī gada beigām kopumā tiks uzbūvēti 10 šādi auto, un visiem tiks veiktas stingras pārbaudes, lai pārliecinātos, ka to drošība, veiktspēja, dinamika, funkcionalitāte un izturība atbilst augstajiem standartiem, kas tiek prasīti no sērijveida modeļiem.

Projekts ir ļāvis TMUK attīstīt un izmantot jaunas iemaņas degvielas šūnu automašīnu un ūdeņraža sistēmas komponentu jomā. Visiem konsorcija partneriem bija ārkārtīgi svarīga loma jau programmas sākotnējā posmā. Piemēram, Ricardo pildīja dažādus dizaina un izstrādes uzdevumus, kā arī paralēli speciālistiem no TMUK plānoja visu ražošanas procesu. Tuvāko mēnešu laikā Ricardo veiks visaptverošu automašīnas izvērtēšanu, un tikai tad tiks pieņemts lēmums, vai šīs desmitgades otrajā pusē tā nonāks sērijveida ražošanā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.