Pirmie iespaidi: Toyota RAV4
Whatcar.lv izmēģina jauno Toyota RAV4
2,2 litru dīzeļdzinējs ar automātisko pārnesumkārbu
Cena, sākot no Ls 16 430

Grūti noticēt, bet pagājuši jau gandrīz 20 gadi, kopš pirmoreiz izskanēja Toyota RAV4 vārds. Piedāvājot hečbeka izmēru, paaugstinātu sēdpozīciju un apvidus auto cienīgu klīrensu, tas kļuva par vienu no šobrīd tik populārā krosoveru segmenta ciltstēviem.
Šobrīd nevienam vairs nav jāpaskaidro, kas ir Toyota RAV4 – tāpēc nav brīnums, ka jaunajam, ceturtās paaudzes modelim pircēju netrūkst – lai arī tas tikai pirms dažām nedēļām nonācis pārdošanā.
Kāds tas ir?
Salīdzinot ar līdzšinējās paaudzes RAV4, šis šķiet ievērojams solis uz priekšu. Vizuāli tas nekļūdīgi ir atpazīstams kā Toyota, pateicoties stila iezīmēm no citiem jaunākajiem japāņu autoražotāja modeļiem.
Interjers kļuvis ievērojami elegantāks. Taisnas līnijas ar gaumīgiem metāliskiem akcentiem, pievilcīga oglekļa šķiedras imitācija viduskonsolē un ādai līdzīgs materiāls uz priekšējā paneļa – visam ir Toyota kvalitātes aura.
Ja neskaita elektronisko laikrādi, kas šķiet paņemts no deviņdesmito gadu parauga mikroviļņu krāsns (tā vietā mierīgi varēja ielikt parastu analogo ciparnīcu), viss šķiet pārdomāts un saprotams.
Jaunais RAV4 ir viens no lielākajiem auto savā klasē. Lai arī sēdpozīcija nav augstāka, kā iepriekšējās paaudzes modelī, pārredzamība nav slikta un ceļa kontroles sajūta ir kā apvidus auto.
Vietas netrūkst ne priekšā ne aizmugurē, bagāžas nodalījums
ir patiešām ietilpīgs , turklāt un beidzot tam ir vāks, kas atveras uz augšu,
nevis uz sāniem, kā iepriekšējo paaudžu RAV4. Par papildu samaksu to var
pasūtīt ar elektropiedziņu – opciju, kas ļauj to atvērt un aizvērt,
nenosmērējot rokas.
Dzinējs, gaita, vadāmība
Mēs izmēģinājām RAV4 ar 150 ZS 2,2 litru dīzeļdzinēju un automātisko pārnesumkārbu. Dinamika nav nekas tāds, ar ko šī modifikācija varētu palielīties, īpaši kombinācijā ar automātisko transmisiju - 10 sekundes līdz 100 km/h, kas ir viduvējs līmenis šajā segmentā.
Ja ir vēlme braukt dinamiskāk, ir iespēja izvēlēties
„sporta” režīmu, taču lielas atšķirības nav, ja neskaita faktu, ka salonā labāk
dzirdama dīzeļdzinēja skaņa. Paātrinājumā šis motors ir paskaļš, taču
vienmērīgā ātrumā tā radītais trokšņu līmenis absolūti netraucē.
Degvielas ekonomija ir starp 8 un 9,5 litriem uz 100 km – atkarībā no tā, cik daudz nākas braukt pa pilsētu. Tikai pa šoseju, atļautā ātruma robežās, patēriņš ir zem 7 litriem uz 100 km.
Par gaitas komfortu īpašu pārsteigumu un sūdzību nav – RAV4
balstiekārta arī iepriekš ir bijusi salīdzinoši pacieta, līdz ar to piedāvājot
labu vadāmību. Tomēr potenciālajiem pircējiem, kas plāno auto izmantot lauku
rajonos, ieteiktu pirms iegādes testa braucienā iekļaut maršrutus ar grants
ceļiem un „trepi”, lai labāk saprastu, kā RAV4 balstiekārtas regulējumi ietekmē
auto stabilitāti un gaitas komfortu. Mums šķita mazliet par cietu.
Tāpat kā līdz šim, RAV4 ir pieejams ar pilnpiedziņu un elektroniskiem palīglīdzekļiem, kas atvieglo braukšanu mērenos bezceļa apstākļos, ja rodas tāda nepieciešamība.
Vai tas būtu jāpērk?
Noteikti. Toyota ir labs imidžs, kvalitāte, uzticamības reputācija un serviss, tāpēc tā nav slikta investīcija, ņemot vērā arī stabilo tālākpārdošanas vērtību.
Atšķirībā no lielākās daļas šobrīd tirgū esošo krosoveru, RAV4 nebūs kauns izmēģināt arī dziļākā sniegā, dubļos vai smiltīs.
Nopietnākie RAV4 konkurenti ir šogad pārdošanā nonākušais
jaunākās paaudzes Subaru Forester, jaunais Honda CR-V un arī Mazda CX-5.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...