Ziņas

Opel atklāj faktus par Insignia BiTurbo

Insignia BiTurbo 2,0 CDTI tehniskie dati
Drīzumā pārdošanā
Cena Vācijā, sākot no 33 405 eiro

Opel šī gada sākumā papildinājis kompānijas modeļu ranga flagmani Insignia ar jaunu, dinamisku un efektīvu BiTurbo dzinēju.  

2,0 litru CDTI dzinējs nodrošina 143 kW/195 ZS jaudu un 400 Nm griezes momentu, turklāt tā vidējais patēriņš (Insignia sedanam ar priekšējo piedziņu un manuālo transmisiju) ir vien  4,9 litri uz 100 kilometriem.

No 0 līdz 100 km/h tas ieskrienas 8,7 sekundēs, bet tā maksimālais ātrums ir 230 km/h. Visas ar manuālo transmisiju aprīkotās versijas ir ekipētas ar Start/Stop sistēmu.

Pircējiem ir iespēja jauno dzinēju kombinēt ar priekšējo vai visu riteņu (AWD) piedziņu. Insignia 2,0 BiTurbo CDTI ir pieejams visiem virsbūves tipiem, Vācijā modeļa cena ir sākot no 33 405 eiro.

“Šajā jaudas un griezes momenta klasē pircēji visbiežāk izvēlas tieši sešcilindru dīzeļmotorus ar aptuveni trīs litru darba tilpumu, taču, ar mūsu BiTurbo tehnoloģijas palīdzību, mazāka tilpuma dzinēji nodrošina pat vēl lielāku jaudu un vienlaicīgi arī par 30 procentiem zemāku degvielas patēriņu un mazāku emisiju daudzumu,” norāda Insignia galvenais inženieris Folkers Šarfs.

Sākot no 2012. gada pavasara, Insignia pilnpiedziņas (AWD) variantu varēs pasūtīt kopā ar SuperSport šasiju, kurā iekļauta Insignia OPC (Opel Performance Center) priekšējās piekares sistēma ar augstas izturības atsperojumu (HiPerStrut), tādējādi braukšanas dinamiku padarot vēl izteiktāku.

Papildus tam, turpmāk Insignia modelī aktīvo drošību uzlabos jaunas un uz radara bāzētas vadītāja palīgsistēmas.

Lielāka jauda, labāka degvielas ekonomija – kā Opel to panāk? 

Ražotājs skaidro, ka Insignia inovatīvajā BiTurbo sistēmā divi dažādu izmēru turbokompresori, atkarībā no situācijas, darbojas gan atsevišķi, gan kopā.  

Mazākais turbokompresors automašīnu īpaši ātri paātrina zemu apgriezienu laikā. Tas nozīmē, ka akseleratora pedālis reaģē nekavējoties, un tādējādi tiek novērsts nevēlamais “turbo aiztures” efekts.

Sākot jau no 1500 apgriezieniem minūtē, vadītājam tiek nodrošināta iespēja baudīt pat 320 Nm griezes momentu, bet pie 1750 apgriezieniem minūtē – maksimālo 400 Nm griezes momentu.

Pie vidējiem apgriezieniem abi turbokompresori darbojas kopā – lielākais agregāts vispirms saspiež ieplūstošo gaisu, bet tad kompresiju pabeidz mazākais. Nepārtraukti kontrolētais drošības vārsts nogādā daļu no izplūdes gāzēm uz lielāko turbokompresoru, kā rezultātā vadītājs var turpināt izbaudīt spēcīgu paātrinājumu.

Pie lielākiem apgriezieniem (no aptuveni 3000 apgr./min) visas izplūdes gāzes tiek ievadītas lielākajā turbokompresorā, tādējādi nodrošinot plūstošu jaudas padevi arī īpaši ātras braukšanas laikā.

Galvenā uzmanība 2,0 CDTI BiTurbo dzinēja izstrādes procesā tika vērsta uz uzlādes gaisa spiediena ātru pieaugumu pie zemiem apgriezieniem, vienlaicīgi palielinot akseleratora reakcijas ātrumu pie vidējiem apgriezieniem.

Gaiss dzinējā ir pielāgots attiecīgajam apgriezienu daudzumam un divu dažādu izmēru turbokompresoru vajadzībām. Mazais starpdzesētājs ar ūdens palīdzību atdzesē motora gaisu pēc tam, kad tas ir izplūdis caur mazo turbokompresoru.

Vidējo apgriezienu laikā gaisa padeves nodrošināšanā papildus tiek iesaistīts lielākais un jaudīgākais turbokompresors, kura ievērojamāko gaisa plūsmas daļu dzesē lielāks, jau ierastas konstrukcijas, starpdzesētājs.

Kopā ar jauno un jaudīgo 2,0 CDTI BiTurbo dzinēju, Opel Insignia modeļu klāsts tagad var lepoties ar nu jau veseliem četriem common rail tiešās iesmidzināšanas turbo dīzeļdzinējiem ar jaudu no 81 kW/110 ZS līdz 143 kW/195 ZS.

 

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Adam hečbeks

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Adam galvenais trumpis ir ārkārtīgi plašās noformējuma un aprīkojuma opcijas. Diez vai uz ielas jebkad izdosies redzēt divus pilnīgi vienādus Adam.