Porsche Boxster 25 tests
Boxster 25 kā veltījums jubilejai
400 ZS jauda
Perfekta vadāmība

Pirms sešiem gadiem Porsche atbildēja uz pircēju lūgsnām, laižot klajā ierobežotas sērijas 911 R – modeli, kurā GT3 dzinējs tika apvienots ar sešpakāpju manuālo kārbu un šarmantu retrostilu. Kopš tā laika entuziastiem adresētu speciālo versiju nav trūcis, un brīžam šķita, ka Štutgartes komanda vienkārši ņēma savas skiču klades un idejas pārvērta jaunos variantos.
Pirms gandrīz 30 gadiem 1993. gada Detroitas autoizstādē parādīto Boxster konceptu varēja uztvert kā mūsdienu redzējumu par 550 Spyder, taču patiesībā tā bija racionāla reakcija – Porsche bija nonācis grūtībās un tukšas fantāzijas produktu plānošanā gluži vienkārši nevarēja atļauties. Tomēr, neraugoties uz spiedīgajiem jauna modeļa iecerēšanas apstākļiem, 1997. gada sērijveida Boxster ne tikai palika uzticīgs markas principiem, bet arī guva necerētus panākumus, dodot ievērojamu artavu uzņēmuma apskaužamajā rentabilitātē.
Boxster 25 ir veltījums jubilejai un piedāvā izteiksmīgu autosalona zvaigznes reinterpretāciju: flagmanis GTS 4.0 ir nokrāsots GT Silver krāsā, riteņu diski un gaisa ieplūdes punkti noformēti varam līdzīgā Neodyme tonī, savukārt salona apdarei izmantota nekautrīga sarkanā krāsa, ko Porsche dēvē par Bordeaux Red.
Interesanti, ka salikums nav gluži tāds kā agrīnajiem sērijveida automobiļiem, kas lepojās ar Arctic Silver eksterjeru un Boxster Red interjeru, taču arī šī kombinācija ir spilgts apliecinājums tam, ko spēj Porsche Individual un Heritage Design nodaļas. Boxster 25 uzņem gaitu ar pamatīgu sparu, bet vēl vairāk pārsteidz vadītāja tiešā mijiedarbība ar automobili.
Dzinējs dzied ar metālisku, raupju balsi, savukārt manuālā pārnesumkārba – tiesa, ar mazliet garākiem sviras gājieniem nekā GT4 – rada pozitīvu sporta tehnikas iespaidu. Patīkams bonuss ir analogie mērpulksteņi, ko izmantoja oriģinālajā Boxster, tiesa, tiem ir nopietnāks šrifts, un labajā pusē ir pielāgojams digitālais panelis. Ar 400 ZS pie 7000 apgr./min – vien 700 apgriezienu no ierobežotāja – Boxster 25 ir saglabājis kādreizējā sešinieka apreibinošo gaudošanu, taču te sitiens pa gāzes pedāli augšējā apgriezienu diapazonā jūs triec pretī horizontam ar superauto neatlaidību.
Pārslēdzamā izplūdes sistēma dod papildu skaņas dimensiju, taču pie nelieliem apgriezieniem tonis ir vienmuļš un pieklusināts. Bisteras nelielajā lidlauka trasē auto izrādījās pārsteidzoši rotaļīgs, un bremzes bija tikpat stabilas kā viss automobilis.
Vēl labāks tas bija aplī pa Velsas ceļiem, kur lieliskā stūrēšana un atkarību izraisošais motors padarīja braukšanu jo īpašāku. Auto šķiet dzīvs veidā, kas mūsdienu datorizēto automobiļu pasaulē šķita pazaudēts. Un bija brīži, kad 25 raksturs laistījās tikpat spoži kā oriģinālajam Boxster – vai varbūt pat 550, un es nodomāju: labi, jūs mani esat pārliecinājuši!
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...