Ziņas

Akio Toyoda ir mūsdienu Enzo Ferrari

Toyota zīmola boss
Kaislīgs autosporta cienītājs
Ievērojami sasniegumi autobūvē

Akio Toyoda mūsdienās varētu būt ekvivalents Enzo Ferrari. Lai arī personības ir atšķirīgas, abiem līderiem raksturīga patiesa aizraušanās ar autosportu. Tas ietekmējis abu pārvaldīto auto zīmolu filozofiju, atspoguļojoties gan uz koplietošanas ceļiem, gan sacīkšu trases.

Faktiski Toyoda varētu būt pat vēl ievērojamāks. Kamēr Ferrari sporta automašīnu zīmols tika radīts, lai ļautu Enzo nodoties viņa kaislībai, tikmēr Toyota, tā vadītāja Toyoda vadībā, kļuvis par lielāko autoražotāju pasaulē.

Laikā, kad vairums autoražotāju autosporta izmaksas redz kā grūti attaisnojamus reklāmas izdevumus, Toyoda autosports vienmēr bijis kaislīga aizraušanās, bieži piedaloties Nirburgringas 24 stundu sacensībās. Interesanti, ka vēl nesenā pagātnē Toyoda atteicās dot zaļo gaismu GR Supra ražošanas uzsākšanai līdz brīdim, kamēr nebija ar to braucis trasē.

Viņš pilnībā atbalsta Toyota dalību vienās no autosporta sarežģītākajām sacīkstēm – Pasaules rallija čempionātā (WRC) un Pasaules izturības čempionātā (World Endurance Championship), turpinot finansēt dārgo TS050 Hybrid brīdī, kad citi autoražotāji izturības čempionātu nolēmuši pamest.

Neraugoties uz gadiem ilgušo nenoteiktību attiecībā uz noteikumiem, Toyota vēl joprojām gatava ņemt dalību gaidāmajā WEC čempionāta Lemānas hiperauto klasē.

Lai saprastu to, cik ļoti svarīgi uzņēmuma vadītājam ir zīmola sasniegumi autosportā, norāda viņa atklātās vēstules pēc lieliem panākumiem. Pēdējais no paziņojumiem izskanēja pēc tam, kad komanda otro reizi pēc kārtas triumfēja Bahreinas 8 stundu braucienā, bet sacensības noslēdzās ar kuriozu mirkli, vienam no komandas braucējiem tā arī nespējot uz pjedestāla atvērt šampanieša pudeles korķi.

Atšķirībā no politkorektajiem izteikumiem, kādi bieži vien pēc uzvarām dzirdami no konkurentiem, Toyoda izteikumos vienmēr dzirdamas emocijas.

Pēc šī gada Lemānas sacensībām viņa rakstītajā vēstulē liela daļa bija veltīta kā atvainošanās Konvejam, Lopezam un Kobajaši par sporta bolīda tehniskajām problēmām, kas ļāva uzvarēt otrai TS050 Hybrid ekipāžai, kuru pilotēja Sebastjēns Buemi, Kazuki Nakajima un Brendons Hārtlijs.

Brīdī, kad Ots Tanaks paziņoja par negaidīto aiziešanu uz Hyundai komandu pēc WRC titula iegūšanas, Toyoda sacīja, ka saprot komandas maiņas iemeslus – jauni izaicinājumi citā vidē – vienlaikus novēlot veiksmi un norādot, ka Tanaka sasniegumi ar Toyota bijuši vienkārši lieliski.

Laikā, kad Toyota komanda atteicās no Jari-Matti Latvalas un Krisa Mīkes, tā vietā izvēloties Sebastjēnu Ožjē un Elfinu Evansu, Toyoda vairāk vārdus veltīja tieši aizejošajiem braucējiem, pasakoties par veltīto laiku komandā, nevis sveicot jaunos pilotus ar pievienošanos.

Toyoda aizraušanās ar autosportu nesusi iespaidīgus rezultātus, kas redzami ne tikai sacīkšu trasē, bet arī Toyota dīlercentrā.  Piemēram, pārsteidzošais GR Yaris, kura ražošana tik lielam uzņēmumam varētu nešķist racionāla. Tas attiecas arī uz GR Supra, kura radīšanu būtiski iespaidojusi Toyoda autosporta kaislība un aktīvā sadarbība ar BMW.

Un mēs pat neesam sagaidījuši jauno Toyota hiperauto, kuru Toyota ražo, kas varētu startēt jau nākamajās Lemānas sacensībās.

Runa nav tikai par sportiskiem auto. Uzlabojumi jaunajam Yaris un Corolla modelim atspoguļo zīmola centienus radīt lieliskus auto, nevis fokusēties tikai uz spēkratu masveida pārdošanu.

Tāpat kā Ferrari, arī Toyoda veido uzņēmuma tēlu, par pamatu izmantojot savas vērtības, palīdzinot Toyota sasniegt neticamus sportiskos panākumus un ražojot patiesi aizraujošus ikdienas auto.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Yaris

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ceturtās paaudzes Yaris ieguvis ekonomisku hibrīda sistēmu, kas būs pietiekami dinamiska arī ārpus pilsētas. Salonā izmantoti kvalitatīvi apdares materiāli un kompaktā hečbeka gaita ir līdzvērtīga klases labākajiem piemēriem, taču pasažieru vieta aizmugurē ir viduvēja, turklāt bagāžas nodalījums ir mazāks nekā konkurentiem. Hibrīda versija ir dārgāka par sāncenšu piedāvājumiem, taču ir vērts ņemt vērā, ka par šo naudu iegūsiet labi aprīkotu Yaris ar efektīvām tehnoloģijām. Tiesa, Ford Fiesta gaitas īpašības būs pārākas, bet Volkswagen Polo ir vispusīgāks.