Kurus auto mēs pazaudējām 2017.gadā?
Auto modeļi, kas pērn beidza pastāvēšanu
Miniveni atbrīvo vietu krosoveriem
Whatcar.lv speciālreportāža
Šogad tirgū gaidāmi desmitiem jaunu automašīnu modeļu, jau
šobrīd pārdošanā nonākuši tādi jaunumi kā Mitsubishi Eclipse Cross, Volkswagen
T-Roc un jaunais Toyota Land Cruiser, kā arī virkne citu interesantu
piedāvājumu. Taču daži modeļi klusi pazuduši no ražotāju mājaslapām un dīleru saloniem...
Audi A3 trīsdurvju versija
Aizvadītais gads ieies Audi vēsturē kā brīdis, kad tika nolemts izbeigt A3 trīsdurvju versijas pastāvēšanu. Pirmoreiz šāds Audi tika laists klajā 1996. gadā, taču pēdējo pāris gadu tendences liecina, ka pircēji labprātāk izvēlas A3 sedanu vai praktiskāko A3 Sportback. Sagaidāms, ka A3 modeļu klāstu papildinās arī “liftbeks”, jeb kaut kas pa vidu starp sedanu un hečbeku. Un ar piecām durvīm.
Demisijas iemesls: autoindustrijas tendences
BMW 6. sērija
BMW 6. sērija, kas pirmoreiz nāca klajā 1976. gadā, bet vēlāk atdzima 2004. gadā, turpmāk vairs nebūs tāda, kādu to pazīstam šobrīd. Turpmāk to sauks par 8. sēriju, kamēr 6. sērijas nosaukums jau ir piešķirts modelim, ko iepriekš pazinām kā 5. sērijas GT. Tagad to sauc par 6. sērijas GT. Tikmēr gaidāmā 8. sērija, spriežot pēc līdzšinējās BMW modeļu hierarhijas principiem, būs kaut kas greznāks par 7. sērijas luksusa auto, jeb, citiem vārdiem sakot, kupeja uz 7. sērijas BMW bāzes ar visām no tā izrietošajām sekām aprīkojuma, imidža un cenas ziņā. Tiek solīts arī M8.
Demisijas iemesls: uzņēmuma stratēģija
Citroën C3 Picasso
Līdz ar pircēju nerimstošo interesi par krosoveriem un kompaktiem apvidus auto, minivenu jeb MPV segments, tāpat kā savulaik dinozauri, ir uz pilnīgas izmiršanas sliekšņa. Viens no daudzajiem šīs tendences upuriem ir arī Citroen C3 Picasso, kas tika laists klajā 2009. gadā. To ir aizvietojis C3 Aircross, kas – uzminēji – ir mazs krosovers.
Demisijas iemesls: krosoveri, kas nogalina minivenus
Citroën C4
Šis bija franču autoražotāja radītais konkurents tādiem modeļiem kā Ford Focus un Renault Megane, taču tagad pilnībā likvidēts, lai atbrīvotu lielāku vietu C4 Cactus krosoveram. Sākotnēji abi modeļi mēģināja sadzīvot, taču tagad, līdz ar otrās paaudzes Cactus klajā laišanu, palicis tikai krosovers.
Demisijas iemesls: C4 Cactus
Dodge Viper
Tad, kad Viper pirmoreiz nāca klajā 1992. gadā, tā kļuva par
sava veida sensāciju auto entuziastu aprindās. Tam bija viss, kas vajadzīgs – tai
skaitā stikla šķiedras korpuss, iespaidīgs izskats un V10 benzīna motors.
Protams, amerikāņu izpratne par to, kas ir sporta auto, bija nedaudz atšķirīga
no tās definīcijas, kāda šim segmentam ir Itālijā, konkrēti – Ferrari un Lamborghini
rūpnīcās. Taču daudziem pircējiem tas nebija svarīgi, turklāt - Viper bija
krietni lētāks.
Tagad, pēc 25 gadu ilgās, neticamiem nostāstiem apvītās, traku avāriju caurstrāvotās pastāvēšanas, Viper ēra ir beigusies. Latvijā šo modeli atcerēsies ar vismaz vienu spilgtu negadījumu, kad Viper rodstera saimnieks (arī diezgan spilgta personība) ietriecās pajūgā, kas veda kūtsmēslus. Lielākā daļa no aromātiskās kravas nonāca Viper salonā, vēsta leģenda.
Demisijas iemesls: vecums
Ford B-Max
Vēl viens kompakts minivens, ko sabradājuši krosoveri. 2012. gadā klajā laistais B-Max nebija slikts auto, taču līdz ar Ford Ecosport krosovera klajā laišanu, pircēju interese par B-Max praktiski izzuda. 2017. gada rudenī tika pieņemts lēmums pārtraukt šī minivena ražošanu. No ford.lv lapas B-Max arī ir pazudis, bet, iespējams, kaut kur tie vēl ir palikuši, dīleriem cenšoties iztirgot pēdējos vēl pērn saražotos eksemplārus. Taču miniveni Ford modeļu klāstā vēl ir – C-Max, Grand C-Max, Galaxy un S-Max.
Demisijas iemesls: krosoveri
Honda Civic Tourer
Civic Tourer tika laists klajā 2014. gadā, gadu pēc Civic hečbeka un būtu diezgan loģiski secināt, ka ar jauna Civic modeļa prezentāciju pērn, šogad varētu sekot arī jauns Tourer. Taču tā nebūs. Jaunākais Civic hečbeks jau ir pietiekoši ietilpīgs, lai mazinātu interesi piemaksāt par universāļa versiju, tāpēc Honda vadība nolēmusi pārtraukt Tourer ražošanu, tā vietā rosinot lielāku uzmanību pievērst krosoveriem.
