Testa brauciens

Testa brauciens: Volkswagen Amarok

Izmēģinam Volkswagen Amarok
2,0 BiTDI dīzeļdzinējs
Cena, sākot no 25 525 eiro

Vīru sarunās nereti izskan jautājums „Nu, ar ko tu pats tagad pārvietojies?” . Atceroties, ka latvieši ir arāju un mednieku tauta, nebūs pārsteigums, ja lielāku interesi no apkārtējo puses izraisīs apvidus auto vai pikaps, nevis kāds mazauto. Tāpēc diez vai kādam būs kauns atzīt, ka viņš pārvietojas ar jauno Volkswagen Amarok.

Dizains, interjers, praktiskums

Auto, kas savu nosaukumu ir ieguvis no Grenlandes pamatiedzīvotāju inuītu valodas (tulkojumā „Amarok” nozīmē „vilks”) iedveš cieņu jau ar savu ārieni – tas veiksmīgi apvieno komerctransporta praktiskumu ar eleganto Volkswagen dizainu. Mūsuprāt, dizaina ziņā tas šobrīd ir pats pievilcīgākais starp konkurentiem, kuru vidū jāmin Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200 un Ford Ranger.

Lai arī praktiskiem materiāliem noformētais interjers nešaubīgi norāda, ka Amarok pārstāv komerctransportu, montāžas kvalitātei nav, ko pārmest. Volkswagen ražošanas standarti par sevi atgādina arī, braucot pa lauku ceļu trepi vai visai negantu bruģi – nekāda grabēšana nervu sistēmu nebojā. 

Tiem, kas varētu iebilst, ka Volkswagen pikaps nepiedāvā tādas komforta opcijas kā Nissan Navara un Toyota Hilux (ādas apdare, jaudīgāki dzinēji, automātiskā pārnesumkārba), gaidāmas sliktas ziņas – jau rudens pusē Amarok būs pieejams ar vēl spriganāku dīzeļdzinēju un astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu no Touareg, bet opciju klāstā – ādas un alkantaras salona apdare.

Stila ziņā viss ir kā tipiskā Volkswagen, skaidri saprotams un parocīgs. Par ērtībām – četriem labi paēdušiem, pieaugušiem cilvēkiem vietas pietiks, taču vajadzības gadījumā aizmugurē var mierīgi sēdēt trijatā.

Eksistē dažādas opcijas, kā izmantot Amarok kravas kasti, katrā ziņā - kvadraciklu vai pāris krosa motociklus tajā var ievietot. 

To var noformēt ar dekoratīvajiem aizsargststieņiem, jeb „dugām”, kā, piemēram fotogalerijā redzamajam testa auto no Volkswagen Centrs Rīga. To var atstāt kā ir, vai arī pasūtīt tai slēdzamu vāku. Taču, ja jāpārvadā vērtīgākas un izmēros lielākas mantas, noderēs kravas nodalījuma cietais jumts, kā šajā attēlā redzamajai Volkswagen importētāja testa mašīnai. Par šo opciju gan nāksies piemaksāt nedaudz virs 3 tūkstošiem eiro.

Dinamika, gaita un vadāmība

Visiem Amarok ir pamatīgs rāmis un trīs piedziņas opcijas: aizmugures piedziņa, manuāli pieslēdzama pilnpiedziņa, vai pastāvīgā pilnpiedziņa. Pēdējos divus variantus augsti novērtēs bezceļu braucēji, taču jāatzīst, ka tas ir pārsteidzoši  ērti lietojams arī ikdienā - stūrēt to ir tikpat viegli kā Golf.

Gaita ir mīksta un rodas iespaids, ka labie rūķi pa nakti ir aizlāpījuši visas Latvijas ceļu bedres – braucot ar Amarok lielu daļu no tām vairs ne jūt, nedz arī dzird.  

Šajā testa braucienā devāmies ar jaudīgāko Amarok modifikāciju, kurai zem motora pārsega ir 163 zirgspēku 2,0 litru biturbo dīzeļdzinējs. Pirmais pārnesums ir ļoti īss, kā jau šādas kategorijas auto pieklājas, tāpēc nekāds dižais uzrāviens nesanāk.

Tomēr 400 Nm griezes moments ļauj pārliecinoši veikt apdzīšanas manevru uz šosejas, ko iedrošina arī Amarok stabilitāte.  Īpaši pievilcīgs šķiet degvielas patēriņš – mūsu testa braucienā, daudz nepiedomājot, tas turējās nedaudz virs 8 litriem uz 100 km.

Spriedums

Eksistē daudz veidu, kā iztērēt 30 tūkstošus eiro, un viens no tiem ir Amarok iegāde. Ja vēlaties pikapu, neko labāku šobrīd ieteikt  nevaram.

Jums patiks: degvielas ekonomija, praktiskums, Volkswagen kvalitāte

Jums nepatiks: izmēri traucē manevrēt pilsētu iekšpagalmos un stāvvietās 

Lasi izvērstu VW Amarok testu, salīdzini modifikāciju tehniskos datus, cenas un aprīkojumu

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen Touareg

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Liels, komfortabls, jaudīgs, labi aprīkots un ļoti praktisks – jaunais Volkswagen Touareg ir spilgts jaunais ražotāja modeļu klāsta līderis, taču tas vairs nav tik neuzkrītošs, kā līdz šim