Testa brauciens

Toyota RAV4: testa brauciens

Jaunais Toyota RAV4 Hybrid jau pārdošanā Latvijā
Pieejams ar priekšpiedziņu vai pilnpiedziņu
Jaunā RAV4 cena sākas no 21 900 eiro

Spriest par vīru pēc cepures nav īsti pareizi – taču, raugoties uz jaunākās paaudzes RAV4 dizainu, ir grūti pretoties pārliecībai, ka ar šo Toyota modeli viss būs kārtībā un krosovers, kas reiz bija starp šī segmenta aizsācējiem, galu galā saņems labu vērtējumu.

Skaidrs, ka šāds auto, kura eksistences jēga ir kalpot par lielākas vai mazākas ģimenes transportlīdzekli, nekad nepiesaistīs sportiskas braukšanas piekritēju uzmanību tā, kā to varētu izdarīt GT86, Yaris GRMN vai GR Supra. Taču dizaina ziņā gan jaunais RAV4 ir pamatīgi iedragājis stereotipu, ka Toyota neko citu, kā vien garlaicīgus, bezpersoniskus auto ar hibrīddzinējiem ražot nemāk. Protams, vienmēr būs kāds, kam nepatiks un kas jaunā RAV4 dizainā saskatīs agrīno Jeep Compass vai ko tikpat savdabīgu, taču nenoliedzams ir fakts, ka RAV4 ir kļuvis vīrišķīgāks.

Līdz ar agresīvāku vizuālo tēlu ir mainīti arī jaunā RAV4 izmēri - tas ir par 10mm zemāks, bet riteņu bāze palielināta par 30mm ar domu par lielāku plašumu aizmugurē sēdošajiem pasažieriem. Salīdzinot ar līdzšinējo RAV4 modeli, jaunajam ir arī uzlabota virsbūves stingrība un samazināts smaguma centrs, tātad – īstenoti nepieciešamie priekšnoteikumi, lai uzlabotu šī krosovera vadāmības īpašības.

Starptautiskajā testa braucienā Spānijā Toyota pārstāvji uzsvēra, ka šis RAV4 ir veidots uz kompānijas jaunās TNGA GA-K platformas, tātad tas ir pirmais Toyota modelis, kas izmanto šo arhitektūru – ja neskaita jauno Lexus ES.

Dīzeļdzinējs RAV4 modifikāciju saraksta ir pazudis uz neatgriešanos, tagad vienīgā opcija ir hibrīddzinējs, ko veido 2,5 litru tilpuma atmosfēriskais četrcilindru benzīna motors un elektromotors. Kopējā hibrīdsistēmas jauda ir 215 ZS. Mūsu testa auto, tāpat jā visi šobrīd pieejamie RAV4 bija ar priekšpiedziņu, pilnpiedziņas RAV4 gaidāms vēlāk šogad un tam būs vēl viens elektromotors aizmugurē, tāpēc arī jauda būs lielāka.

Kāds tas ir?

No vadītāja sēdpozīcijas raugoties, viss kopumā šķiet izdarīts pareizi. Interjers nav piedzīvojis tikpat riskantas pārmaiņas, kā RAV4 āriene, taču tas ir pietiekoši moderns, veidots no augstvērtīgākiem apdares materiāliem un demonstrē ierasti augsto Toyota montāžas kvalitāti. Sēdeklis ir ērts, paneļa iekārtojums – vienkāršs, bez lieks samākslotības.

Infosistēma ir, bet tas ir viss, ko par to var pateikt – jo, ja vien tu neesi retro stila un mīklu minēšanas fans, Toyota Touch & Go nebūs tas, ar ko tu vēlēsies palielīties draugiem un darba kolēģiem. Tāpēc jo īpaši sāpīgi ir konstatēt, ka ne par kādu naudu pat papildaprīkojumā nav pieejama Apple CarPlay/ Android Auto savienojuma opcija, kas ļautu par to aizmirst.

Braukšanas ziņā jaunais RAV4 pilnībā atbilst tam, ko varētu gaidīt no ģimenes krosovera. Gaitas komforts kopumā ir labs, bedres nejūt, trokšņi no balstiekārtas dzirdami vien uz nelīdzena bruģa. Vadāmības ziņā jaunais RAV4 nav pārvērties par Porsche Macan, taču tas droši ir salīdzināms ar, piemēram, Škoda Kodiaq vai Honda CR-V. Stūres reakcija ir ātra, taču priekšējo riteņu saķere ar ceļu gan varēja būt nedaudz lielāka – braucot sportiskā režīmā, stabilitātes kontroles sistēmai nākas darboties katrā pagriezienā, taču šķiet, ka tipisks RAV4 pircējs to pat nemēģinās pārbaudīt.

Hibrīdsistēmas jauda ir OK, apdzīšanas manevri nebūs jāplāno pusstundu iepriekš. Protams, CVT variators joprojām izpilda savu klasisko triku – nospiežot akseleratora pedāli, pirmais ir troksnis un tikai pēc brīža - paātrinājums. Taču, izdarot nelielas korekcijas savā braukšanas stilā, šo īpatnību ir iespējams likvidēt.

Vai to ir vērts pirkt?

Nopietnu konkurentu jaunajam RAV4 netrūkst. Lai arī cenas sākas no 21 900 eiro, lielākā daļa pircēju tomēr vēlēsies arī labu aprīkojumu, tāpēc jārēķinās ar vismaz 30 tūkstošiem eiro. Par to pašu naudu var iegādāties ne tikai Škoda Karoq, Peugeot 3008 vai Mitsubishio Eclipse Cross, bet arī daudz ko citu, turklāt ar plašāku motoru izvēli. Būdams tikai “hibrīds”, jaunais RAV4 vēl aizvien ir ārkārtīgi šauras nišas pārstāvis, taču tajā pat laikā tas ir šīs nišas līderis – praktisks, kvalitatīvs un uzticams. Tāpēc diez vai kāds RAV4 pircējs jebkad nožēlos izdarīto izvēli.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.