Jaunais BMW M5: tehniskie dati
BMW laiž klajā oficiālu informāciju par jauno M5
13 sekundes līdz 200 km/h
Cena tiks paziņota jūlija beigās

Pāris dienas pēc tam, kad interneta plašumos tika palaisti pirmie jaunā BMW M5 ražošanas versijas foto, bavāriešu ražotājs nācis klajā ar oficiālu informāciju par jauno 5.sērijas modifikāciju paletes flagmani.
4,4 litru V8 turbodzinējs
Preses relīzē BMW uzsver, ka pirmo reizi M5 ir aprīkots ar turbopūtes dzinēju, kura TwinPower Turbo tehnoloģija piešķir vilcei pilnīgi jaunu intensitāti, kas tiek uzturēta arī augstākajos apgriezienu diapazonos.
4,4 litru dzinējs attīsta maksimālo jaudu 412 kW/560 ZS pie 6000 – 7000 apgriezieniem minūtē, savukārt tā maksimālais 680 ņūtonmetru griezes moments ir viegli sasniedzams diapazonā no 1500 līdz 5750 apgriezieniem minūtē. Apgriezienu ierobežotājs ieslēdzas pie 7200 apgriezieniem minūtē.
Tāpēc apgriezienu diapazons, kas nodrošina īpaši dinamisku paātrinājumu starp maksimālā griezes momenta sasniegšanu un maksimālās jaudas sasniedzamību, ir gandrīz trīsreiz plašāks nekā tā priekštecim.
Turbopūtes sistēma balstīta uz Twin Scroll Twin Turbo principa, ieskaitot šķērsrindu izplūdes kolektorus, High Precision Injection tiešo benzīna iesmidzināšanu un VALVETRONIC variējamo vārstu vadību. Turklāt dzinējam ir īpaši jaudīga dzesēšanas sistēma.
Abi astoņcilindru dzinēja turbokompresori kopā ar
katalizatoriem ir izvietoti "V" veida telpā starp cilindru rindām,
kas atrodas 90 grādu leņķī viena pret otru. Šāds izvietojums nodrošina īpaši
kompaktu konstrukciju un ļauj pozicionēt ieplūdes un izplūdes caurules
atbilstoši konkrētajam modelim.
To samazinātais cauruļu garums un lielāks šķērsgriezums mazina spiediena zudumus dzinēja izplūdes pusē. Mazāks ir arī attālums starp degkamerām un katalizatoriem – tas palīdz katalizatora elementiem sasniegt maksimālo darba temperatūru drīz pēc dzinēja iedarbināšanas.
BMW patentētais un visā pasaulē unikālais šķērsrindu izplūdes kolektors vēl vairāk optimizē gāzu plūsmu uz abiem dalīto kanālu turbokompresoriem. To veido četri atsevišķi izplūdes kanāli, kas ir savienoti ar divu degkameru izplūdes atverēm; viena no degkamerām atrodas kreisajā cilindru rindā, bet otra – labajā.
Identisks cauruļu garums un degkameras izvietojums, kas atspoguļo iedarbināšanas secību, nodrošina, ka gāzes caur izplūdes kanāliem izplūst vienmērīgā ritmā. Katrā atsevišķajā gadījumā divi no četriem izplūdes gāzu kanāliem nodrošina padevi vienam no abiem turbokompresoriem, kas apvienojas vienā tieši pirms turbīnas sasniegšanas.
Tādējādi tiek uzturēts nemainīgs spiediena līmenis abos turbokompresoros bez jebkādas pretplūsmas. Tas, savukārt, nodrošina, ka turbīnas reaģē ļoti strauji un pūtes spiediens saglabājas nemainīgs.
Paātrinājums līdz 100 km/h 4,4 sekundēs
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h atzīmei tiek sasniegts vien 4,4 sekundēs, un M5 ir vajadzīgas tikai 13 sekundes, lai ieskrietos no 0 līdz 200 km/h. Maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots līdz 250 km/h, taču viena no papildaprīkojuma opcijām ir palielināt šo ierobežojumu līdz 305 km/h.
