Toyota Corolla: pirmie iespaidi
Jaunā Toyota Corolla paaudze
Pārdošanā septembrī
Cena, sākot no Ls 10 960

Ja neskaita Land Cruiser, Toyota Corolla ir viena no japāņu autoražotāja visstabilākajām vērtībām – šī modeļa vārds pirmo reizi izskanēja pirms gandrīz 50 gadiem un šajā iespaidīgajā laika periodā visā pasaulē pārdoti vairāk nekā 40 miljoni automašīnu ar šādu nosaukumu.
Arī jaunākais, vienpadsmitās paaudzes Corolla modelis ir patiešām globāls auto – to ražo 16 dažādās rūpnīcās, lai pārdotu 150 pasaules valstīs. Tāpat kā iepriekšējās paaudzes modelis, Eiropā tas būs pieejams tikai sedana versijā.
Latvijā tas pārdošanā nonāks septembrī, tāpēc mēs devāmies uz Maljorku, lai to izmēģinātu.
Kāds tas ir?
Corolla ir pilnīgi jauns vizuālais tēls, kas veidots saskaņā ar Toyota aktuālākajām dizaina iezīmēm – asas līnijas un sabalansētas proporcijas, kas piešķir šim kompaktajam sedanam mūsdienīgu, elegantu stāju.
Būdams 4,62 metrus garš un 1,775 metrus plats, tas ir arī garāks un platāks nekā līdzšinējās paaudzes modelis, ar garāku riteņu bāzi, taču – nedaudz zemāks.
Ārējo dimensiju izmaiņas ļāvušas jūtami palielināt salona ietilpību – ne priekšā, ne aizmugurē sēdošajiem par vietas trūkumu nebūs jāsūdzas, četri pieauguši cilvēki jutīsies ērti pat garākā braucienā.
Horizontālais priekšējais panelis veidots līdzīgi kā jaunajā
RAV4 krosoverā, radot ilūziju, ka atrodaties izmēros lielākā auto. Savukārt vadītāja sēdpozīcija ir mazliet
zemāka, ar plašu regulēšanas diapazonu, kas atvieglos iekārtošanos pie stūres.
Labsajūtu vairo arī plašais aprīkojums. Kamēr vēl pirms 10
gadiem šajā segmentā nebija pārsteigums, ka bāzes versijām nav ESP vai gaisa
kondicioniera, tagad Corolla aprīkojumā jau iekļauts viss mūsdienu
prasībām nepieciešamākais.
Optimālākā ir Active komplektācija, kurā ir miglas lukturi, elektriski regulējami
logi un apsildāmi spoguļi, ādas apdare stūrei, divzonu gaisa kondicionieris, Bluetooth
savietojamība, atpakaļskata kamera un apsildāmi priekšējie sēdekļi, kā arī septiņi
drošības spilveni un daudz kas cits.
Kā tas brauc?
Corolla modifikāciju klāstā ir trīs dzinēji – 99 ZS 1,33 litru un 132 ZS 1,6 litru tilpuma benzīna motori, kā arī 90 ZS 1,4 litru tilpuma D-4D turbodīzelis.
Visiem motoriem standarta versijā ir sešpakāpju manuālā transmisija, bet jaudīgākajam benzīna un arī dīzeļa motoram papildaprīkojumā pieejama arī automātiskā pārnesumkārba.
Degvielas patēriņš nav augsts nevienai no šīm modifikācijām,
bet pats ekonomiskākais ir dīzeļdzinējs. Braucot nemainīgā ātrumā (virs 100
km/h) pa šoseju, tā patēriņš bija ražotāja norādītie 3,7 litri uz 100 km. Dienas
beigās uzrādītais 4,7 litru vidējais patēriņš šķiet pilnībā piemērots augošajām
degvielas cenām.
Kombinācijā ar manuālo pārnesumkārbu abi dzinēji priecē arī
ar ikdienas prasībām adekvātu dinamiku un jo īpaši – neuzbāzīgo skaņu. Labā
trokšņu izolācija ļauj saglabāt patīkamu atmosfēru salonā pat lielākā ātrumā,
taču te ir vietā atzīmēt, ka testa brauciens notika pa zīdaini gludajiem
Spānijas autoceļiem, kas ir spilgts pretstats ceļu segumam, kādu esam
raduši „baudīt” Latvijā.
Tie ceļa negludumi, kādus mums izdevās atrast, radīja itin
labu iespaidu par Corolla balstiekārtu, kas demonstrē labu līdzsvaru starp
gaitas komfortu un vadāmību. Tomēr galīgo slēdzienu par to varēsim dot, kad
būsim izmēģinājuši šo auto Latvijā.
Vai tas būtu jāpērk?
Toyota Corolla ir tiešs konkurents Volkswagen Jetta, Chevrolet
Cruze un Opel Astra sedaniem. Tā galvenie pircēji būs uzņēmumi, tāpēc daudzi menedžeri
un tirdzniecības pārstāvji šo modeli iepazīs kā darba auto.
Ņemot vērā plašo
aprīkojumu un Toyota uzticamības reputāciju, tas noteikti nebūs sliktākais
pirkums, bet gan iespējams – viens no labākajiem.
Mēs rekomendētu Active aprīkojuma līmeņa dīzeļdzinēju, jo tā cena (no Ls 12 990) ir tikai par pārsimt latiem lielāka, nekā Corolla ar 1,6 litru benzīna dzinēju un šo starpību ātri vien izdosies kompensēt uz degvielas ietaupījuma rēķina.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...