Jaunais Toyota RAV4: vērtē Whatcar.lv lasītāji
Jaunais Toyota RAV4 jau ir nopērkams Latvijā
Whatcar.lv lasītāji izmēģina jaunāko Toyota krosoveru
Toyota RAV4 cenas sākas no 23 600 eiro
Februāra otrajā pusē Toyota dīleru salonos Latvijā parādījās jaunākās paaudzes Toyota RAV4 krosovers. Vieni no pirmajiem, kas devās to izmēģināt, bija What Car? lasītāji - potenciālie šāda modeļa auto pircēji. Kādas ir viņu domas par jauno RAV4 - automašīnu, kas reiz bija starp globālās krosoveru ēras aizsācējiem?
Lāsma Maļinovska
Brauc ar Ford Focus
Toyota RAV4 ir mana sapņu mašīna. Vienmēr esmu braukusi ar
mazākiem auto un nu jau kādu brīdi domāju par kaut ko lielāku, augstāku. Toyota
krosovers, šķiet ir tas, kas man vajadzīgs. Augsta sēdpozīcija un lielāka drošības
sajūta uz ceļa – tas ir tas, kas man vajadzīgs. Ir tas vecums, kad gribas sēdēt
augstāk un redzēt tālāk. RAV4 patika, jo
tajā ir tik daudz dažādu ekstru, ka visas uzreiz pat nebija iespējams apgūt.
Man svarīgāki būtu drošības asistenti, parkošanās sensori, protams arī komforta
aprīkojums. Jau sen esmu nospriedusi, ka man nākamo mašīnu vajag ekonomisku un
ekoloģisku, tāpēc hibrīddzinējs būtu īstā izvēle. Vēl ekoloģiskāks būtu tikai
elektroauto, bet vai tas ir ekonomisks? Par to es vēl neesmu pārliecinājusies.
Ivars Razminovičs
Brauc ar Dodge Journey
RAV4 ir kļuvis par vīrišķīgu auto. Braukt ir patīkami,
sēdekļi ir ērti – vismaz priekšā. Aizmugurē man gribētos nedaudz vairāk vietas,
kaut gan – sasēdāmies trijatā, diezgan lieli vīri, taču bija diezgan saspiesti.
Skaidrs, ka esmu pieradis pie sava auto, kas gan pārstāv pavisam citu klasi un
ir septiņvietīgs. RAV4 ar to labāk nesalīdzināt, tas varbūt nav lielai ģimenei
un gariem ceļojumiem domāts, bet ikdienas maršrutiem ir pilnībā pieņemams. Bagāžas nodalījuma ietilpība nav iespaidīga,
bet ir OK. Paskatījos cenas – varbūt nav lēti, bet nav arī dārgi. Te vismaz ir
skaidrs, par ko tu maksā, atšķirībā no dažiem citu ražotāju modeļiem. Ja kāds
mans paziņa vai kolēģis gatavosies krosovera iegādei, noteikti ieteikšu
izmēģināt arī RAV4.
Kristiāns Roga
Nissan X-Trail
Jaunais RAV4 modelis, protams, ir labāks par līdzšinējo – ir
uzlabota skaņas izolācija un to jo īpaši labi var just, sēžot priekšā.
Aizmugurē vēl šādi tādi trokšņi ir jūtami, bet uz to var pievērt acis.
Aizmugurē arī gaita šķiet pacietāka, jūtami dažādi balstiekārtas sitieni uz
mazākām bedrēm. Taču priekšā sēžot, gaita šķiet mīksta, patīkama. Taču uz ceļa
RAV4 turas stabili, stūre ir viegla, atsaucīga – nedaudz pagriez un viss
notiek, auto reaģē ātri. Tajā pat laikā stūres reakcija nav pārāk vaļīga.
Salīdzinot ar, piemēram, Honda CR-V, šis šķita labāks auto. Galvenokārt jau
tāpēc, ka Toyota RAV4 ir ievērojami labāka trokšņu izolācija. Jaudas vienmēr
varētu būt vairāk, taču, ja salīdzina ar citu ražotāju benzīna motoriem, RAV4
hibrīddzinēja jauda šķita pietiekama, turklāt tas ir klusāks.
