McLaren F1 pēctecis – jaunais T.50 ar V12 motoru
McLaren F1 pēctecis
Vieglākais superauto pasaulē
663 ZS V12 Cosworth dzinējs

Vairāk nekā
pusgadsimtu ilgajā karjerā šīs ir Gordona Mareja 50. auto dizains un tieši šī
iemesla dēļ superauto ieguvis nosaukumu - T.50. Tas tiek saukts par leģendārā McLaren
F1 pēcteci, kas dienasgaismu ieraudzīja 1992.gadā. Gluži kā reaktīvajā
iznīcinātājā, arī šeit vadītāja sēdpozīcija atrodas kokpita centrā. Tāpat starp
šiem diviem modeļiem manāmas līdzības to ārienē – kompakta izmēra virsbūve, uz
augšu veramas durvis un gaisa atvere uz jumta.
Aizmugurē redzamas
masīvas izplūdes trupas, apjomīgs radiatora režģis V12 motora dzesēšanai, gigantisks
difuzors un 400mm ventilators. To darbina 48V elektriskā sistēma un tā uzdevums
ir radīt piespiedējspēku automašīnai strauji paātrinoties. Pats auto ražotājs
atzīst, ka šis pilnībā maina to, kā esam līdz šim raudzījušies uz automašīnu
aerodinamikas pamatiem.
Tas ir apbrīnas
vērts vairāku iemeslu dēļ. Jaunais T.50 ir ne tikai vieglākais superauto, kāds
jebkad izražots – tā pašmasa ir vien 968 kg, no kuriem mazāk nekā 150 kg sver
virsbūve un tās paneļi.
Aiz trīsvietīgā
salona atrodas V12 atmosfēriskais 4,0 litru Cosworth dzinējs, kas attīsta vairāk
nekā 650 ZS, bet tahometrā sarkanās iedaļas sniedzas līdz pat 12 100 apgr/min.
Motors savienots ar sešpakāpju mehānisko transmisiju, kas tālāk visu jaudu
nosūta uz aizmugures tiltu. Nirburgringas trases rekordus Marejs gan nevēloties
uzstādīt, jo šāds triumfs viņam nešķietot svarīgs. Tā vietā ražotājs
koncentrējies uz superauto radīšanu, kas vadītājam sniegs vispilnvērtīgāko
braukšanas pieredzi.
Neraugoties uz
iespaidīgajiem tehniskajiem rādītājiem, Marejs norāda, ka T.50 ir piemērots
ikdienas lietošanai. Tam ir plašāks salons nekā McLaren F1, savukārt grīda ir
plakana, atvieglojot iekāpšanu centrālajā sēdeklī. Tāpat tam ir lielāka bagāžas
telpa un vieglāka apkopju veikšana. Interesanti, ka šī transmisija ir par 10 kg
vieglāka nekā F1 pārnesumkārba, bet V12 Cosworth dzinējs par 60 kg vieglāks
nekā F1 BMW izmantotais. Salīdzinot ar Ferrari, starpība ir vēl lielāka.
Superauto, sākot no
nākamā gada, tiks ražots Surrejas rūpnīcā Anglijā, bet klienti pirmās piegādes saņems
2022. gadā. Kopumā paredzēts izlaist vien 100 britus superauto eksemplārus. Katrs
no tiem maksās aptuveni 3 miljonus eiro. Lielāko daļu no tiem jau rezervējuši
auto kolekcionāri Japānā un Amerikā, iemaksājot 650 000 eiro depozītu.
Pēc tam, kad būs
beigusies šo 100 eksemplāru ražošana, T.50 tiks piedāvāts vēl īpašākā versijā, kas
paredzēta tikai trases apstākļiem. Šim nolūkam tiks veltīti 25 eksemplāri.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...