Pirmie iespaidi: Toyota GT86
Ilgi gaidītais sporta auto no Toyota
Cena no 29 990 eiro
Pārdošanā Latvijā - tagad

Nebūtu pārspīlēts sakot,
ka GT86 ir viens no pēdējo gadu gaidītākajiem Toyota modeļiem, kā arī pirmais sporta
auto kompānijas modeļu gammā pēc daudzu gadu pārtraukuma.
Daudzi noteikti atceras Celica, MR2, Supra modeļus, kā arī japāņu ražotāja dalību pasaules rallija čempionātā. Ar GT86 ražotājs liek skaidri nojaust, ka atgriežas ielas sporta auto ražošanā. Arī pats Toyota boss, kaislīgs autofans Akio Toyoda devis mājienus, ka GT86 nebūs vienīgais sporta auto un arī Supra atgriešanās nav izslēgta.
GT86 ir izstrādāts, sadarbojoties Toyota un Subaru, pēc
klasisko sporta auto principiem - ar motoru priekšpusē un aizmugures piedziņu.
Gaita un vadāmība
GT86 izmēģinājām ļoti atbilstošā vietā – jaunajā šosejas sacensību trasē Pērnavā, kas deva iespēju pilnībā izbaudīt šo auto tuvu tā maksimālo spēju robežai.
Braukt ar GT86 ir ļoti viegli, vadāmība ir ļoti precīza– asa stūres
reakcija, pārliecinoša stabilitāte pat ļoti ātros līkumos. Viss notiek
kontrolēti, auto ļauj precīzi nokļūt līdz vēlamajam bremzēšanas un līkuma
izbraukšanas punktam.
Var atslēgt arī pretizslīdēšanas sistēmu, taču tad jārēķinās ar sānslīdi un jāprot to kontrolēt, turklāt Pērnavas sacīkšu trasē bija pilnīgi jauns asfalts bez ‘’gumijas’’, kas šo izklaidi var padarīt par bīstamu.
Izmēģinājām gan manuālo, gan automātisko transmisiju un spriedums ir viens – lai baudītu braukšanas prieku, GT86 vērts pirkt tikai ar manuālo pārnesumkārbu.
GT86 ir divlitru motors ar 200 zirgspēku jaudu,
kas pirmajā brīdī šķiet maz, taču ikdienai ir pietiekami, turklāt auto sver
tikai 1235 kg. Lai brauktu sportiskā režīmā, jārēķinās, ka līdz 4000
apgriezieniem nekas nenotiks un, lai sasniegtu dinamiku, motors ir jātur augstu
apgriezienu diapazonā.
Pluss šādam braukšanas režīmam ir boksermotoram ierastā
dobjā skaņa, ko parasti var atpazīt Subaru modeļos.
Koplietošanas ceļos jārēķinās ar cietu balstiekārtu, taču kopumā, pēc trases apmeklējuma braukājot pa Pērnavas ielām, ikdienas lietošanā GT86 šķiet pilnībā pieņemams.
Salonā
Iekāpjot auto, uzreiz ir skaidrs, ka Toyota/Subaru šo auto konstruējuši pēc
klasisko sporta auto parametriem – zema sēdpozīcija, 2+2 salons (tiesa, divas
vietas aizmugurē ir ļoti nosacītas), vienkārši saprotams mērinstrumentu panelis
bez liekiem slēdžiem, sporta sēdekļi.
Par materiālu kvalitāti var diskutēt, taču šajā auto galvenais ir braukšanas bauda.
Vai tas būtu jāpērk?
GT86 tiek piedāvāts divās
versijās ar automātisko vai manuālo transmisiju un divlitru motoru. Mēs
noteikti rekomendējam bāzes versiju ar manuālo pārnesumkārbu, kuras cena
ir 29 990 eiro, bāzes komplektācijā
ietilpst viss nepieciešamais – 17 collu diski, ksenona gaismas, klimata
kontrole, septiņi drošības spilveni.
Par šo budžetu GT 86 ir viens pievilcīgākajiem pirkumiem sporta auto segmentā.
Lasi detalizētu Toyota GT86 testu, salīdzini cenas, tehniskos datus
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...