Testa brauciens

Toyota bZ4X testa brauciens

Pieejama pilnpiedziņas versija
71,4 kWh kapacitātes akumulators
Sniedzamība 516 km

KAS TAS IR? 

Jā, es zinu, ka tas nodēvēts kā 80. gadu vidus mikrodators, taču Toyota bZ4X ir kaut kas daudz modernāks. “BZ” nozīmē “beyond zero” jeb tālāk par nulli [izmešu], tātad tas ir elektromobilis ar akumulatoru; “4” ir izmēra indekss – auto ir līdzīgs RAV4; un “X” nozīmē, ka tas ir SUV/krosovers, jo… kurš gan sevi cienošs jaunais elektromobilis nav!? 

4,7 garo, piecvietīgo bZ4X var iegādāties vai nu ar priekšējo, vai arī visu riteņu piedziņu. Mūsu testa auto bija pilnpiedziņa, kas nozīmē 80 kW (109 ZS) motoru priekšā un aizmugurē, abiem kopā attīstot 160 kW (218 ZS) jaudu, un šāda auto cenas sākas no 50 790 eiro*. Priekšpiedziņas bZ4X ir viens 150 kW (204 ZS) motors priekšā, un tas maksā no 47 990 eiro. 

Abiem ir vienas 71,4 kWh kapacitātes akumulators, ko var uzlādēt ar jaudu līdz 150 kW. Borta lādētāja jauda ir 6,6 kW, taču gada beigās to aizstās 11 kW variants, ko iekļaus standarta aprīkojumā. Pilnpiedziņas mašīnas nobraukuma rezerve WLTP ciklā atkarībā no versijas ir 411–470 km (436–516 km priekšpiedziņas mašīnām), taču praksē jūs tik lielu sniedzamību nepiedzīvosiet.

Pēc Toyota teiktā un spriežot pēc tā, ko rāda borta sistēma, 4 x 4 mašīnai nobraukuma rezerve būs ap 360 kilometru. Veiktspējas rādītāji, izmērs un akumulators padara bZ4X līdzīgu Volkswagen ID.4, un sniedzamība būs atkarīga no katra efektivitātes. 

Toyota apgalvo, ka bZ4X ar vienu uzlādi tiks tālāk. Volkswagen inženieri tam, iespējams, nepiekritīs. bZ4X piedāvā plašu un gaisīgu salonu ar 452 litru ietilpību zem bagāžnieka iekšējā pārsega un dalītu, nolokāmu aizmugurējo atzveltni. Ņemot vērā auto garumu, aizmugurē sēdošo kājām ir pulka vietas, bet priekšējais panelis ir zems, papildus stiprinot plašas telpas iespaidu. 

KĀ TAS BRAUC? 

Uz priekšējā paneļa jūs atradīsiet visai vienkāršus apdares materiālus, un priekšdaļā ir daudz vietu mantu uzglabāšanai, taču dīvainā kārtā trūkst cimdu nodalījuma. Skārienekrānu papildina krietns pogu skaits, un kokpits atgādina modernos Peugeot, proti, jums uz mērpulksteņiem jāskatās pāri mazai stūrei, kura tos daļēji aizsedz. 

Nākamajā gadā ir gaidāma elektriskā stūres iekārta bez fiziskas saiknes starp stūresratu un riteņu pagriešanas mehānismu, un, izvēloties šo papildu aprīkojumu, vadītājs sēdēs pie tāda kā jūga: tā pilnais pagriešanas leņķis būs 150 grādu, un, pateicoties formai, redzēt instrumentus būs vieglāk. Es prātoju, vai tā būs atbilde uz jautājumu, ko neviens nav uzdevis, bet to redzēsim. 

Varbūt tas izrādīsies kaut kas satriecošs, varbūt ne. Ja runājam par gaitas iespaidiem – un ja piedosiet tādu raksturojumu pasaulē, kur viss ir vai nu lielisks vai šausmīgs, – bZ4X brauc labi. Skatoties caur 4 x 4 prizmu, tam ir palīgsistēma braukšanai no kalna, ātruma uzturēšana pavisam lēnai braukšanai smagos apstākļos, lielāki riteņu gājieni, nekā jebkad būs nepieciešams, un spēja šķērsot 50 cm dziļu braslu. Uz asfalta, kur bZ4X pavadīs lielāko daļu laika, ir pieejamas divas rekuperācijas pakāpes – relatīvi intensīva vai pavisam viegla. 

Automobilis plūdeni uzņem ātrumu, gaita ir rāma un klusa, virsbūves kontrole adekvāta, bet stūrēšana relaksēta. Braucot ilgāk, mašīnas raksturā var sazīmēt nedaudz dinamisma, un elektromobiļiem ir zems smaguma centrs, tāpēc sasvēršanās līkumos netraucē. Viss kopā darbojas labi, un Toyota ir kompānija, kurā strādā daudzi īsti braukšanas entuziasti, turklāt bZ4X galvenais inženieris savulaik izstrādāja Lexus LFA superauto starta sistēmu. Taču tas ir divtonnīgs SUV, tālab mēs te diskutējam par bēšas krāsas toņu atšķirībām. 

VAI TO IR VĒRTS PIRKT? 

Tas nekliedz jums sejā, nepievērš uzmanību ar eksotisku izskatu vai ekstrēmu veiktspēju, taču piedāvā visu, ko esam pieraduši gaidīt no Toyota: jēdzīgumu, komfortu, paredzamību un ne pārāk aizraujošu braukšanu, taču – elektriskā izpildījumā

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.