Ziņas

Toyota Mirai labo pasaules rekordu nobrauktajā distancē ar vienu ūdeņraža uzpildi

Jauns pasaules rekords
0,55 kg/100 km ūdeņraža patēriņš
5,6 kg tvertnes uzpildei nepieciešamas mazāk nekā 5 minūtēs

1003 nulles emisijas kilometri tika nobraukti uz koplietošanas ceļiem dienvidos no Parīzes Luāras un Šēras un Indres un Luāras departamentā, un attālumu un patēriņu sertificēja neatkarīga organizācija.

Rekorda mēģinājumā tika izmantots zaļais ūdeņradis, un vidējais degvielas patēriņš bija 0,55 kg/100 km, Mirai tvertnēm spējot uzglabāt 5,6 kg ūdeņraža.

Mirai demonstrē efektivitāti un braukšanas ērtumu

Jaunais Mirai ir Toyota otrās paaudzes degvielas šūnu elektriskais automobilis. Salīdzinājumā ar pirmās paaudzes modeli tas nodrošina augstāku veiktspēju un labāku braukšanas dinamiku, kā arī elegantāku un dinamiskāku dizainu.

Turklāt degvielas šūnu sistēmas paaugstinātā efektivitāte kopā ar lielāku ūdeņraža tvertņu ietilpību un labāku aerodinamiku ir veicinājusi sniedzamības palielināšanos līdz aptuveni 650 km normālos braukšanas apstākļos. Savukārt tvertņu piepildīšanai pie 700 bāru spiediena uzpildes stacijā nepieciešams mazāk par 5 minūtēm.

Lai sasniegtu šo 1003 km distances rekordu, autovadītāji pielietoja “ekobraukšanas” stilu, taču ne īpašas metodes, kuras nevarētu izmantot ikdienas braucēji.

Toyota Mirai un ūdeņradis Beyond Zero idejas centrā

Beyond Zero uzsver, ka nulles emisijas nav Toyota mērķis. Tas ir tikai solis Toyota elektrifikācijas ceļā, lai pārvarētu šķēršļus un veidotu labāku nākotni visiem: ārpus emisijām, ārpus ierobežojumiem, ārpus gaidām un pāri šķēršļiem.

Mirai skaidri demonstrē ‘pāri emisijām’ aspektu, izceļot nulles emisijas elektriskās mobilitātes priekšrocības, vienlaikus sniedzot drošību, komfortu, palielinātu sniedzamību un uzpildes vienkāršumu.

Turklāt ūdeņradis kā uzticams un bagātīgs enerģijas transportēšanas un uzkrāšanas resurss paver lielisku iespēju veidot labāku sabiedrību.

Ūdeņradis var nodrošināt nulles emisijas mobilitāti ne tikai autotransportam, bet arī vilcieniem, kuģiem un lidaparātiem, kā arī būt rūpniecības, uzņēmumu un mājsaimniecību energonesējs.

Šajā jomā Toyota atbalsta daudzas iniciatīvas, lai demokratizētu un dažādotu degvielas šūnu lietojumu: elektriskajos ģeneratoros (EODev), kuģos (Hynova), taksometros, autobusos (Hype un RATP), kravas automobiļos (Hino), ūdeņraža pilsētā (Woven City) un citos veidos.

Rekorda labošanā piedalījās četri autovadītāji

Rekorda labošanas mēģinājumā piedalījās četri braucēji, viņu vidū Energy Observer dibinātājs un kapteinis Viktorjēns Erisārs.

Energy Observer, kam Toyota ir partneris, ir pirmais katamarāns, kas aprīkots ar Toyota degvielas šūnu sistēmu. Tas ir autonoms enerģijas ziņā, darbojas bez izmešiem un kalpo kā komunikācijas rīks un pētniecības laboratorija pārejā uz cita veida enerģiju. Energy Observer patlaban ir pāraudzis kompānijā, kas nodarbojas ar izpēti un inovācijām. Nesen Parīzē tā prezentēja savu pavisam jauno izstāžu ciematu, kas veltīts atjaunojamajiem energoresursiem un ūdeņradim.

Šā pasākuma laikā Eifeļa torni pirmo reizi apgaismoja, izmantojot zaļo ūdeņradi un GEH2® ūdeņraža ģeneratoru, ko izstrādājis jaunuzņēmums EODev un kurā Toyota ir viens no akcionāriem.

Trīs citi rekorda labošanā iesaistītie autobraucēji bija Toyota Motor Europe inženieris Džeimss Oldens, Maksims Leirs, Mirai produktu vadītājs, un Marija Gada, Toyota France sabiedrisko attiecību vadītāja.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Highlander

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Highlander nebūs slikta izvēle. Ņemot vērā automašīnas izmēru, apvidnieks demonstrē pietiekami labu ekonomiju, bet Toyota zīmols – uzticamību. Tāpat šeit būs septiņas sēdvietas, kaut arī brīvā vieta galvai ir nedaudz ierobežota. Diemžēl automašīnas cena ir būtisks trūkums, kuru grūti kompensēt.