Ziņas

Kimera EVO37 - mūsdienīgs skatījums uz itāliešu klasiku

Itāļu nākotnes klasika
505 ZS pie 7000–7250 apgr./min
Cena 480 000 EUR

Veco auto modernizēšana jeb t.s. restomod kustība iet vaļā uz velna paraušanu, un tirgū netrūkst preču, ja meklējat mašīnu, kas ar moderniem mezgliem vai oglekļa šķiedras paneļiem, iespējams, kliedzot ievilkta mūsdienās. Taču jo vairāk tās redzi, jo vairāk aizdomājies – tas, ka tu kaut vari, nenozīmē, ka tev tas noteikti jādara.

Tas gan nekādā veidā neattiecas uz Kimera EVO37, kas demonstrē, kā varētu izskatīties, braukt un skanēt pēdējā ar aizmugurējo piedziņu WRC uzvarējušā automobiļa ielas versija, ja 1980. gadā komandai būtu pieejamas labākas tehnoloģijas. Pēc izstrādes automobiļa izmēģināšanas nešaubīgi jāsecina, ka 37 īpašnieki būs bezgala pateicīgi Kimera Automobili par to, ka viņi ne tikai varēja, bet arī īstenoja šo vērienīgo projektu.

Automobiļa pamatā ir Montecarlo virsbūve – kā tas bija rallija mašīnām, un dubulto sviru balstiekārta ir rūpīgi izveidota no jauna, izmantojot modernas mūsdienu detaļas.

Riteņu bāze ir nedaudz garāka, un riteņi stāv platāk, taču 4055mm garās un tikai 1200mm augstās automašīnas izmērs ir līdzīgi mazs. Kabīne ir šaura, intīma telpa, un EVO37 vajadzībām ir saglabāts oriģinālais kurpju kastei līdzīgais instrumentu panelis un itāļu stila vadītāja sēdpozīcija, taču materiāli ir veidoti no jauna.

Ciktāl ir runa par estētiku, šis automobilis nav viens no Porsche 911 mikšļiem, kuriem nevar noteikt, vai donors bijis 964 vai 993: tas nepārprotami ir 037 līdz pat konusveida izplūdes uzgaļiem, kaltajiem diskiem, pīles astes spoileram un plēsīgajam četru lukturu ģīmim.

Rezultāts pat viskonservatīvākajam lančistam izraisīs tik spēcīgas ilgas, it kā tās būtu ievadītas intravenozi. Tomēr ir kāds pārsteigums. Paceliet aizmugurējo vāku, un atklāsiet, ka motors, kura bloks izgatavots atbilstīgi 037 specifikācijai un kura izstrādi pārrau[1]dzīja Lancia B grupas inženieris Klaudio Lombardi, nav aprīkots tikai ar kompresoru. Izrādās, Kimera tomēr ir atļāvusies vienu vaļību un papildus uzstādījusi turbokompresoru, tā EVO37 apveltot ar tādu pašu dubultās pūtes sirdi, kāda bija Delta S4.

Rezultātā iegūti 500 ZS uz tonnu: apmēram tik, cik dabū gatavu Aventador SVJ. Tas, kur Lamborghini nekad nespēs sacensties ar Kimera, ir auto klātbūtnes efekts.

Smalciņā itāliete savu veiktspēju nes viegli, izvēloties jūs apburt ar vecmodīgu jaudas padeves raksturu un noslieci uz pārmērīgu pagriežamību. Pēdējai nevajadzētu būt pārsteigumam, jo Serdžo Limones radītās šasijas vadāmību palīdzēja veidot Miki Bjasjons, un viņi abi ir WRC leģendas.

Mašīna ir ekspresīvas enerģijas kamols, gandrīz nebeidzama līksmība, taču ne pilnībā paklausīga: īsā riteņu bāze un vidū novietotais motors var iekost, tāpēc entuziasms jākoriģē ar precizitāti un savaldību.

Tieši tā tam arī jābūt: pārlieku sterila vai viegla saskarsme ar šo automobili grautu EVO37 aizraujošā projekta ētosu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Audi A3

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Audi A3 sedans pārsteidz ar savu veiklību līkumos, komfortablu gaitu un apmierinošu degvielas patēriņu. Modernizētā versija var lepoties ar bagātīgu standarta aprīkojumu un izsmalcinātāku, vēl greznāku interjeru. Tomēr, ja jūsu prioritāte ir plašums un izcilas gaitas īpašības, papildu investīcijas varētu attaisnot Audi A4 vai BMW 3. sērijas sedani.