Testa brauciens

Volkswagen ID BUZZ pirmais brauciens

Elektriskais busiņš no Volkswagen
Pasažieru versijas cena - vismaz 60 000 eiro
Tirgū nonāks 2023. gadā

Volkswagen ir bijuši daudzi slaveni modeļi, taču rets spēj sacensties popularitātē ar Type 2 – 50. gadu busiņu, kas, atsaukdamies uz Camper vai Bulli vārdu, bijis pazīstams malu malās un aizvien liek smaidīt gan visu redzējušam speciālistam, gan nejaušam garāmgājējam.

Tāpēc nav nekāds brīnums, ka 2017. gadā parādītais ID Buzz konceptauto, ražotāja vārdiem, izraisīja “sensacionālu reakciju”. Tiesa, tā nebija pirmā reize, kad Volkswagen solīja jaunu Type-2: līdzīgas idejas tika demonstrētas iepriekšējā desmitgadē, un par Microbus nodēvēts braucamais lielu jezgu sacēla jau 2001. gadā. Citiem vārdiem – tas ir auto, kurš pie mums ir braucis ļoti, ļoti ilgi un tagad ir (gandrīz) klāt.

Volkswagen ID zīmola ceturtā elektromodeļa ražošana sāksies šovasar, Eiropas dīleru salonos tas parādīsies rudenī, un paredzams, ka īpaši silta uzņemšana Buzz gaida Ziemeļamerikā, kur to pārdošanā laidīs 2023. gadā.

No citiem elektriskajiem furgoniem un pasažieru auto tas atšķiras ar to, ka ir konstruēts no baltas lapas un nav pielāgots iekšdedzes spēkrats. Tāpat kā citi VW elektriķi, tas veidots uz MEB platformas, vēlreiz apliecinot platformas daudzpusību. Tam ir parasta vieglā automobiļa balstiekārta, vieglajiem auto tipiska stāja ar stūros izvietotiem riteņiem un pārsteidzoši mazs apgriešanās aplis.

Sākotnēji ID Buzz paredzēts viens aizmugurē uzstādīts motors, kas attīsta 150 kW (204 ZS) un 310 Nm. To baros 77 kWh (neto) akumulators, kas, paredzams, dos 400 kilometru nobraukuma rezervi, ar šādu sniedzamības rādītāju pārspējot tiešos konkurentus.

Mūsu iepazīšanās brauciena laikā cenas vēl nebija paziņotas, taču Volkswagen cilvēki lika manīt, ka piecvietīgā pasažieru versija iznāks relatīvi dārga un dīleru prasītā summa būs vismaz 60 000 eiro. Komerctransporta versijai vajadzētu būt nedaudz pieejamākai, un vēlāk sekos lētāki varianti ar mazākas kapacitātes akumulatoru, kā arī dažādi papildu varianti, to skaitā auto ar pagarinātu riteņu bāzi, dzīvojamais auto, kā arī versijas ar lielāku jaudu un visu riteņu piedziņu.

ID Buzz pilnīgi nepārprotami ir gatavs būt noderīgs visu veidu automobilistiem, taču man jāsāk ar, lūk, kādu atziņu: šis mikrobuss nemaz nav tik mikro.

Type 2 garums pamatversijā bija nedaudz zem 4,3 metriem, un ikreiz, kad redzat, ko tajā var iestūķēt, gribot negribot jāpasmaida. Lai arī tikai nedaudz augstāks (1937 mm), ID Buzz ir 432 mm garāks (4712 mm) un 265 mm platāks (1985 mm), turklāt stāv uz 2988 mm riteņu bāzes. Tas ir moderns spēkrats, tālab papildu apjoms bija neizbēgams.

Neizbēgama nepieciešamība, pārejot uz sērijveida auto, bija arī mazāk noapaļoti virsbūves plakņu salaidumi, jo tādā veidā bija iespējams iegūt lielāku ietilpību – īpaši Cargo versijai, kuras 3,9 m3 kravas telpa aprij divas eiropaletes un spēj vest 600 kg kravu. Tikmēr pasažieru Buzz bagāžniekā ietilpinās 1121 litrs bagāžas, bet, nolokot otro sēdekļu rindu,– 2205 l.

