„Auto Īle un Herbst“ kategoriski noraida VW importētāja pārmetumus
Auto Īle un Herbst: mums cenšas atņemt tirgus daļu
Dīlera līguma uzteikums nav spēkā esošs
Nepamatotas importētāja prasības

Uzņēmums „Auto Īle un Herbst“ šodien kategoriski noraidīja
Volkswagen automašīnu importētāja „Moller Baltic Import“ (MBI) vakar publiskajā
paziņojumā izteiktos pārmetumus.
„Auto Īle un Herbst“ norāda, ka jau sen ir iesniedzis MBI
pretargumentus līguma uzteikumam, uz kuriem konkrēta atbilde joprojām nav
saņemta.
„Auto Īle un Herbst“: notiek sabiedrības maldināšana
„“Moller Baltic Import“ attieksme pret „Auto Īle un Herbst“ gan savstarpējās, gan publiskās komunikācijas līmenī jau no paša konflikta sākuma ir bijusi uzkrītoši nekonstruktīva. Neesam no importētāja saņēmuši atspēkojumu kaut vienam mūsu argumentam par līguma uzteikuma nepamatotību, un MBI uzstājīgā savas pozīcijas saglabāšana bez pretargumentiem publiskajā telpā ir vistīrākā sabiedrības maldināšana.
Domāju, ka uzņēmumam no Norvēģijas savā darbībā būtu jāievēro kaut minimālas biznesa ētikas prasības, vēl jo vairāk ja tas pārstāv vienu no pasaulē pazīstamākajiem automašīnu ražotājiem,“ norāda Māris Īle, SIA „Auto Īle un Herbst“ valdes loceklis.
„No savas puses visas saistības pret MBI un līgumā noteiktos ierobežojumus esam ievērojuši. Savu nostāju strīdā varam pamatot ar konkrētiem faktiem, ko juridiski vērtējuši divi neatkarīgi zvērinātu advokātu biroji, un tāpēc varējām vērsties tiesībsargājošajās institūcijās bez šaubām par savu taisnību.
Ja MBI tik augstu vērtē saistību izpildi, sagaidām, ka arī viņi tās pildīs pret mums, tai skaitā piegādājot līdz 26.martam pasūtītās automašīnas, nevis turpinās izteikt nepamatotus pārmetumus,“ turpina Māris Īle.
Dīlera līguma uzteikums nav spēkā esošs
Atbildot uz MBI apgalvojumu par to, ka „Auto Īle un Herbst“ ir bijis pietiekami daudz laika iesniegt pierādījumus tam, ka uzņēmums nav pārkāpis dīlera līguma noteikumus, „Auto Īle un Herbst“ uzsver, ka vairākkārt gan rakstiski, gan mutiski ir MBI iesniedzis juridiski pamatotus argumentus, kādēļ MBI izdarītais līguma uzteikums ir nepamatots un nav spēkā esošs.
Tā kā MBI nav izrādījis ne mazāko interesi šos argumentus
izskatīt vai atspēkot, vien ar lakoniskām frāzēm tos noraidot, „Auto Īle un
Herbst“ par konstruktīvāku rīcību savu interešu aizstāvībai uzskata argumentētu
vēršanos tiesā un Konkurences padomē, nevis turpmāku pierādījumu un dokumentu
kaudžu iesniegšanu MBI, kam tie acīmredzami neinteresē.
Nepamatotas prasības
Arī pats MBI joprojām nav pamatojis ne dokumentācijas auditu veikšanu pie „Auto Īle un Herbst“ šī gada janvārī, kuru procedūra neatbilda dīlera līguma nosacījumiem, ne līguma uzteikuma formas un satura neatbilstību līgumam, kā rezultātā „Auto Īle un Herbst“ var pierādīt tā nepamatotību un spēkā neesamību.
Tā vietā MBI pret „Auto Īle un Herbst“ vienpusīgi un patvaļīgi izgudro nepamatotas prasības un arvien jaunus nosacījumus, kur, kā un cik ilgā laikā ir jābūt pieejamiem dokumentiem. Tas tiek darīts, lai jebkuriem līdzekļiem panāktu „Auto Īle un Herbst“ neatbilstību jaunizgudrojumiem un varētu lauzt dīlera līgumu.
Turklāt MBI ar savām darbībām turpina maldināt „Auto Īle un
Herbst“ par savu pozīciju attiecībā uz līguma spēkā esamības faktu, ko
apliecina vakardienas MBI auditoru kārtējā nepieteiktā vizīte „Auto Īle un
Herbst“ telpās, pieprasot uzrādīt dokumentāciju par VW automašīnu pasūtījumiem.
Taču arī šoreiz MBI nevēlējās ievērot līgumā noteikto procedūru, kas paredz
šādas pārbaudes iepriekšēju pieteikšanu, kā arī pārbaudes nepieciešamības
objektīvā pamatojuma esamību, kas atbilstoši līguma noteikumiem un normālai
biznesa praksei ir uzskatāms par priekšnoteikumiem pārbaudes veikšanai.
„Auto Īle un Herbst“: mums grib atņemt tirgus daļu
Šāda rīcība tikai apstiprina „Auto Īle un Herbst“ uzskatu, ka MBI patiesais mērķis, uzsakot dīlera līgumu, ir kļūt par vienīgo VW automašīnu izplatīšanas tirgus spēlētāju Latvijā, kontrolējot gan automašīnu importēšanu, gan mazumtirdzniecību, un sagrābt „Auto Īle un Herbst“ tirgus daļu (2011.gadā 57%), nevis sodīt „Auto Īle un Herbst“ par līguma nosacījumu pārkāpumiem un izskaust automašīnu tālākpārdošanas praksi Latvijas dīleru vidū.
„Pēc MBI teiktā, dīlera līgums mums ir uzteikts, jo nodarbojamies ar nelegālu reeksportu lielos apmēros. Pirmkārt, reeksports Eiropas Savienības tirgū ir legāla darbība. Otrkārt, „Auto Īle un Herbst“ pagājušogad trīs ceturtdaļas pārdoto automašīnu realizēja Latvijas tirgū, un no visa Latvijas Volkswagen reeksporta lielākā daļa ir citām kompānijām.
Treškārt, esam ievērojuši visus dīlera līgumā norādītos ierobežojumus par automašīnu tālākpārdošanu. Tādēļ uzskatu, ka MBI varētu vismaz pienācīgi definēt jēdzienus „reeksports“, „nelegāls reeksports“ un „lieli apjomi“, pirms steigties mums uzteikt līgumu,“ saka Māris Īle.
Māris Īle: „Īpašu jautrību izraisa Moller apgalvojums, ka produkta pozicionējums vai cenojums tirgū nav atkarīgs no partneru skaita, bet gan no esošā tirgus pieprasījuma un klientu pirktspējas. Jebkurš, kaut vai ekonomikas pamatus apguvis students pateiks, ka monopola apstākļos cenas neizbēgami kāpj.“
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...