Demisijas iemesls: Civic hečbeks jau ir diezgan ietilpīgs
Mercedes-Benz B-Klases elektroauto
Vācu autoražotājs ar B-Klases elektroauto mēģināja 2015. gadā spert soli nākotnē, piedāvājot labu kilometrāžu ar vienu uzlādes reizi, premium kvalitāti salonā un visas citas B-Klases labākās īpašības, taču pircēji to kaut kā tomēr līdz galam nesaprata. Daži kritiķi domā, ka vainojams modeļa dizains, kas acīmredzami bija iestrēdzis pagātnē. Tirgot minivenus ar Mercedes logo nekad nav bijis viegls darbs, it īpaši elektriskos, kas ir vēl dārgāki un nepraktiskāki kā ierindas B-Klases pārstāvji. Mercedes to ir ņēmuši vērā un jau drīzumā ražotāja piedāvājumu papildinās daudz izskatīgākie EQ sērijas elektromodeļi.
Demisijas iemesls: labāki piedāvājumi jau ceļā pie pircējiem
Mercedes-Benz CLS Shooting Brake
Varētu riskēt un saderēt, ka šis kaut kad nākotnē kļūs par pieprasītu modeli Youngtimer kustības sekotāju rindās. Tur gan vēl jāpaiet vismaz 20 gadiem, taču CLS Shooting Brake ir dažas pazīmes, kas varētu noturēt tā vērtību. Vispirms, CLS “četrdurvju kupejai” ir diezgan labs imidžs, jaudīgi motori un tas jau pats par sevi ir nišas produkts, atšķirībā no E-Klases biznesa sedana, uz kura bāzes tas veidots. CLS Shooting Brake, jeb CLS universālis, ir vēl šaurākas nišas produkts – 2012. gadā klajā laistais auto ir ārkārtīgi reti sastopams un 2017. gadā ir beidzis savu pastāvēšanu, jo pircēji, kam šajā krosoveru ērā tomēr ir nepieciešams universālis, biežāk izvēlējās praktiskāko un lētāko E-Klases universāli.
Demisijas iemesls: pārāk seksīgs
Škoda Yeti
Yeti tika laists klajā 2009. gadā kā alternatīva citiem tobrīd tirgū esošajiem SUV un krosoveriem, kuru bija ievērojami mazāk, nekā šobrīd. Tāpēc nav brīnums, ka Yeti par popularitātes trūkumu nevarēja sūdzēties. Nav zināms, kāpēc Škoda izdomāja neturpināt Yeti nosaukuma pastāvēšanu, pārnesot to uz Karoq, kas acīmredzami ir stājies Yeti vietā, čehu zīmola hierarhijā ieņemot pozīciju zem Kodiaq. Izskanējis, ka iemesls varētu būt daudziem autoražotājiem svarīgais Ķīnas tirgus, kur vārds Yeti nozīmē kaut ko citu, nevis mītisko sniega cilvēku.
Demisijas iemesls: Karoq
Toyota Auris dīzeļversija
Vēl viena šībrīža tendence – dīzeļdzinējus pakāpeniski aizstāj
ekonomiski benzīna motori vai hibrīddzinēji. Auris ir spilgts piemērs –
hibrīdversija un benzīna motors turpina dzīvot, bet 2007. gadā klajā laistais Auris
dīzelis ir miris.
Tomēr Auris gadījumā būtisku lomu nospēlēja nevis dīzeļdzinēju aplikšana ar arvien stingrākām emisiju kontroles normām un nodokļiem, bet gan pircēju intereses trūkums – tikai neliela daļa no visiem 2016. gadā pārdotajiem Auris bija ar dīzeļdzinēju. Tirgus tendences bija tikai vēl pāris naglas Auris dīzeļversijas zārkā.
Demisijas iemesls: mazie pārdošanas apjomi
Volkswagen Jetta
Jetta dažādās interpretācijās pastāv kopš 1979. gada, taču no 1991. līdz 1998. gadam tas kļuva par Vento, bet līdz 2005. gadam to sauca par Bora. Tad Jetta, kas faktiski bija Golf sedans, atdzima atkal – līdz brīdim, kad pērn VW vēlreiz izvērtēja Jetta pārdošanas apjomus, kas nebija īpaši diži, salīdzinot ar Golf un Passat. Tāpēc tika pieņemts lēmums enerģiju un līdzekļus ieguldīt citos modeļos.
Demisijas iemesls: mazie pārdošanas apjomi
Volkswagen Scirocco
Pagājušā gadsimta septiņdesmito gadu vidū klajā laistā VW Scirocco
atdzimšana 2008. gadā auto entuziastu aprindās tika uzņemta ar lielu interesi. Lai
arī modelis bija veiksmīgi saglabājis sava ciltstēva labākās īpašības,
papildinot tās ar mūsdienīgiem elementiem un spilgtu vizuālo tēlu, pircēji to galu
galā nenovērtēja.
Scirocco tikmēr turpināja novecot un bija jāsāk domāt par
jaunu modeli uz jaunas platformas, kas, kā zināms, kokos neaug. Tāpēc
Volkswagen nolēma neturpināt Scirocco atdzimšanas sāgu, tā vietā investīcijas
ieguldot T-Roc krosoverā.
Demisijas iemesls: novecojusi platforma
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...