Latvijas tirgū dominē vismaz desmit gadus veci auto
Latvijā ir viens no vecākajiem autoparkiem Eiropas Savienībā
Populārākie ir VW, Volvo, Audi, BMW, Opel
Populārākie modeļi Latvijā - VW Golf, Passat, Audi A4, A6, Volvo V70
Pagājušogad Latvijā pirmreizēji
ir reģistrēti 44574 lietoti pasažieru automobiļi, kas ir par 14% vairāk kā 2012.gadā
(38986), ziņo Auto Asociācija.
2013.gada pirmreizējo reģistrāciju apjoms arī pārsniedz 2003.gada reģistrāciju apjomu (43655), kas Latvijas lietoto auto tirgū bija pirmais būtiskais realizācijas pieauguma gads pēc ilgstošāka stagnācijas perioda.
2013.gadā Latvijā pirmreizēji reģistrēto pasažieru automobiļu vidējais vecums salīdzinājumā ar 2012.gadu ir palicis nemainīgs – 10 gadi.
„Latvijas auto parks ir viens no vecākajiem ES, kas rada sekas uz satiksmes drošību un kaitīgo izmešu apjomiem. 2013.gadā visvairāk pirmreizēji Latvijā ir reģistrēti automobiļi, kas ir vismaz 11 gadus veci (16347 vienības jeb 36,7%), tomēr pēdējos pēckrīzes gados nedaudz pieaug to lietoto pasažieru automobiļu īpatsvars, kuri ir līdz desmit gadiem veci”, skaidro Auto Asociācijas viceprezidents Ingus Rūtiņš.
Degvielas
tipa izvēlē izteikti dominē automobiļi ar dīzeļa dzinēju, kas aizņem 79% (35284)
no kopējā 2013.gada lietotu auto tirgus, kas ir pat vairāk kā 2013.gadā
pirmreizēji reģistrēti jauni automobiļi ar dīzeļa dzinēju (62,34%).
„Šāda tendence ir skaidrojama ar vairākiem faktoriem: pirmkārt, lietota automobiļa pircēja izvēle lielā mērā ir ierobežota ar auto izvēli Latvijas tirgū, kur piedāvājumā dominē dīzeļdzinēja auto, otrkārt, bieži vien tā ir iedomāta pārliecība par to, ka dīzeļa auto būs ekonomiskāks, nepadomājot par ekspluatācijas izdevumiem, kas būs lielāki un nesaistot šādu izvēli ar plānoto nobraukumu, kas bieži vien ir neliels un neattaisno šāda auto iegādi un, treškārt, plašākas iespēju iegādāties nelegālas un nezināmas izcelsmes degvielu”, secina I. Rūtiņš.
2013.gadā 91% (40418) no visām pirmo reizi Latvijā reģistrētām pasažieru automašīnām ir iegādājušās fiziskās personas. Lietotu auto tirgū automobiļu zīmolu tops ir izteikti atšķirīgs no jaunu auto pircēju izvēles. Vienīgais kopīgais līderis ir Volkswagen markas auto ar 20% tirgus daļu, kam seko Volvo (14%) un Audi (13%) marku automobiļi, bet ceturto un piekto vietu dala BMW un Opel.
Populāro lietoto pasažieru auto marku TOP 5:
Auto marka |
Skaits |
% no tirgus |
VW |
8940 |
20 |
VOLVO |
6051 |
14 |
AUDI |
5698 |
13 |
BMW |
4132 |
9 |
OPEL |
3791 |
9 |
Populāro lietoto pasažieru auto modeļu TOP 5:
Auto modeļi |
Skaits |
% no tirgus |
VW GOLF/GOLF VARIANT |
2650 |
5,9 |
VW PASSAT/PASSAT VARIANT |
2648 |
5,9 |
AUDI A4/ A4 AVANT |
2418 |
5,4 |
AUDI A6/A6 AVANT |
1831 |
4,1 |
VOLVO V70 |
1769 |
4,0 |
I.
Rūtiņš: „Kopumā to var raksturot kā pircēja izšķiršanos par labu auto zīmola
prestižam un kvalitātei, ko vēl vairāk pastiprina vēsturiski automobiļa pirkšanas
ieradumi.
Savukārt modeļu tops liecina par to, ka pircēji dominējoši izvēlas
kompaktās, vidējās un lielās klases auto, kur izteikti līderi ir Volkswagen un Audi modeļi Golf, Passat, A4 un A6.
Daudz tiek diskutēts par auto pirkšanas ieradumiem Latvijā, kur joprojām salīdzinoši maz tiek izvēlēti mazās un kompaktās klases lietotie automobiļi. Iemesli ir gan subjektīvi, piemēram, auto vadītāja sociālais statuss, gan arī objektīvi, piemēram, Latvijā joprojām uz vienu mājsaimniecību ir tikai viens automobilis, sliktas kvalitātes ceļi un braukšanas ieradumi.”.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...