Ziņas

Toyota 2020. gadā nāks klajā ar karstiem modeļu jaunumiem

Toyota modeļu jaunumi 2020. gadā
Turpināsies gan hibrīda, gan ūdeņraža attīstība
Klāstā vieta atradīsies arī sportiska rakstura modeļiem

Toyota popularitāte pašuzlādes hibrīda tehnoloģijas jomā ir balstīta uz vairāk nekā 20 gadu pieredzi. Aprēķināts, ka visi Toyota hibrīda automobiļi kopā ik dienas pasaulē nobrauc vairāk nekā 500 miljonus kilometru.

Kopš pirmā Prius atklāšanas 1997. gadā Toyota Motor Corporation pasaulē ir pārdevuši vairāk nekā 14 miljonus hibrīda automobiļu – tostarp 2,5 miljonus Eiropā –, nemitīgi uzlabojot tehnoloģiju un ieviešot jaunus modeļus.

Uzrādot pozitīvus pārdošanas rādītājus 2019. gadā, Toyota sarūpējis ne mazums jaunumus arī šim gadam.

Jaunais Yaris – gan pilsētas hečbeks, gan sporta dvēsele

Jaunais Toyota Yaris ir pirmais modelis, kas izmanto jauno GA-B platformu, kļūstot īsāks, platāks un zemāks par savu priekšteci. Virsbūves kopējais garums sarucis par 5mm, bet garenbāze palielināta par 50mm, automašīnai kļūstot izveicīgākai un manevrētspējīgākai šaurās vietās, vienlaikus nezaudējot salona ietilpību. GA-B platformas ieviešana pozitīvi atspoguļojas arī braukšanas īpašībās. Pateicoties samazinātam smaguma centram, zemākai sēdpozīcijai un labākam izsvarojumam, Yaris uz ceļa kļuvis atsaucīgāks un precīzāks.

Tāpat tas kļuvis par pionieri jaunajai trīscilindru 4. paaudzes hibrīda sistēmai. 1,5 litru Hybrid Dynamic Force tehnoloģija ir par 15% jaudīgāka un 20% efektīvāka. Tas ieguvis jaunu litija-jonu akumulatoru ar uzlabotu jaudu, nodrošinot straujāku automobiļa paātrinājumu. Jaunais akumulators ir ne vien jaudīgāks, bet arī par 27% vieglāks nekā niķeļa-metāla hidrīda akumulators, kuru tas aizvieto.

Lielu popularitāti izpelnījusies sportiskā Yaris GR modifikācija. Sportiskā rakstura hečbekam ir ne vien 260 ZS turbomotors, bet arī patstāvīgā pilnpiedziņa. Sekojot divvietīgajam GR Supra, jaunais GR Yaris kļuvis par otro japāņu zīmola GR sporta modeli un tā izstrādē izmantota Pasaules rallija čempionātā (WRC) gūtā pieredze.

Supra versija, kas paredzēta plašākam pircēju lokam

Toyota Supra atgriešanās neapšaubāmi bija viens no gaidītākajiem pagājušā gada auto industrijas notikumiem. Eiropas klientu atsaucība bija nepārspējama, līdz gada beigām tika pārdoti 1150 automobiļi, no tiem lielākā daļa – 95% – bija augstākā aprīkojuma līmeņa versija.

Gadu pēc GR Supra pasaules debijas Starptautiskajā autoizstādē Detroitā, japāņu zīmols esošajam modifikāciju klāstam pievienojis jaunu Supra versiju. Līdztekus 3,0 litru motoram tiks piedāvāts arī jaunais 2,0 litru turbomotors. Četrcilindru dzinējs būs gan par 100 kg vieglāks, gan izmēru ziņā kompaktāks kā sešcilindru agregāts - dzinējam atrodoties tuvāk automobiļa centram, tiek sasniegts ideāls (50:50) izsvarojums,  uzlabojot Supra gaitu un vadāmību.

258 ZS jaudīgais dzinējs tiks savienots ar astoņpakāpju ZF automātisko transmisiju,  0-100 km/h spurtu pieveicot 5,2 sekundēs. Maksimālais ātrums – 250 km/h. Jaunā 2,0 litru GR Supra ražošana tiks uzsākta pavisam drīz, un pārdošana Eiropā sāksies martā.

Jaunais hibrīdu flagmanis – līdz šim jaudīgākais RAV4

Piektās paaudzes RAV4 ir automobilis, kas apliecinājis savu vēsturisko statusu kā viens no Eiropā populārākajiem SUV ar vairāk nekā 130 000 klientu pasūtītiem auto kopš atklāšanas 2019. gada sākumā, tostarp vairāk nekā 115 000 hibrīdiem (Rietumeiropā).  

Jaunais RAV4 Plug-in hibrīds konstruēts uz Toyota GA-K platformas, izmantojot 2,5 litru Hybrid Dynamic Force benzīna dzinēja un hibrīda piedziņu. 

Šogad 218 un 222 ZS versijām pievienojies vēl jaudīgāka modifikācija. Jaunizveidotās Plug-in hibrīdas kopējā jauda sasniedz 306 ZS, nodrošinot paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h tikai 6,2 sekundēs. Turklāt tas ir arī ceļā uz klasē labākajiem CO2 emisiju un degvielas ekonomijas rādītājiem - WLTP standartu dati liecina par CO2 izmešiem zem 29 g/km. Šādam līmenim nespēj līdzināties neviens no pašreizējiem D segmenta Plug-in hibrīda AWD SUV.

Pateicoties četriem braukšanas režīmiem, vadītājs var plūstoši pārslēgties no hibrīda uz tīru EV braucienu. Jaunais EV režīms ļauj RAV4 Plug-in hibrīdam nobraukt vairāk nekā 65 km tikai ar elektroenerģiju, paļaujoties uz litija-jonu akumulatoru, kas novietots zem auto grīdas. Ātrumu virs 135 km/h iespējams sasniegt bez iekšdedzes dzinēja palīdzības.

Ūdeņraža mobilitātes nākotne – otrās paaudzes Mirai

Kļūstot par pasaules līderi 2014. gadā ar tās pirmo ūdeņraža sedanu, Toyota ir gatava sasniegt jaunas nulles emisiju degvielas šūnu elektrisko automobiļu (FCEV) tehnoloģiju virsotnes ar otrās paaudzes Mirai koncepciju.

Toyota norāda, ka inženieru mērķis ir par 30% palielināt Mirai nobraucamo attālumu, ieviešot uzlabojumus degvielas šūnu sistēmā un izmantojot lielākas ūdeņraža degvielas tvertnes. Jaunais Mirai izmantos trīs tvertnes – vienu garu, divas īsas –, kopā veidojot par aptuveni vienu kilogramu ūdeņraža ietilpību salīdzinājumā ar pašreizējo modeli. Jaunākā aizmugurējās piedziņas modulārā platforma ļauj automobilī ietilpināt piecas sēdvietas pašreizējo četru vietā.

Jaunais Mirai, kas patērētājiem būs pieejams 2020. gadā, ir pierādījums tam, ka degvielas šūnu tehnoloģija nav šķērslis braukšanas aizrautībai un pievilcīgai ārienei.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.