Testa brauciens

Toyota Corolla Cross pirmais tests

Veidots uz GA-C platformas
Efektīvs piektās paaudzes hibrīds
Jauna multimediju sistēma

KAS TAS IR?

Tā sauktie C-SUV jeb kompaktie krosoveri ir uz viļņa, taču Toyota, kurai ir RAV4 un tagad arī Yariss Cross, trūka modeļa, kas konkurētu ar Škoda Karoq vai Peugeot 3008, vai auto, kas tirgus klasifikācijā atrodas puspakāpienu zemāk. Nu šis iztrūkums ir novērsts, klajā laižot Corolla Cross. 

Ņemot vērā nosaukumu piešķiršanas politiku, nav grūti noprast, kā projektēts jaunais modelis, taču teikt, ka tas vienkārši atvasināts no hečbeka, nebūtu taisnīgi. Corolla Cross pamatā tik tiešām ir pārbaudītā GA-C platforma, taču atšķirībā no Corolla un dažiem konkurentiem Cross ir iespējama pilnpiedziņa. To nodrošina aizmugurējā tiltā iebūvēts elektromotors, kas attīsta 41 ZS un 84 Nm griezes momentu.

Par priekšējo riteņu piedziņu atbild 2 litru dzinējs (nākotnē plānots arī 1,8 l), kas kopā ar elektromotoru attīsta 197 ZS. Tas apvelta automobili ar visai labu dinamiku – priekšpiedziņas mašīna līdz 100 km/h paātrinās 7,6 sekundēs, bet pilnpiedziņas sekundes desmitdaļu ātrāk. Pati hibrīdsistēma padarīta vieglāka un kompaktāka, palielinot efektivitāti. Kompaktāks un vieglāks ir arī akumulators – svars samazināts pat 14%, un par tikpat palielināta atdeve. Garumā Corolla Cross stiepjas 4460 mm, platumā 1825, bet augstumā 1620 mm. Riteņu bāze – 2640 mm.

Piemēram, Nissan Qashqai pie 4425 mm virsbūves garuma šis rādītājs ir 2666 milimetri. Piecvietīgo salonu papildina 436 litru ietilpības bagāžas nodalījums, un, nolaižot aizmugurējo sēdekļu atzveltnes, kravas telpu iespējams palielināt līdz 1359 litriem. 

Lai arī visi šie izmēru rādītāji ir līdzīgi konkurentiem, ir interesanti redzēt, kā Toyota nolēmusi iet citādu dizaina ceļu. Ja sāncenši, vienkārši sakot, cenšas mazliet izlikties par apvidniekiem, Corolla Cross velk līniju tieši starp kompaktklases hečbekiem un SUV un burtiski ir krosovers bez ambīcijām uzdoties par to, kas tas nav. Labākais vārds, kas nāk prātā dizaina aprakstīšanai, ir “simpātisks”.

Corolla Cross izskatās moderni, pietiekami augstvērtīgi, un tai nav ārienes īpatnību, kas varētu atgrūst. Ciktāl ir runa par aprīkojumu, Toyota iet sev un klientiem saprotamu ceļu, proti, ir četri izpildījuma līmeņi un nav papildu aprīkojuma. Jau pirmajā līmenī ir iekļauti apsildāmi priekšējie sēdekļi (ar elektriski regulējamu jostasvietas atbalstu) un stūre, BI-LED priekšējie lukturi, digitālais instrumentu panelis un centrālais Smart Connect ekrāns utt. 

Katrs nākamais līmenis pievieno komforta un dizaina lietas, un Toyota lēš, ka lielākais pieprasījums būs pēc diviem vidējiem aprīkojuma līmeņiem. Cenu pakāpieni attiecīgi ir 32 800, 34 100, 36 000 un 38 500 eiro. Par pilnpiedziņu, kas pieejama trīs bagātākajos izpildījumos, jāpiemaksā 2100 eiro.

KĀ TAS BRAUC?

