Jaunais Toyota Prius: pirmie iespaidi
Whatcar.lv izmēģina jaunākās paaudzes Prius
Labākas braukšanas īpašības, vēl ekonomiskāks
Cena, sākot no 28 460 eiro

Toyota pirmoreiz laida klajā Prius pirms gandrīz 20 gadiem
un šajā laikā modelis ir vairākkārt atjaunināts un uzlabots, taču tā pamatā
esošā platforma palika praktiski tāda pati.
Tāpēc šī, jaunākās paaudzes Prius
klajā laišana iezīmē vēsturisku pavērsienu leģendārā hibrīdmodeļa vēsturē, jo
tas ieguvis virkni jaunu elementu, kas tuvākajos gados būs pamatā daudziem
Toyota modeļiem.
Vispirms, tam ir daudz izsmalcinātāka balstiekārta un ritošā daļa nolūkā uzlabot gaitas un vadāmības īpašības, lai arī galvenais uzsvars joprojām ir uz maksimālu degvielas ekonomiju un minimāliem CO2 izmešiem. Abi rādītāji ir patiešām vēsturiski – 70g/km CO2 un 3,0 litri benzīna uz 100 km.
Interjers, praktiskums
Jaunā Prius salons izskatās mūsdienīgs un demonstrē ierasto
Toyota kvalitāti. Apdares materiālu izvēlē dominē dažādas spožuma pakāpes
plastmasa. Tāpat kā līdzšinējās paaudzes modelī, spidometrs ir digitāls.
Jaunā
informācijas un izklaides sistēma ar visām tās funkcijām un skārienjutīgo
ekrānu ir pilnībā adekvāta mūsdienu prasībām, taču lietošanas ērtuma ziņā to
vēl būtu iespējams pilnveidot.
Komforta ziņā nevar sūdzēties – gan priekšējos,
gan aizmugures sēdekļos vietas netrūkst, kaut gan aizmugurē tomēr ērtāk būs
divatā, nevis trijatā.
Bagāžas nodalījuma ietilpība ir 501 litrs, kas šajā segmentā ir diezgan iespaidīgs cipars, turklāt, nolaižot sēdekļu atzveltnes, vietu kravai var palielināt līdz pat 1633 litriem. Jāņem vērā, ka šis ir pirmais Prius, ar kuru ražotājs ļauj vilkt piekabi, tiesa gan – līdz 725 kg smagu.

Dinamika, gaita un vadāmība
Jauda tam ir nedaudz mazāka, nekā līdzšinējam modelim, taču
paātrinājums līdz 100 km/h palicis praktiski nemainīgs – 10,6 sekundes. Uzreiz
gan jāpiebilst, ka neviens gan nepirks Prius dinamikas dēļ, daudz iespaidīgāki
skaitļi saistīti ar tā degvielas ekonomiju – 2,9 litri uz 100 km pilsētas
režīmā, jo tieši sastrēgumi un neliels ātrums ir pareizie apstākļi, kur
hibrīdtehnoloģijas demonstrē savu pārākumu.

Neatkarīgi no ātruma, trokšņu izolācija ir laba, taču braukšanas komfortu vēl vairāk akcentē uzlabotās gaitas un vadāmības īpašības. Šis ir pirmais Prius ar kuru tiešām ir patīkami braukt – stūres reakcija ir smagnēja un precīza, kamēr balstiekārta labi absorbē virsbūves svārstības.
Vai to ir vērts pirkt?
Savulaik Prius uz pārējo auto fona šķita ārkārtīgi
futūristisks auto, ko vēl vairāk akcentēja planētas eksistenci glābjošās
hibrīdtehnoloģijas. Kamēr pirmsākumos ar to brauca vien vides aizsardzības
ekstrēmisti, atsevišķas Holivudas zvaigznes un līdzīga kalibra slavenības, tagad
tas ir kļuvis par populāru izvēli daudzu pasaules pilsētu taksometru
parkos, tai skaitā Valensijā, kur notiks šis testa brauciens.

Jaunā Prius lielākais pluss ir tas, ka Toyota ir izdevies padarīt šo auto daudz normālāku, salīdzinot ar līdzšinējās paaudzes modeļiem. Tas brauc labāk un ekonomiskāk nekā jebkad agrāk, turklāt pieejams ar visām jaunākajām drošības tehnoloģijām.
Ar zemām CO2 emisijām, minimālu degvielas patēriņu un Toyota uzticamības reputāciju tas turpinās ieintriģēt zaļi domājošu uzņēmumu autoparku menedžerus. Tomēr privātpersonām 28 460 eiro lielā Prius sākumcena būs viela pārdomām, meklējot veidus kā attaisnot šo skaitli ar ietaupījumiem uz degvielas rēķina. Jo, ja runa ir tikai par cenu, tad šajā līmenī labu konkurentu ar ekonomiskiem benzīna un dīzeļa motoriem netrūkst, kaut vai paša Toyota modeļu klāstā.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...