Ziņas

Latvijā vērojams jaunu auto pieprasījuma pieaugums

Pirmā ceturkšņa rezultāti - pozitīvi
Lielāka interese par komerctransportu
Privātpersonas izvēlas Nissan Juke, VW Golf un Passat

Šī gada pirmajos trijos mēnešos Latvijā vērojams jaunu automašīnu pirmreizējo reģistrāciju skaita pieaugums par 11%, salīdzinot ar 2011.gada pirmajiem trim mēnešiem. Tā liecina Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Pirmajā ceturksnī pavisam reģistrētas 2 974 jaunas automašīnas , jeb par 305 vairāk kā pērn šajā periodā.

Vieglo pasažieru automašīnu pieprasījums ir piedzīvojis 5% kāpumu, bet komerctransports 63% kāpumu, salīdzinot ar 2011.gada identisku periodu.

Izmantojot līzinga pakalpojumus, šī gada pirmajā ceturksnī iegādātas pavisam kopā 936 automašīnas (vieglās un vieglais komerctransports) jeb 48% no pārdoto automašīnu kopskaita.

Piekto daļu jeb 20% no visām Latvijas tirgū realizētajām vieglajām pasažieru un vieglā komerctransporta korporatīvajām vajadzībām ir iegādājušās dažādas valsts iestādes un privātie uzņēmumi – Latvijas Valsts Meži, Valsts Probācijas Dienests, Valsts Policija, Lattelecom, Karsten-Sanitex Latvia u.c. Juridiskās personas priekšroku devušas Škoda (52 automašīnas), Volkswagen (31), un Renault (30) marku automašīnām.

Arī šī gada sākumā turpinās aizvadītā gada tendence - populārākā privāto pircēju izvēlētā pasažieru automašīna ir bijusi mazā apvidus Nissan Juke (102 vienības), kurai seko VW Golf/Plus (94) un VW Passsat (85), savukārt komerctransporta kategorijā - Renault Master (61), Fiat Fiorino (33) un Mercedes-Benz Sprinter (28). Arī no auto zīmoliem vislielāko kāpumu ir piedzīvojis tieši Nissan (+146%).

Kompaktās klases automašīnas šogad aizņem 17,9% lielu tirgus daļu, bet, salīdzinot ar 2011.gada 1.ceturksni, šīs klases automašīnas tika pieprasītas daudz mazāk jeb kompaktā klase šogad ir piedzīvojusi kritumu -31%, jo pircēji ir „migrējuši” uz apvidus auto segmentiem.

Mazās apvidus klases realizētie auto aizņem 13,8% no tirgus ar +56% pieaugumu pret 2011.gada attiecīgo periodu, vidējās apvidus klases automašīnas aizņem 11,3%. Tādejādi visas apvidus klases automašīnas kopā ņemot, ieskaitot arī lielo apvidus automašīnu tirgus daļu (5,4%) joprojām saglabā līderpozīcijas - 30% no visiem realizētajiem auto Latvijā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Honda CR-V

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Honda CR-V piemīt labas braukšanas īpašības un modelim ir bagātīgs standarta aprīkojums, taču CR-V izredzes ieņemt pirmo vietu ģimenes SUV klasē paklupina paskaļais salons un ierobežotā vieta otrās rindas braucēju galvām. Mūsuprāt, pirmā izvēle ir hibrīds e:HEV, taču valsts atbalsts mudina apsvērt arī uzlādējamo hibrīdu e:PHEV.