Ja kāds, skatoties uz ID Buzz, nespēs tajā atpazīt slaveno priekšteci, tas tik tiešām būs tāpēc, ka jaunais auto ir pārāk liels, lai starp tiem vilktu paralēles, turklāt Buzz nav priekšteča priekšējās pārkares, un tā vadītāja sēdvieta nav virs priekšējās ass, jo – kā gan tas izturētu moderno frontālās sadursmes triecientestu?

No otras puses, mēs te nerunājam par pilnīgi nekontrolētu augšanu: tā kā augstums palicis zem diviem metriem, auto viegli ielīdīs daudzstāvu stāvvietās. Piedevām Buzz ir īsāks par jaunāko Transporter un Multivan, tāpēc vieglāk ietilpināsies parastā stāvvietā, kaut platumā tas T6.1 pārspēj par 81 mm. Tāds pareizā izmēra utilitārais auto: mazāks nekā Transit, bet lielāks par Citroën Berlingo un kompāniju.

Mums nāksies pagaidīt, līdz varēsim kārtīgi noskaidrot, kā tas brauc, kādas izjūtas rada salons un cik atjautīgi nodrošināta cilvēku un kravu transportēšana, jo pirmais kontakts ilga vien stundu, tomēr pirmie iespaidi ir daudzsološi.

Ir jāsper krietns solis, lai nokļūtu kabīnē, taču, kad esat iekšā, sēdeklis šķiet ergonomiski pareizs un ērts, kaut attiecībā pret pedāļiem novietots furgoniem tipiskā veidā, un stūre ir diezgan stipri atgāzta. Transmisijas režīmu selektors sviras formā atrodas pa labi no stūres. Instrumenti, kā visos citos ID, ir pilnībā digitāli, un tos iespējams papildināt ar 12 collu infoizklaides skārienekrānu, noskaņojuma apgaismojumu viedtālruņa bezvadu uzlādi un uzlādes ligzdām līdz pat septiņām ierīcēm. Savukārt, ja vēlaties maksimizēt eksterjera efektu, Buzz ir pieejami 21 collas diski.

Sāciet kustēt, un ID Buzz ir vienmērīgs un atsaucīgs, pilsētas ātrumos demonstrējot spēcīgus muskuļus. Braucot vēl ātrāk, spars vairs nav tik liels, taču kālab Buzz salīdzināt ar, teiksim, Tesla, ja tas nemaksā kā Tesla?

Tas, ar ko Buzz tiešām izceļas, ir gaitas īpašības, ar kurām tas pārvietošanos padara tīkamāku nekā konkurenti. Runa nav tikai par motoru, kas ir daudz klusāks, nekā jūs gaidītu šāda tipa braucamajā, bet par savāktu, klusu ripošanu (pat kravas versijā, kam aizmugurē ir nedaudz stingrākas atsperes) un vējstiklu, kurš, lai arī stāvs, tajos ātrumos, kuros braucām, radīja maz trokšņa.

Stūres iekārta nav īpaši žigla, tādēļ, lai arī virsbūve lieki nešūpojas un ir nodrošināta laba saķere, ID Buzz līkumos nešķiet nadzīgāks vai veiklāks kā no parastiem komercniekiem veidotie sāncenši. Ja tas būtu bijis kompaktāks, zemāks un vieglāks, iespējams, aina būtu citāda, taču Volkswagen izvēlētais kompromiss auto padara smagnēju. Varbūt tā dinamiskās priekšrocības parādīsies uz mazajiem ceļiem, bet pagaidām tas ir tikai pieņēmums, kas mums vēl jāpārbauda. Tikmēr stāvlaukumos ID Buzz ar tā 11,1 m apgriešanās apli demonstrē iespaidīgu izveicību, priekšējos riteņus griežot lielā leņķī.

Jaunajā modelī ir gana lietu, par ko jūs būtu gatavi maksāt bargu naudu, lai varētu pārvadāt ģimeni vai darīt darbu daudzpusīgā, izmešu brīvā formātā: komforts, aprīkojums, ietilpība, piemērojamība, nostrādātība, sniedzamība un manevrēšanas spējas, nemaz nerunājot par īpašo iekārojamību, kas rada Type 2 pēcteča statuss.

Volfsburga no ID Buzz sagaida lielas lietas un grasās par to iekasēs pamatīgas summas. Ņemot vērā, kā tas iezīmē savas spējas, un to, ka tirgū nav nekā līdzīga, no tā kaut kas arī varētu sanākt.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!