Ziņas

Kia prezentējusi jaunu modeļu platformu speciāli elektromobiļiem

Ar vienu uzlādi varēs veikt vairāk nekā 500 km
Augstas veiktspējas modelis paātrināsies līdz 100 km/h mazāk nekā 3,5 sekundēs
Pasaulē pirmā abos virzienos ātrā uzlādes sistēma

Uz E-GMP balstītie elektromobiļi spēs nodrošināt vairāk nekā 500 km nobraukumu ar vienu uzlādi (WLTP). Augstas veiktspējas modelis, kas būs bāzēts uz E-GMP, līdz 100 km/h paātrināsies mazāk nekā 3,5 sekundēs.

No 2021. gada E-GMP būs jaunas elektromobiļu saimes pamatā, ieskaitot Kia Motors jauno CV modeli un virkni citu elektromobiļu. 

E-GMP ļauj radīt elektromobili ar maksimāli ietilpīgu interjeru, jo platformai ir samērā gara riteņu garenbāze un īsas pārkares. Novietojot akumulatoru komplektu zem automobiļa grīdas, E-GMP arhitektūra salonā nodrošina pilnībā līdzenu grīdu. Tas pozitīvi atsaucas uz vietu pasažieru kājām, kā arī paver plašākas iespējas priekšējo un aizmugurējo sēdekļu regulācijas variantiem.

Akumulatora komplekts, kas būs novietots starp priekšējo un aizmugurējo riteņu asi, būs visaugstākā enerģijas blīvuma sistēma, kādu Kia jebkad ieviesusi sērijveida automobilī. Tas daļēji panākts, pateicoties uzlabotai dzesēšanas sistēmai, kā bloks būs novietots atsevišķi, ļaujot izstrādāt kompaktāku akumulatoru komplektu. Rezultātā enerģijas blīvums ir par aptuveni 10% lielāks nekā esošo elektromobiļu akumulatoros.

E-GMP platformas jaunais kompaktais Power Electric (PE) modulis sastāv no jaudīga motora, transmisijas un invertora. Šis modulis nodrošina veiktspēju, palielinot elektromotora maksimālos apgriezienus par 30 līdz 70 procentiem, kā arī nodrošinot par 33 procentiem lielāku bremzēšanas spēku nekā līdz šim izmantotie elektromotori. 

Pircēji varēs izvēlēties starp aizmugurējo un visu riteņu piedziņas konfigurāciju; elektromobiļi ar pilnpiedziņu būs aprīkoti ar papildu elektromotoru. Visu riteņu piedziņas sistēmā ir speciāla transmisija, kas kontrolē savienojumu starp elektromotoriem un riteņiem, ļaujot pārslēgties no divu un visu četru riteņu piedziņu, uzlabojot vai nu efektivitāti, vai veiktspēju atkarībā no braukšanas apstākļiem.

E-GMP platformas debija ievieš vēl kādu Kia jauninājumu – pasaulē pirmo abu virzienu ātro uzlādes sistēmu, kas ir savietojama gan ar 800V, gan 400V lādētājiem bez papildu adapteru vai komponenšu nepieciešamības. Īpaši ātrā uzlāde ļauj akumulatoru pilnībā uzlādēt tikai 18 minūtēs, bet elektroenerģiju 100 kilometru nobraukumam var iegūt nieka piecās minūtēs.

Lielākā daļa pašreizējo elektromobiļu un ātrās uzlādes infrastruktūras nodrošina 50kW~150 kW uzlādi automašīnām ar 400 V sistēmu, taču, attīstoties 800 V infrastruktūrai ar uzlādes jaudu līdz pat 350 kW, elektromobiļu uzlādēšana pakāpeniski kļūs pat vēl ātrāka.

Septembrī Kia paziņoja par savu ieceri elektromobiļu īpatsvaru pārdošanas apjomos palielināt līdz 20 procentiem 2025. gadā. Tāpat autoražotājs publicēja ilustrāciju ar septiņiem plānotajiem elektromobiļiem, kas ražošanā pakāpeniski nonāks līdz 2027. gadam.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Kia Stonic

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Kia Stonic ir uz mazauto platformas veidots kompakts krosovers ar salīdzinoši labu aprīkojumu, labām braukšanas īpašībām un ilgu garantijas termiņu. Tiesa gan, tas varēja būt mazliet lētāks un praktiskāks.