Vērtē lasītāji

Jaunais Toyota RAV4: vērtē Whatcar.lv lasītāji

Jaunais Toyota RAV4 jau ir nopērkams Latvijā
Whatcar.lv lasītāji izmēģina jaunāko Toyota krosoveru
Toyota RAV4 cenas sākas no 23 600 eiro

Februāra otrajā pusē Toyota dīleru salonos Latvijā parādījās jaunākās paaudzes Toyota RAV4 krosovers. Vieni no pirmajiem, kas devās to izmēģināt, bija What Car? lasītāji - potenciālie šāda modeļa auto pircēji. Kādas ir viņu domas par jauno RAV4 - automašīnu, kas reiz bija starp globālās krosoveru ēras aizsācējiem?

Lāsma Maļinovska

Brauc ar Ford Focus

Toyota RAV4 ir mana sapņu mašīna. Vienmēr esmu braukusi ar mazākiem auto un nu jau kādu brīdi domāju par kaut ko lielāku, augstāku. Toyota krosovers, šķiet ir tas, kas man vajadzīgs. Augsta sēdpozīcija un lielāka drošības sajūta uz ceļa – tas ir tas, kas man vajadzīgs. Ir tas vecums, kad gribas sēdēt augstāk un redzēt tālāk.  RAV4 patika, jo tajā ir tik daudz dažādu ekstru, ka visas uzreiz pat nebija iespējams apgūt. Man svarīgāki būtu drošības asistenti, parkošanās sensori, protams arī komforta aprīkojums. Jau sen esmu nospriedusi, ka man nākamo mašīnu vajag ekonomisku un ekoloģisku, tāpēc hibrīddzinējs būtu īstā izvēle. Vēl ekoloģiskāks būtu tikai elektroauto, bet vai tas ir ekonomisks? Par to es vēl neesmu pārliecinājusies.

Ivars Razminovičs

Brauc ar Dodge Journey

RAV4 ir kļuvis par vīrišķīgu auto. Braukt ir patīkami, sēdekļi ir ērti – vismaz priekšā. Aizmugurē man gribētos nedaudz vairāk vietas, kaut gan – sasēdāmies trijatā, diezgan lieli vīri, taču bija diezgan saspiesti. Skaidrs, ka esmu pieradis pie sava auto, kas gan pārstāv pavisam citu klasi un ir septiņvietīgs. RAV4 ar to labāk nesalīdzināt, tas varbūt nav lielai ģimenei un gariem ceļojumiem domāts, bet ikdienas maršrutiem ir pilnībā pieņemams.  Bagāžas nodalījuma ietilpība nav iespaidīga, bet ir OK. Paskatījos cenas – varbūt nav lēti, bet nav arī dārgi. Te vismaz ir skaidrs, par ko tu maksā, atšķirībā no dažiem citu ražotāju modeļiem. Ja kāds mans paziņa vai kolēģis gatavosies krosovera iegādei, noteikti ieteikšu izmēģināt arī RAV4.

Kristiāns Roga

Nissan X-Trail

Jaunais RAV4 modelis, protams, ir labāks par līdzšinējo – ir uzlabota skaņas izolācija un to jo īpaši labi var just, sēžot priekšā. Aizmugurē vēl šādi tādi trokšņi ir jūtami, bet uz to var pievērt acis. Aizmugurē arī gaita šķiet pacietāka, jūtami dažādi balstiekārtas sitieni uz mazākām bedrēm. Taču priekšā sēžot, gaita šķiet mīksta, patīkama. Taču uz ceļa RAV4 turas stabili, stūre ir viegla, atsaucīga – nedaudz pagriez un viss notiek, auto reaģē ātri. Tajā pat laikā stūres reakcija nav pārāk vaļīga. Salīdzinot ar, piemēram, Honda CR-V, šis šķita labāks auto. Galvenokārt jau tāpēc, ka Toyota RAV4 ir ievērojami labāka trokšņu izolācija. Jaudas vienmēr varētu būt vairāk, taču, ja salīdzina ar citu ražotāju benzīna motoriem, RAV4 hibrīddzinēja jauda šķita pietiekama, turklāt tas ir klusāks. 

