Testa brauciens

Mitsubishi ASX: pirmie iespaidi

Izmēģinām 2019.gada Mitsunbishi ASX
Izmēri tie paši, bet modernāks izskats un aprīkojums
Cena, sākot no 20 990 eiro

Pēdējo 10 gadu laikā krosoveru segmentā jauni modeļi parādās arvien straujāk, tāpēc paturēt galvā visus modeļu nosaukumus un salīdzināt dažādu ražotāju piedāvājumus, dažnedažādas motoru un pārnesumkārbu kombinācijas un cenas kļūst grūti pat autožurnālistiem – nemaz nerunājot par pircējiem.

Tomēr daļa atceras, ka Mitsubishi ASX reiz bija starp pirmajiem kompaktā izmēra SUV, kam visu laiku nācies konkurēt ar tādiem auto, kā Nissan Qashqai, un citiem, kas mēģina atdarināt tā veiksmes formulu. Tāpēc 2010. gadā klajā laistais modelis ticis modernizēts daudzreiz un šogad tirgū nonācis pats modernākais ASX variants, kura pamatā ir šī, gadu gaitā labi pārbaudītā un pilnveidotā konstrukcija, kā arī tehniskie risinājumi.

Bet – kāpēc Mitsubishi nav laiduši klajā 100% jaunu modeli? Tiek runāts, ka Mitsubishi to plāno darīt tikai tad, kad spēs pilnībā izmantot tās tehniskās iespējas un resursus, ko japāņu autoražotājam sniedz 2017. gadā nodibinātā alianse ar Renault-Nissan tandēmu.

Un tad vēl ir relatīvi nesen klajā laistais Eclipse Cross, kura konkurentu vidū arī ir jau minētais Qashqai. Tāpēc nākamās paaudzes ASX būs kompaktāks, lai stabili nostiprinātu pozīcijas Nissan Juke sāncenšu komandā. Pagaidām vēl ASX un Eclipse Cross intereses pārklājas, tiesa gan - ASX ir mazāks un lētāks, bet līdz ar jaunākās versijas nonākšanu tirgū - vienlīdz moderns un labi aprīkots.

Kāds tas ir?

Par faktu, ka tas ir „jaunais ASX”, liecina aktuālākais Mitsubishi dizains, ko raksturo masīvais priekšgals, kā šopavasar klajā laistajam L200, jaunas aktīvās drošības sistēmas, mūsdienīga infosistēma ar Apple CarPlay , lielāka izmēra ekrānu (8 collas), Tom Tom navigāciju un virkne citu ekstru. Infosistēma varbūt nav tik piesātināta ar tehnoloģijām un funkcijām kā konkurentiem no VW grupas, taču šajā vienkāršībā ir sava burvība. Pirmkārt, tas ir Mitsubishi stils, par ko liecina arī robustā, bet izturīgā salona apdare. Otrkārt – visas funkcijas var viegli atrast un skārienjutīgais ekrāns reaģē bez aiztures, atšķirībā no līdzīgiem, bet sarežģītākiem risinājumiem atsevišķos, nereti pat krietni dārgākos konkurentu modeļos.

Modifikāciju klāstā izvēli atvieglo fakts, ka ir tikai viens 150 ZS 2,0 litru tilpuma benzīna motors ar priekšpiedziņu, tiesa gan, to var komplektēt ar manuālo vai CVT transmisiju. Mūsu testa auto bija pilnpiedziņa un CVT, un nebūs brīnums, ja tā tiešām kļūs par populāru izvēli pircēju vidū, kā to prognozē Mitsubishi.

Neatkarīgi no transmisijas vai piedziņas, vadītāja sēdvieta ir komfortabla, turklāt, lai ērti iekārtotos, nav pusstundu jādīdās - elektriski regulējamie sēdekļi ātri pielāgojas vadītāja vēlmēm. Braukšanas sajūtās nekas daudz nav mainījies, salīdzinot ar iepriekšējo ASX variāciju. Tas nozīmē, ka uz taisna ceļa, mērenā paātrinājumā ASX būs patīkams kompanjons visiem, kuriem nav pārāk „smaga labā kāja”.

Stūres reakcija ir labi sabalansēta, taču tā varēja būt nedaudz asāka un informatīvāka, lai apmierinātu arī tos, kas Mitsubishi zina galvenokārt pateicoties sportiskajiem Lancer Evolution. Lai arī priekšpiedziņas ASV vēl neesam izmēģinājuši, pilnpiedziņa šim auto noteikti ir pluss, it īpaši – papildu stabilitātei uz ceļa ziemā.

Diezgan droši var prognozēt, ka arī priekšpiedziņas ASX būs jūtams ne tik liels uzsvars uz labu vadāmību, kā gaitas komfortu. Pilsētas apstākļos, kur ātrumam nevajadzētu pārsniegt 70 km/h, ASX atalgo pasažierus ar mīkstu, komfortablu gaitu. Taču, izbraucot uz šosejas un strauji kāpinot braukšanas ātrumu, arī ASX kļūst agresīvāks, reaģējot bezmaz uz katru asfalta negludumu, kas trāpās tā ceļā. Tomēr pieredze liecina, ka ASX pircēju vairums ir jaunas ģimenes, vai kāds no šādas ģimenes locekļiem, kas to lieto tieši tā, kā iecerējis ražotājs – bez liekām pārmērībām, straujiem paātrinājumiem un mētāšanās no joslas uz joslu.

ASX pilnpiedziņas sistēma varētu būt viena no nopietnākajām šajā segmentā, jo sakņojas Mitsubishi gadu desmitiem ilgajā pieredzē apvidus auto būvēšanā. Mēs to izmēģinājām mērenos bezceļa apstākļos, kur ASX ar savu 19cm klīrensu demonstrēja pietiekoši cienījamu kompetenci, kliedējot jebkādas šaubas par savu piemērotību braukšanai pa dubļainiem, piesnigušiem vai izdangātiem lauku ceļiem.

Vai to ir vērts pirkt?

Tas izskatās moderns, tam ir labs aprīkojums, vieta pieciem braucējiem un to rotā off-road braucēju aprindās cienīts zīmols, kas darītu godu ikvienam krosoveram. Turklāt daudzi no tiem, kas iegādājās ASX jau 2010. gadā, ar to brauc vēl joprojām – Mitsubishi ir apskaužami stabila reputācija kvalitātes un uzticamības jomā. Šis fakts daļai pircēju varētu ir vēl svarīgāks, nekā sportiska vadāmība un ātrums, ar ko izceļas daži citi šī segmenta pārstāvji. Mitsubishi ASX cenas Latvijā sākas no 20 990 eiro, vairāk informācijas šeit.

 


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!