Testa brauciens

Toyota RAV4 GR Sport pirmais brauciens

Jauna RAV4 modifikācija
Gan vizuāli, gan tehniski uzlabojumi
Pašuzlādes hibrīda sākumcena - 48 550 eiro

Kas tas ir?

Pasaulē pašlaik nav cita ražotāja ar tik plašu un vienlaikus konsolidētu autosporta programmu kā Toyota. Japāņu kompānija ir pārstāvēta izturības sacīkstēs, kur tās kontā ir uzvaras Lemānas 24 stundu sacensībās, tā ir bijusi dominējošs spēks Dakaras rallijos un citos rallijreidos, un, protams, Toyota var lepoties ar izciliem rezultātiem pasaules čempionātā rallijā.

Šis sporta oreols kopā ar dažādiem kompānijas revitalizācijas pasākumiem ir devis rezultātus – automobiļu dizains kļūst modernāks, un teju visas modeļu saimes apspīd autosporta slava.

Tā Toyota programmā ir parādījies rallija bolīdiem līdzīgais mazais superauto GR Yaris, kupeja GR86 un vēl virkne pazīstamu modeļu, kuriem GR izpildījums piešķīris sportisku stilu. Jaunākais auto GR sērijā ir SUV dižpārdoklis RAV4.

Eksterjerā dizaineri akcentam izmantojuši glancēti melnas riteņu arku uzlikas un līstes. Priekšpusē izceļas melnas krāsas miglas lukturu ietvari ar tādu pašu G rakstu kā radiatora režģim un jauns priekšējais spoilers. To papildina GR emblēma uz priekšējā režģa un aizmugurējām durvīm. GR Sport standarta aprīkojumā iekļautajiem 19 collu diskiem ir glancēti melna apdare ar mehāniski iestrādātām līnijām, kas akcentē dubultspieķu dizainu.

Sportiskā tēma ir turpināta salonā, kur priekšējo sporta sēdekļu apdarei izmantots reljefs materiāls ar zamšādas efektu, bet sānu balstu apdarei izmantota sintētiskā āda. Galvas balstos iestrādāts reljefs GR logotips, savukārt vizuālu kontrastu rada sudraba krāsas šuves uz sēdekļiem, stūresrata un pārnesumkārbas sviras, kā arī dekoratīvi elementi metāliskā sudraba krāsā uz durvju paneļiem un stūres. GR logotips ir iestrādāts arī grīdas paklājiņos un stūrē.

RAV4 GR Sport standarta aprīkojumā ir iekļauta uzlabota multivides sistēma ar 10,5 collu augstas izšķirtspējas ekrānu un pielāgojams 12,3 collu digitālais vadītāja kombimetrs, kas ir galvenie jauninājumi arī 2023. gada RAV4.

Savukārt Toyota T-Mate drošības un vadītāja atbalsta sistēmā ietilpst jaunākās paaudzes Toyota Safety Sense papildu funkcionalitāte. Pakotne ietver jauno avārijas stūrēšanas palīgsistēmu un uzlaboto sadursmes novēršanas sistēmu.

Kā tas brauc?

Varētu, protams, teikt, ka tās ir kosmētiskas detaļas, taču Toyota ir spērusi soli tālāk un papildus uzstādījusi stingrākas atsperes un atbilstīgi kalibrētus amortizatorus, turklāt atsperes un amortizatori ir individuāli pielāgoti hibrīda un uzlādējamā hibrīda versijām.

Jā, sportiskais izpildījums ir paredzēts tikai jaudīgākajām piedziņām, un šeit īpaši izceļas uzlādējamais hibrīds, kas ir visu laiku jaudīgākais RAV4. Sistēmas kopējā jauda ir 225 kW (306 ZS), 100 km/h tas sasniedz 6 sekundēs, turklāt tīrā elektriskajā režīmā šāds auto spēj veikt līdz 75 kilometriem. Aizmugurējo riteņu piedziņu nodrošina elektromotors.

Lauka apstākļos – jeb Somijas ziemeļos, kur notika jaunās versijas prezentācija, – izmaiņas jūtamas uzreiz. Automobilis šķiet savāktāks, bet reakcijas uz stūres komandām precīzākas un asākas. Jaunie piekares elementi nepadara RAV4 par sporta automobili, tomēr starp mašīnu un vadītāju veidojas labāka savstarpējā sapratne, līdz ar to vadīšanas process ir nedaudz interesantāks.

Vai to ir vērts pirkt?

RAV4 GR Sport gadījumā tas ir retorisks jautājums. Ja šis modelis jums jau patīk, tad GR Sport ir iespēja iegādāties tā labāko versiju, kurā harmoniski apvienots gan dizains, gan gaitas īpašības. Tiesa, būdams labākais, GR Sport ir arī dārgākais. Pašuzlādes hibrīds maksā, sākot no 48 550, uzlādējamais – no 58 300 eiro.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.