Ziņas

Zivtiņš atceļ fotoradara sodu

Atceļ fotoradara fiksētu sodu
Aprobežojas ar mutvārdu aizrādījumu
Vai jāatceļ visi sodi līdz Ls 30?

Nebijis gadījums - Valsts policijas Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš atcēlis iepriekš piemērotu, fotoradara fiksētu sodu, aizstājot to ar mutisku brīdinājumu.

Konkrētajā gadījumā tika sodīts kāds autobusa vadītājs, kurš pie it kā atļautajiem 80 km/h ir braucis ar 98 km/h (atņemot 3 km kļūdu – 95 km/h).

Edmunds Zivtiņš ne tikai atzina, ka lēmuma autors atkal ir kļūdījies par autobusiem pieļaujamo maksimālo ātrumu dotajā vietā (autobusi drīkst braukt ar 90 km/h, bet kravas a/m ar 80 km/h), bet izbeidzis administratīvo lietvedību (aprobežojoties ar mutvārdu aizrādījumu), kaut ātrums pēc kļūdas atņemšanas tik un tā ir pārsniegts par 5 km/h.

Jurists Edgars Džeriņš norāda, ka lēmums pamatots ar LAPK 21.pantu, jo par pārkāpumiem ceļu satiksmē, kuri ir maznozīmīgi (sods ir līdz LVL 30,00), institūcija administratīvo pārkāpuma lietu var izbeigt un personu atbrīvot no administratīvās atbildības.

Par šīs iespējas piemērošanas nepieciešamību rakstīts jau iepriekš, taču jurists Džeriņš ir pārliecināts, ka uz Jūrmalas šosejas pie atļautā braukšanas ātruma 100 km/h, visi pārkāpumi līdz + 20 km/h ir maznozīmīgi, jo katrā virzienā ir trīs labi pārredzamas joslas, pretējā virziena kustība ir nodalīta, gājēju pāreju nav, apdzīvotu vietu nav.

Jurists uzskata, ka visi sodi līdz Ls 30 ir jāpārsūdz, un tie visdrīzāk tiks atcelti, saskaņā ar vienu no administratīvā procesa pamatprincipiem – vienlīdzības principu. Šis princips paredz, ka “Pastāvot vienādiem faktiskajiem un tiesiskajiem lietas apstākļiem, iestāde un tiesa pieņem vienādus lēmumus [..]“ (skat. piemēram, Administratīvā procesa likuma 6.pantu).

Jurists norāda, ka šādas prakses piemērošana radīs situāciju, ka fotoradari sāks strādāt kā policisti, proti, sāks piemērot sodus no +20km/h. Katrā ziņā, tas līdzētu novērst aizdomas par fotoradaru izmantošanu tikai peļņas nolūkos, veicinātu samērīgu atļautā braukšanas ātruma kontroli, kā arī mazinātu cilvēcisko kļūdu un tehnisku faktoru ietekmi gan no autovadītāju, gan no valsts puses.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

BMW 3. sērija

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

BMW 3. sērija joprojām ir premium līmeņa biznesa klases līderis. Tā galvenā pievilcība slēpjas veidā, kā tas brauc. Vadāmības īpašības ar garantiju liks tev pasmaidīt. Tas ir arī ekonomisks (320d modifikācijā) un ar labāko infosistēmu savā klasē.