Juris Brencis

Brauc ar Opel Vivaro

Man ir divas galējības – Vivaro, kas ir liels ietilpīgs traktors, un 5. sērijas BMW, kas ir auto, ar ko var sajust braukšanas baudu, tāpēc šobrīd meklēju kaut ko, kas ir pa vidu šiem abiem maniem auto. Pabraucot ar RAV4 šķita, ka auto priekšgals ir mazliet smagnējs. Man tomēr gaitas komforta un vadāmības līdzsvars ir svarīgs, šeit it kā līdzsvars ir 50:50, bet braucot man šķita, ka priekšgals ir smagāks. Iespējams tāpēc, ka šī ir priekšpiedziņas RAV4 versija, pilnpiedziņa būs pieejama vēlāk. Par sēdekļu komfortu – šķita, ka ērts, bet ir laikam jānobrauc lielāks attālums, lai spriestu par to. Taču salons ir kvalitatīvs, nav lētuma sajūta, Toyota ir labi pastrādājusi. Pogu ir mazāk, taču tās nav pilnībā aizvāktas, kas patiesībā ir labi – jo neesmu drošs, vai tas lielais ekrāns paneļa vidū visu laiku ir nepieciešams. Taču to var atslēgt. Vēl man šķita, ka jauda varēja būt lielāka, ņemot vērā, ka zem pārsega bija 2,5 litru benzīna motors un elektromotors. Paātrinoties bija jūtama aizture, taču tā acīmredzot ir CVT transmisijas, nevis hibrīdsistēmas vaina, turklāt mēs, visticamāk, braucām Eco režīmā.

Valdis Zītars

Braucu ar Toyota Auris

Kopumā man patika. Toyota zīmols man ir labi pazīstams, tāpēc ir skaidrs, kāpēc RAV4 interjers ir tieši tāds, kāds tas ir. Man personiski patiktu, ja tas ekrāns viduskonsolē būtu zemāk, bet šeit ir redzama līdzība ir izmēros lielāko Land Cruiser, kam ir ļoti līdzīgs risinājums – ērti aizsniedzams, labi redzams. Man līdz šim nav bijusi pieredze ar šādu ekrānu, tāpēc nezinu, cik ērta ir tā lietošana ikdienā. Man iepriekš bija Subaru Outback ar mazāka izmēra ekrānu un tajā nereti atstarojās saules stari. Esmu dzirdējis, ka vēl pāris ražotāju modeļiem ir novērota šāda īpatnība, taču par Toyota neko tādu neesmu dzirdējis. Jaunā RAV4 modeļa dizains ir jūtami labāks, jo kamēr par iepriekšējiem modeļiem spieda, ka tās ir vairāk “sieviešu mašīnas”, tagad tā vairs nav pamata teikt. Ja agrāk vīrieši izvēlējās Land Cruiser, ber sievietes RAV4, tad tagad dāmām atliek C-HR. 

Māris Lapiņš

Brauc ar Seat Altea XL

Mašīna izskatās lielāka, masīvāka, kaut gan faktiski jaunais RAV4 ir pat nedaudz mazāks izmēros, nekā līdzšinējais modelis. Interjers – ļoti labs. Manuprāt visur ir atrasti pareizie risinājumi – gan apdarē, gan vadības ierīču izvietojumā. Patīk, ka pogas ir arī mehāniskas, nav tikai skārienjutīgais ekrāns vien, jo mūsdienās tas jau sāk palikt mazliet par traku – daudzās jaunajās mašīnās pogu vairs praktiski nav, viss ir jābaksta ekrānā. Tas jau vairs nav droši – tu it kā savu telefonu noliec, bet spēlējies ar nākamo, mašīnā iebūvēto sistēmu. Te ir redzams labs kompromiss. Priekšā vieta pietiek, aizmugurē arī ir OK. Par jaudu – domāju, ja būtu normāla automātiskā pārnesumkārba, jaudas būtu vairāk. Variators un tā darbības specifika nedaudz nolaupa hibrīdsistēmas jaudu, attiecīgi arī skaņa paātrinājumā būtu labāka. Tagad, ja ir nepieciešamība strauji paātrināties no, piemēram, 80 km/h, lai veiktu apdzīšanu, pirmā ir skaņa un tikai tad paātrinājums.

Arta Ozoliņa

Brauc ar Toyota RAV4

Man ir pieredze ar iepriekšējās paaudzes RAV4 un protams, šis modelis man patīk labāk. Monitors ir platāks, plašāks drošības komforta aprīkojums, tai skaitā apsildāmā stūre, arī apkārtējā pārredzamība ir labāka. Gaita ir mīkstāka – to varēja just, braucot pa meža ceļu. Labāka trokšņu izolācija. Pirmoreiz braucu ar auto, kam ir hibrīddzinējs – arī tas ir kluss. Praktisks, ietilpīgs bagāžas nodalījums, ērti sēdekļi, turklāt aizmugurē mums bija ērti arī trijatā. Es to redzu kā labu ģimenes auto un ieteiktu arī ikvienam citam, kam nepieciešams jauns auto.



Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota GR Supra

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Toyota kā šī auto konkurentu ir nolikusi Porsche 718 Cayman, taču patiesībā GR Supra ir atšķirīgs auto – un tas atšķiras arī no Alpine A110. Tas nav tik izveicīgs kā abi minētie, svara ziņā vieglākie auto, taču tas ir ļoti labi līdzsvarots, kompetents sporta auto, kas spēj sniegt reālu braukšanas baudu. Tas ir pietiekoši komfortabls un praktisks, lai to izmantotu arī kā ikdienas auto.