Mēs pieminējām Corolla Cross “vieglo” dizainu, un tas cita starpā skaidri signalizē, kam auto adresēts. Auditorija ir pilsētnieki, kas vēlas mazliet augstāku sēdēšanu un nedaudz palielinātu klīrensu, un auto pilnīgi noteikti nav domāts bezceļa kovbojiem. Klīrenss ir pieticīgi 16 cm, un iespēju pārvarēt augstus šķēršļus ierobežo izplūdes caurule, kas karājas zem aizmugurējā tilta. Tam nevajadzētu traucēt uz grantsceļa un vēl jo vairāk pilsētā, taču šīs iezīmes vērts paturēt prātā, ja regulāri laužaties zaļumos. Gan pilsētā, gan uz šosejas Cross demonstrē patīkamas manieres.

Ātras reakcijas uz stūri ļauj auto precīzi vadīt un strauji mainīt virzienu, kas noder, ja jācīnās pilsētas satiksmē. Gaitas īpašības ir patīkams, saprātīgs kompromiss – sīkos nelīdzenumus piekare aprij bez kaitinošiem sitieniem, un līkumos auto labi cīnās ar virsbūves sasvēršanos. Tehniskajos datos iekļauti dinamikas rādītāji gūst apliecinājumu arī praksē. 

Kā tas ierasts ar Toyota hibrīdiem, zemā starta gadījumā salonā ienāk padaudz motora trokšņa, taču tas turpinās dažas sekundes (atkarībā no ātruma, ko vēlaties sasniegt), savukārt parastos paātrinājumos variators demonstrē patīkamu tūlītēju reakciju. Pozitīvu pārliecību par drošību kustībā sniedz tas, ka auto labi paātrinās ne tikai līdz simtam, bet līdz 120–140 km/h, tātad nav jāuztraucas, vai ikdienā pietiks apdzīšanas spēka.

Dzinēja un variatora kombinācija īsti nestrādā, ja vēlaties braukt sportiski. Bremzējot, iegriežot līkumā un spiežot gāzi, auto it kā paklūp, jo nespēj nodrošināt vēlamo paātrinājumu līkuma izejā, līdz ar to neizdodas izveidot vienmērīgu braukšanas ritmu. Mēs gan šaubāmies, vai mērķauditorijai ikdienas gaitās būs laiks domāt par sportošanu, un, samazinot tempu līdz parastam līmenim, spēka piedziņa strādā veidā, kas neprasa uzmanību. 

Tā kā jaunā modeļa prezentācija notika uz ceļiem ar sausu un siltu asfaltu, noteikt pilnpiedziņas iespaidu uz vadāmību nebija iespējams – saķere bija pārāk laba, tāpēc tās vērtējumu atstāsim laikam, kad auto varēsim izmēģināt vēlreiz šajā ziemā.

Par vienu šaubu nav – piektās paaudzes hibrīds ir efektīvs. Mūsu izmēģinājumu maršruts veda pa kalnainu apvidu, vietām ceļiem metot nebeidzamus līkumus. Par spīti šādiem braukšanas apstākļiem, borta dators rādīja 5,6 litrus uz 100 km. Tātad hibrīda dabiskajā dzīvotnē tas tiešām būs taupīgs. Automobiļa salonā īpašas atklāsmes negaida: ergonomika ir korekta, un vietas pietiek četriem “metru astoņdesmit”.

Aizmugurējam sēdeklim ir ērts atzveltnes leņķis, un otrais durvju pāris veras pietiekami plaši, lai bērnu sēdekļa ievietošana nesagādātu grūtības. No trūkumiem jāmin tas, ka salocīti aizmugurējie sēdekļi veido pakāpienu un priekšējo sēdekļu īsās pamatnes drīzāk būs piemērotas vidēja auguma braucējiem un braucējām. Būtiski tas, ka jaunā multivides sistēma, kurā ieviesta mākoņnavigācijas funkcija, uz ievades komandām reaģē ātri, un pārvietošanās tās izvēlnēs ir vienkārša.

VAI TO IR VĒRTS PIRKT?

Jaunajā Corolla Cross labā nozīmē izpaužas tas, ko varētu nodēvēt par “toijotismu” – auto neizsauc spēcīgas emocijas, nav aspektu, kuros tas apgrieztu tirgu kājām gaisā. Taču tas visu dara labi, un liela nozīme ir uzticamas markas reputācijai. Vienīgais jautājums ir par to, vai Cross ir pietiekami praktisks, – kādam ar tā bagāžnieka ietilpību būs gana, bet citam tas var likt regulāri risināt mantu ievietošanas atjautības uzdevumus. Jauno auto plānotais piegādes laiks – trīs četri mēneši

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.