Juris Brencis
Brauc ar Opel Vivaro
Man ir divas galējības – Vivaro, kas ir liels ietilpīgs traktors, un 5. sērijas BMW, kas ir auto, ar ko var sajust braukšanas baudu, tāpēc šobrīd meklēju kaut ko, kas ir pa vidu šiem abiem maniem auto. Pabraucot ar RAV4 šķita, ka auto priekšgals ir mazliet smagnējs. Man tomēr gaitas komforta un vadāmības līdzsvars ir svarīgs, šeit it kā līdzsvars ir 50:50, bet braucot man šķita, ka priekšgals ir smagāks. Iespējams tāpēc, ka šī ir priekšpiedziņas RAV4 versija, pilnpiedziņa būs pieejama vēlāk. Par sēdekļu komfortu – šķita, ka ērts, bet ir laikam jānobrauc lielāks attālums, lai spriestu par to. Taču salons ir kvalitatīvs, nav lētuma sajūta, Toyota ir labi pastrādājusi. Pogu ir mazāk, taču tās nav pilnībā aizvāktas, kas patiesībā ir labi – jo neesmu drošs, vai tas lielais ekrāns paneļa vidū visu laiku ir nepieciešams. Taču to var atslēgt. Vēl man šķita, ka jauda varēja būt lielāka, ņemot vērā, ka zem pārsega bija 2,5 litru benzīna motors un elektromotors. Paātrinoties bija jūtama aizture, taču tā acīmredzot ir CVT transmisijas, nevis hibrīdsistēmas vaina, turklāt mēs, visticamāk, braucām Eco režīmā.
Valdis Zītars
Braucu ar Toyota Auris
Kopumā man patika. Toyota zīmols man ir labi pazīstams,
tāpēc ir skaidrs, kāpēc RAV4 interjers ir tieši tāds, kāds tas ir. Man personiski
patiktu, ja tas ekrāns viduskonsolē būtu zemāk, bet šeit ir redzama līdzība ir
izmēros lielāko Land Cruiser, kam ir ļoti līdzīgs risinājums – ērti aizsniedzams,
labi redzams. Man līdz šim nav bijusi pieredze ar šādu ekrānu, tāpēc nezinu,
cik ērta ir tā lietošana ikdienā. Man iepriekš bija Subaru Outback ar mazāka
izmēra ekrānu un tajā nereti atstarojās saules stari. Esmu dzirdējis, ka vēl
pāris ražotāju modeļiem ir novērota šāda īpatnība, taču par Toyota neko tādu
neesmu dzirdējis. Jaunā RAV4 modeļa dizains ir jūtami labāks, jo kamēr par
iepriekšējiem modeļiem spieda, ka tās ir vairāk “sieviešu mašīnas”, tagad tā
vairs nav pamata teikt. Ja agrāk vīrieši izvēlējās Land Cruiser, ber sievietes
RAV4, tad tagad dāmām atliek C-HR.
Māris Lapiņš
Brauc ar Seat Altea XL
Mašīna izskatās lielāka, masīvāka, kaut gan faktiski jaunais
RAV4 ir pat nedaudz mazāks izmēros, nekā līdzšinējais modelis. Interjers – ļoti
labs. Manuprāt visur ir atrasti pareizie risinājumi – gan apdarē, gan vadības
ierīču izvietojumā. Patīk, ka pogas ir arī mehāniskas, nav tikai
skārienjutīgais ekrāns vien, jo mūsdienās tas jau sāk palikt mazliet par traku –
daudzās jaunajās mašīnās pogu vairs praktiski nav, viss ir jābaksta ekrānā. Tas
jau vairs nav droši – tu it kā savu telefonu noliec, bet spēlējies ar nākamo,
mašīnā iebūvēto sistēmu. Te ir redzams labs kompromiss. Priekšā vieta pietiek,
aizmugurē arī ir OK. Par jaudu – domāju, ja būtu normāla automātiskā
pārnesumkārba, jaudas būtu vairāk. Variators un tā darbības specifika nedaudz
nolaupa hibrīdsistēmas jaudu, attiecīgi arī skaņa paātrinājumā būtu labāka.
Tagad, ja ir nepieciešamība strauji paātrināties no, piemēram, 80 km/h, lai
veiktu apdzīšanu, pirmā ir skaņa un tikai tad paātrinājums.
Arta Ozoliņa
Brauc ar Toyota RAV4
Man ir pieredze ar iepriekšējās paaudzes RAV4 un protams, šis modelis man patīk labāk. Monitors ir platāks, plašāks drošības komforta aprīkojums, tai skaitā apsildāmā stūre, arī apkārtējā pārredzamība ir labāka. Gaita ir mīkstāka – to varēja just, braucot pa meža ceļu. Labāka trokšņu izolācija. Pirmoreiz braucu ar auto, kam ir hibrīddzinējs – arī tas ir kluss. Praktisks, ietilpīgs bagāžas nodalījums, ērti sēdekļi, turklāt aizmugurē mums bija ērti arī trijatā. Es to redzu kā labu ģimenes auto un ieteiktu arī ikvienam citam, kam nepieciešams jauns auto.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...