Ziņas

Toyota prezentē zīmola pirmo simtprocentīgo elektromobili bZ4X

Toyota pirmais 100% elektroauto
Veidots uz jaunās BEV platformas
Vismaz 450 km sniedzamība

Paliekot uzticīgs šī gada pavasarī prezentētā konceptuālā priekšgājēja dizainam un tehnoloģijām, sērijveida ražošanai gatavais bZ4X ir pirmais modelis, ko Toyota izstrādājusi kā pilnībā simtprocentīgu elektromobili. 

bZ4X ir pirmais modelis Toyota jaunajā bZ apakšzīmola saimē – šī abreviatūra atšifrējama kā “beyond Zero”, paužot līderību ekoloģijā, pēc kā kompānija tiekusies, kopš kļuva par elektrificētās mobilitātes celmlauzi ar oriģinālo Prius, pasaulē pirmo sērijveida hibrīda automobili tālajā 1997. gadā.

Tāpat tas ir pirmais modelis, kas tiks būvēts uz kompānijas jaunās, speciāli BEV paredzētās platformas. Balstīta e-TNGA filozofijā, šī platforma ir izstrādāta, Toyota sadarbojoties ar Subaru. Baterija ir neatņemama šasijas sastāvdaļa un atrodas zem automobiļa grīdas, kas rada zema smaguma centra priekšrocības, nodrošina izcilu izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi un augstu virsbūves izturību izcilam drošības līmenim, braukšanas komfortam un vadāmībai.

Toyota bZ4X ir ietilpīgs un komfortabls SUV, kas pieejams ar jaunu visu riteņu piedziņas sistēmu, kas nodrošina pirmšķirīgu apvidus pārgājību un veiktspēju ar atsevišķiem elektromotoriem uz katras riteņu ass. 

Tā tīrais, elegantais un spēcīgais eksterjera dizains atspoguļo gan progresīvās BEV kvalitātes, gan SUV statusu, un demonstrē jauno zīmolu definējošo “āmurgalvas haizivs” priekšdaļas formu, kas automobiļa kopējam veidolam piešķir spēcīgu stāju.

Garā riteņu bāze nodrošina ērtības plašajā piecvietīgajā salonā, kā arī lielu ietilpību bagāžas nodalījumā.

Priekšējo riteņu piedziņas bZ4X ir aprīkots ar īpaši atsaucīgu 150 kW elektromotoru. Tas attīsta 204 ZS jaudu un 265 Nm griezes momentu, nodrošinot 8,4 sekunžu paātrinājumu līdz 100 km/h un maksimālo braukšanas ātrumu 160 km/h. Visu riteņu piedziņas modeļa (detalizētāka informācija tālāk) maksimālā jauda ir 217,5 ZS, savukārt griezes moments 336 Nm; maksimālais braukšanas ātrums ir tāds pats, savukārt paātrinājums 0–100 km/h aizņem vien 7,7 sekundes. Visi veiktspējas raksturlielumi ir provizoriski līdz homologācijai.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju plānotā sniedzamība ir vairāk nekā 450 km (atkarībā no versijas; precīzi dati tiks apstiprināti vēlāk). Toyota bZ4X piedāvās arī dažādas progresīvas tehnoloģijas, ieskaitot saules paneļa jumtu, kas palīdz uzlādēt bateriju braukšanas vai stāvēšanas laikā, kā arī trešās paaudzes Toyota Safety Sense ar jaunām un uzlabotām aktīvās drošības sistēmām un vadītāja palīgiem.

Saules paneļu jumts

bZ4X sniedzamību var palielināt ar papildu aprīkojumā pieejamo saules paneļu jumtu. Tas uztver saules enerģiju ar nulles emisijām un nulles izmaksām, lai ģenerētu elektroenerģiju automobiļa akumulatora komplekta uzlādei. Tas ir izmantojams gan tad, kad automobiļa aizdedze ir ieslēgta, gan tad, kad ir izslēgta, un Toyota aprēķinājusi, ka šis saules paneļu jumts gada laikā spēj uzņemt enerģiju, kas pietiktu 1800 km nobraukumam.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Highlander

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Highlander nebūs slikta izvēle. Ņemot vērā automašīnas izmēru, apvidnieks demonstrē pietiekami labu ekonomiju, bet Toyota zīmols – uzticamību. Tāpat šeit būs septiņas sēdvietas, kaut arī brīvā vieta galvai ir nedaudz ierobežota. Diemžēl automašīnas cena ir būtisks trūkums, kuru grūti kompensēt.