Lietota BMW X6 pirkšanas padomi
Atsauksmes par BMW X6 (2008-2014)
BMW X6 E71 tehniskās problēmas
Kam pievērst uzmanību, pērkot lietotu BMW X6

Kad BMW X6 pirmoreiz
nonāca atklātībā, daudziem bija šaubas par šā modeļa jēgu, taču tā fantastiskās
popularitātes dēļ tas vairs netiek apspriests. X6 faktiski ir X5, tikai ne tik
praktisks un dārgāks. Tomēr pircēju interese ir pierādījusi, ka tam nav nekādas
nozīmes.
Līdz modeļa atjaunināšanai X6 bija pieejams tikai četru sēdvietu konfigurācijā,
pēc tam nāca klajā arī piecvietīgie X6. Atjaunināto BMW X6 iespējams uzreiz atpazīt pēc atšķirīgas lukturu optikas (priekšā un aizmugurē), tāpēc netrūkst šī modeļa īpašnieku, kas savus pirms-feislifta BMW X6 aprīko ar restailinga lukturiem, lai auto izskatītos jaunāks. Tas arī rada pieprasījumu pēc atjauninātā X6 lukturiem detaļu melnajā tirgū, jo jauni lukturi ir salīdzinoši dārgi. Lukturu marķēšana ļauj novērst iespējamo zagļu interesi par šīm detaļām.
Ņemot vērā, ka X6 veidots uz X5 bāzes,
abiem auto ir tikai atšķirīga virsbūve, viss pārējais ir identisks. Būtiskākā
atšķirība ir xDrive pilnpiedziņas sistēmā. X6 bija pirmais, kas ieguva aktīvo
aizmugures diferenciāli, acumirklī pārvadot vilkmi uz aizmugurējo tiltu.
Rezultātā tiek iegūts ātrs un precīzs jaudas sadalījums, nodrošinot BMW
raksturīgo vadāmību arī ļoti dinamisku manevru laikā.

Kam pievērst uzmanību?
X6 un X5 modeļus
savstarpēji vieno tie paši tehniskie risinājumi, tāpēc arī problēmas ir tās
pašas. Bojāts stūres mehānisms un kvēlsveču relejs ir izplatīta kaite arī
eksemplāriem ar mazu nobraukumu.
Pēc 200 000 km robežas, iespējams, būs jāmaina motora ķēde, kā arī jāsaskaras ar
izplatītākajām dīzeļdzinēju kaitēm. Viena no tām ir turbīnu nomaiņa, kas
izmaksās 900–2700 eiro atkarībā no modifikācijas (30d ir viena turbīna, 40d - divas). 4,4 litru tilpuma V8 benzīna motora
(ar kodu N63B44) palielinātā motoreļļas apetīte šādu kilometrāžu var liegt piedzīvot, tāpēc eļļa
jāmaina vēl pirms ražotāja noteiktā intervāla, tomēr jebkurā gadījumā šis netiek uzskatīts par uzticamāko motoru BMW arsenālā.
Daudziem X6 ir pneimopiekare, taču atšķirībā no Mercedes-Benz vai Range Rover pneimatiskajām balstiekārtām, BMW šis mezgls ir daudz izturīgāks. Izmantojot autorizētos servisus un oriģinālās rezerves daļas varat būt droši, ka problēma ir atrisināta uz ilgāku laiku.
Tieši tas pats attiecas uz bremžu disku un uzliku komplektu - pirms iegādes jāpārliecinās, kāds ir to nolietojums noskatītajam auto, jo BMW X6 bremžu komplekta maiņa nebūs lēts prieks, jārēķinās ar vismaz 1000 eiro, turklāt ļoti vēlams izmantot oriģinālās BMW detaļas, kas gan ir dārgākas, taču dod garantiju, ka nebūs nekāda stūres vibrācija un bremžu disku aprūsēšana, kā tas mēdz būt ar nedaudz lētākām neorģinālajām detaļām.
Jāatzīst, ka X6 lielā
pieprasījuma dēļ otrreizējā tirgū ir viens no biežāk sastopamajiem modeļiem, kam
tiek koriģēts odometra rādījums. Atšķirībā no Volvo markas auto BMW apkopju
vēsture ir vieglāk izsekojama, ļaujot izvairīties no nolietotiem un pavirši
koptiem eksemplāriem. Tie varbūt būs lētāki un autoplacī izskatīsies ne mazāk glīti, kā 5-10 tūkstošus dārgāki X6, taču arī problēmu novēršana prasīs vairāk naudas.

Ja izdosies atrast auto, kas regulāri apkopts BMW autorizētos servisos, tas kalpos bez raizēm – ar nosacījumu, ka turpināsiet šo tradīciju.
Mūsu rekomendācijas
Populārākās krāsas ir
baltā (Alpinweiss) un melnā (pieejamas vairākas variācijas). Vēlams izvēlēties X6 ar M sporta pakotni, melnajiem griestiem, sporta vai komforta sēdekļiem un
pēc iespējas vairāk drošības sistēmām, iekļaujot kameras, dažādus asistentus un
citas mūsdienīgas lietas. Tas palīdzēs ne vien ērtāk pārvietoties ikdienā, bet
arī ļaus ātrāk atrast nākamo pircēju.
Shadowline melnā apdare sānu logu moldingiem būs svarīga tiem pircējiem, kas vēlas tonētus logu stiklus. Pēc feislifta X6 ieguva ne vien astoņpakāpju automātisko transmisiju (līdzšinējās sešpakāpju vietā), bet arī jaudīgākus motorus. Jāņem vērā, ka xDrive 40d (līdz 2010.gadam - 35d) vai 50d (no 2012.gada) nenozīmē, ka zem motora pārsega ir 4,0 litru vai 5,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs - neatkarīgi no šīs nomenklatūras tas ir 3,0 litru tilpuma dīzeļdzinējs, kam mainās vienkārši turbīnu skaits un attiecīgi - jaudas parametri.
Jāpievērš uzmanība arī iDrive sistēmai - 2008. un 2009.gadā ražotie X6 vēl bija ar "nepareizo", vecā parauga iDrive infosistēmu, kas ir salīdzinoši primitīva un grūti lietojama.
Dzinēju klāstā sportiskajam tēlam
vislabāk piestāvēs xDrive40d versija ar 306 ZS. Tāpat kā X5, arī X6 eksistē M
versijā ar 4,4 litru V8 biturbo dzinēju (motora kods
S63B44), kas attīsta 555 ZS un 680 Nm lielu
griezes momentu. Tas ļaus līdz 100 km/h paātrināties 4,7 sekundēs, tomēr arī ekspluatācijas izmaksas būs ievērojami lielākas nekā X6
xDrive30d. Modifikāciju klāstā bija arī Active Hybrid hibrīdversija (E72) ar jau iepriekš minēto "aizdomīgo" 4,4 V8 Twin Turbo benzīna motoru (no xDrive 50i) un elektromotoru, kopējā jauda 485 ZS, taču šāds X6 neguva popularitāti, tā ražošana tika izbeigta jau 2010. gadā un atrast nākamo pircēju šādam X6 būs grūti.
Mūsuprāt, optimālākais X6 jaudas un izmaksu ziņā ir xDrive 30d ar 245 ZS.
Matīss Mežaks, BRC Autocentra direktors un lietoto auto tirgus eksperts secina: "Dažkārt šķiet, ka Latvijā X6 ir vairāk nekā Vācijā. Diemžēl 80% no ievestajiem X6 ir koriģēts odometra rādījums."
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...