Testa brauciens
Toyota bZ4X testa brauciens
Pieejama pilnpiedziņas versija
71,4 kWh kapacitātes akumulators
Sniedzamība 516 km
Jā, es zinu, ka tas nodēvēts kā 80. gadu vidus
mikrodators, taču Toyota bZ4X ir kaut kas
daudz modernāks. “BZ” nozīmē “beyond
zero” jeb tālāk par nulli [izmešu], tātad tas ir
elektromobilis ar akumulatoru; “4” ir izmēra
indekss – auto ir līdzīgs RAV4; un “X” nozīmē,
ka tas ir SUV/krosovers, jo… kurš gan sevi
cienošs jaunais elektromobilis nav!?
4,7 garo, piecvietīgo bZ4X var iegādāties vai
nu ar priekšējo, vai arī visu riteņu piedziņu.
Mūsu testa auto bija pilnpiedziņa, kas
nozīmē 80 kW (109 ZS) motoru priekšā un
aizmugurē, abiem kopā attīstot 160 kW
(218 ZS) jaudu, un šāda auto cenas sākas no
50 790 eiro*.
Priekšpiedziņas bZ4X ir viens 150 kW
(204 ZS) motors priekšā, un tas maksā no
47 990 eiro.
Abiem ir vienas 71,4 kWh kapacitātes
akumulators, ko var uzlādēt ar jaudu līdz
150 kW. Borta lādētāja jauda ir 6,6 kW, taču
gada beigās to aizstās 11 kW variants, ko
iekļaus standarta aprīkojumā.
Pilnpiedziņas mašīnas nobraukuma rezerve
WLTP ciklā atkarībā no versijas ir 411–470 km
(436–516 km priekšpiedziņas mašīnām),
taču praksē jūs tik lielu sniedzamību
nepiedzīvosiet.
Pēc Toyota teiktā un spriežot
pēc tā, ko rāda borta sistēma, 4 x 4 mašīnai
nobraukuma rezerve būs ap 360 kilometru.
Veiktspējas rādītāji, izmērs un akumulators
padara bZ4X līdzīgu Volkswagen ID.4,
un sniedzamība būs atkarīga no katra
efektivitātes.
Toyota apgalvo, ka bZ4X ar
vienu uzlādi tiks tālāk. Volkswagen inženieri
tam, iespējams, nepiekritīs.
bZ4X piedāvā plašu un gaisīgu salonu ar
452 litru ietilpību zem bagāžnieka iekšējā
pārsega un dalītu, nolokāmu aizmugurējo
atzveltni. Ņemot vērā auto garumu,
aizmugurē sēdošo kājām ir pulka vietas, bet
priekšējais panelis ir zems, papildus stiprinot
plašas telpas iespaidu.
KĀ TAS BRAUC?
Uz priekšējā paneļa jūs atradīsiet visai
vienkāršus apdares materiālus, un priekšdaļā
ir daudz vietu mantu uzglabāšanai, taču
dīvainā kārtā trūkst cimdu nodalījuma.
Skārienekrānu papildina krietns pogu skaits,
un kokpits atgādina modernos Peugeot, proti,
jums uz mērpulksteņiem jāskatās pāri mazai
stūrei, kura tos daļēji aizsedz.
Nākamajā
gadā ir gaidāma elektriskā stūres iekārta bez
fiziskas saiknes starp stūresratu un riteņu
pagriešanas mehānismu, un, izvēloties šo
papildu aprīkojumu, vadītājs sēdēs pie tāda
kā jūga: tā pilnais pagriešanas leņķis būs
150 grādu, un, pateicoties formai, redzēt
instrumentus būs vieglāk. Es prātoju, vai tā
būs atbilde uz jautājumu, ko neviens nav
uzdevis, bet to redzēsim.
Varbūt tas izrādīsies
kaut kas satriecošs, varbūt ne.
Ja runājam par gaitas iespaidiem – un ja
piedosiet tādu raksturojumu pasaulē, kur viss
ir vai nu lielisks vai šausmīgs, – bZ4X brauc labi.
Skatoties caur 4 x 4 prizmu, tam ir
palīgsistēma braukšanai no kalna, ātruma
uzturēšana pavisam lēnai braukšanai smagos
apstākļos, lielāki riteņu gājieni, nekā jebkad
būs nepieciešams, un spēja šķērsot 50 cm
dziļu braslu.
Uz asfalta, kur bZ4X pavadīs lielāko daļu
laika, ir pieejamas divas rekuperācijas
pakāpes – relatīvi intensīva vai pavisam viegla.
Automobilis plūdeni uzņem ātrumu, gaita ir
rāma un klusa, virsbūves kontrole adekvāta,
bet stūrēšana relaksēta. Braucot ilgāk, mašīnas
raksturā var sazīmēt nedaudz dinamisma, un
elektromobiļiem ir zems smaguma centrs,
tāpēc sasvēršanās līkumos netraucē. Viss
kopā darbojas labi, un Toyota ir kompānija,
kurā strādā daudzi īsti braukšanas entuziasti,
turklāt bZ4X galvenais inženieris savulaik
izstrādāja Lexus LFA superauto starta sistēmu.
Taču tas ir divtonnīgs SUV, tālab mēs te
diskutējam par bēšas krāsas toņu atšķirībām.
VAI TO IR VĒRTS PIRKT?
Tas nekliedz jums sejā, nepievērš uzmanību
ar eksotisku izskatu vai ekstrēmu veiktspēju,
taču piedāvā visu, ko esam pieraduši gaidīt no
Toyota: jēdzīgumu, komfortu, paredzamību
un ne pārāk aizraujošu braukšanu, taču –
elektriskā izpildījumā
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...