Ziņas

Lietota Porsche Cayenne pirkšanas padomi

Atsauksmes par lietotu Porsche Cayenne (2010 – 2017)
Lietota Porsche Cayenne apkopes izmaksas
Lietotu Porsche Cayenne tehniskās problēmas

AutorsMatīss Mežaks BRC autocentra direktors

Pirmais Porsche mēģinājums ielauzties SUV segmentā izrādījās ļoti veiksmīgs, un astoņus gadus pēc debijas modeļa pārdošanā nonāca otrās paaudzes Cayenne, kas ir ievērojami labāks auto. Paaugstinot interjera kvalitātes standartus, Cayenne ieguva augstvērtīgu salona apdari un labāku trokšņu izolāciju.

Cayenne ir īpašs apvidus auto vairāku iemeslu dēļ. Tas ir vienīgais, kas braukšanas īpašību ziņā ir labāks par BMW X5, turklāt ar attiecīgu aprīkojumu izmantojams arī bezceļa apstākļos, nezaudējot spēju sasniegt 250 km/h uz autobāņa. Pircēji bieži mēdz izvēlēties arī Cayenne modifikācijas ar benzīna motoriem – Cayenne S, Turbo un Turbo S, kā arī GTS.

Kam pievērst uzmanību, pērkot lietotu Porsche Cayenne?

Cayenne veidots uz kopējas platformas ar Volkswagen Touareg, taču tas nedod nekādas atlaides brīdī, kad jāveic tehniskās apkopes. Lielākā daļa mezglu abiem auto ir atšķirīgi, un var nešaubīgi teikt, ka Cayenne ekspluatācijā ir viens no visdārgākajiem apvidus auto.

Šim modelim nav izteiktu problēmu, taču jāpievērš uzmanība 4,8 litru benzīna motora stāvoklim. Ja ikdienā auto braucis pilsētvidē, neuzsildot dzinēju līdz atbilstošai temperatūrai un neļaujot izskrieties zem pārsega esošajiem 400 ZS, ir sagaidāmas problēmas.

Bieža dzinēja startēšana un slāpēšana pastiprināti veicina dzinēja dilšanu, būtiski mazinot tā resursu. Ja tas tiek darīts komplektā ar eļļas maiņu tikai 30 000 km intervālos – tā ir labvēlīga augsne iespējamai motora maiņai.

Veicot bremžu apkopi modelim ar spēcīgu benzīna motoru, Brembo augstas veiktspējas bremžu diski tikai priekšā vien maksās ap 1200 eiro.

Mūsu rekomendācijas, pērkot lietotu Porsche Cayenne

Latvijā pircēji lielāko uzmanību pievērš komplektācijai. Svarīgi, lai Cayenne aprīkojuma sarakstā būtu komforta vai sporta sēdekļi, pneimopiekare, adaptīvie lukturi un kvalitatīva audiosistēma.

Ja gada laikā mērojat lielu distanci, prātīgākā izvēle būs 3,0 litru TDI V6 dīzeļdzinējs ar 245 ZS. Apvienojumā ar jaunā tipa Tiptronic astoņpakāpju automātisko transmisiju Cayenne vidēji patērēs 8 l/100 km.

Tie, kurus degvielas patēriņš neuztrauc, var izvēlēties 300 ZS jaudīgo 3,6 litru V6 vai populāro 4,8 V8 ar 400 ZS. Ja ar to ir par īsu, Turbo S modifikācijā 4,8 V8 agregāta jauda palielināta līdz 550 ZS. Tas ļauj vairāk nekā divas tonnas smagajam SUV katapultēties līdz 100 km/h tikai 4,5 sekundēs.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!