Ziņas

Toyota atklāj jauno Yaris Cross SUV

Jaunais Toyota krosovers
Hibrīda dzinējs un pilnpiedziņa
Pārdošanā nākamgad

Jauno Nissan Juke un Ford Puma konkurentu sākotnēji bija paredzēts prezentēt Ženēvas auto izstādē, taču ārkārtas stāvoklis viesa korekcijas. Zināms, ka pārdošanā mazo SUV varēsim sagaidīt nākamā gada sākumā.

Būvēts uz TNGA-B platformas, tas aizguvis daļu tehniskos risinājumus no izmēros mazākā Yaris.  Toyota gan norāda, šķietami līdzīgie modeļi tiek akcentēti uz atšķirīgām pircēju auditorijām. Standarta Yaris riteņu bāze pagarināta par 240 mm, sasniedzot 4180 mm, savukārt klīrenss paaugstināts par 30 mm. Auguši arī virsbūves izmēri. SUV ir par 90 mm augstāks (1560 mm) un 20 mm platāks (1765 mm) nekā hečbeks. Riteņu arkās vietu atraduši 18 collu vieglmetāla diski.

Yaris Cross būs pieejams ar 1,5 litru Atkinsona cikla hibrīda dzinēju, 115 ZS benzīna dzinējam pievienojot elektromotoru. Ceturtās paaudzes hibrīdsistēmas izmešu daudzums priekšpiedziņai būs mazāks par 120 g/km, bet pilnpiedziņai 135 g/km. Tāpat motoru klāstā būs pieejama arī klasiskā 1,5 litru benzīna izvēle.  

Zināms, ka Yaris krosovers tiks ražots Toyota Francijas rūpnīcā. Japāņu zīmols iecerējis nākamgad pārdot 150 000 Yaris Cross vienību, aizņemot 8% no B-SUV segmenta. Toyota rēķinās, ka Yaris hečbeks, jaunais SUV un gaidāmais GR Yaris karstais hečbeks aizpildīs trešdaļu no visa pārdoto auto apjoma Eiropā.

Kā skaidro zīmola pārstāvji, mazais SUV neieguva pilnībā jaunu nosaukumu, jo Toyota vēlējusies saglabāt stingras saiknes ar Yaris hečbeku, kas ir uzņēmuma visvairāk pārdotais modelis Eiropā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Yaris

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ceturtās paaudzes Yaris ieguvis ekonomisku hibrīda sistēmu, kas būs pietiekami dinamiska arī ārpus pilsētas. Salonā izmantoti kvalitatīvi apdares materiāli un kompaktā hečbeka gaita ir līdzvērtīga klases labākajiem piemēriem, taču pasažieru vieta aizmugurē ir viduvēja, turklāt bagāžas nodalījums ir mazāks nekā konkurentiem. Hibrīda versija ir dārgāka par sāncenšu piedāvājumiem, taču ir vērts ņemt vērā, ka par šo naudu iegūsiet labi aprīkotu Yaris ar efektīvām tehnoloģijām. Tiesa, Ford Fiesta gaitas īpašības būs pārākas, bet Volkswagen Polo ir vispusīgāks.