BMW M automobiļi ir aprīkoti ar īpaši izstrādātu
aizmugurējās ass diferenciāli, kurš ļauj vadītājam pilnībā izbaudīt
aizmugurējās piedziņas priekšrocības. Variējama bloķēšanas funkcija sadala
dzinēja jaudu starp labo un kreiso aizmugurējo riteni, tādējādi radot maksimālu
saķeri.
Aktīvais M diferenciālis optimizē stabilitāti ar elektroniski vadāma daudzplākšņu ierobežotas izslīdes diferenciāļa palīdzību, kas ieslēdzas jau agrīnā posmā, lai novērstu riteņu izslīdēšanu.
Papildus saviem un DSC nodrošinātajiem datiem, aktīvā M diferenciāļa vadības ierīce ņem vērā arī akseleratora pedāļa stāvokli, riteņu griešanās ātrumu un automobiļa pagrieziena ātrumu. Tāpēc ikviena braukšanas situācija tiek precīzi analizēta, un paredzama saķeres zaudēšana vienā automobiļa pusē tiek identificēta jau sākotnējā posmā.
Bloķēšanas pakāpe tiek pielāgota pēc vajadzības sekundes simtdaļā, tādējādi ļaujot novērst riteņu izslīdēšanu uz slidenām virsmām gadījumos, kad labajam un kreisajam aizmugurējam ritenim ir ļoti atšķirīgi berzes koeficienti, piemēram, šaura leņķa līkumos un īpaši dinamiski mainot virzienu.
Saķeres optimizēšana šādā veidā nodrošina arī nepārspējamu vadīšanas stabilitāti sarežģītos apstākļos un ļauj veikt iespaidīgi dinamisku paātrinājumu, izbraucot no līkumiem. Turklāt aktīvais M diferenciālis lielā mērā kompensē arī saķeres zudumu, kas notiek, mainot vairākas braukšanas joslas lielā ātrumā, un tendenci nepietiekami pagriezt stūri pēkšņas slodzes maiņas gadījumos, dinamiski izbraucot no līkumiem.
M Drive pogas
Tagad aprīkojumā iekļautas divas M Drive pogas, lai
aktivizētu individuāli konfigurētās iestatījumu opcijas. Piemēram, vadītājs var saglabāt sporta
konfigurāciju, izmantojot “M1” pogu, un komforta iestatījumus, izmantojot “M2”
pogu.
Atlasītais iestatījums būs aktīvs, līdz vadītājs vai nu to atcels, vēlreiz nospiežot pogu, vai pārslēgs citu M Drive iestatījumu. Tiklīdz sistēma ir izslēgta, piemēram, kad tiek iedarbināts dzinējs, tā atgriežas noklusējuma konfigurācijā, visu uzmanību vēršot uz efektivitāti un braukšanas komfortu.
Jauno BMW M5 raksturo īpaši izstrādāta šasijas tehnoloģija, kuras konstruēšanā un uzbūvē izmantota plašā sacīkšu trasēs gūtā pieredze. Īpaši izstrādātā asu kinemātika un jaunizstrādātie komponenti, kam raksturīgs īpašs izturīgums un minimāls svars, atbilst gan ikdienas prasībām braukšanai pa šoseju, gan īpašām prasībām braukšanai pa sacīkšu trasēm.
Šasijas stiprinājumi, izmantojot lielus paneļus priekšējā un aizmugurējā asī, nodrošina dinamisko spēku vienmērīgu sadalījumu līdz virsbūvei. Potenciālu, ko rada dzinēja ievērojamā jauda, šasija pārliecinoši novirza uz asfaltu, pastiprinot dinamikas izjūtu.
- Specifikācijas
un parametri:
V8 benzīna dzinējs, M TwinPower Turbo tehnoloģija ar Twin Scroll Twin Turbo, šķērsrindu izplūdes kolektors, High Precision Injection tiešā iesmidzināšana un VALVETRONIC variējamā vārstu vadība.
Darba tilpums: 4395 cm3, jauda: 412 kW/560 ZS pie 6000 – 7000 apgriezieniem minūtē,
maks. griezes moments: 680 Nm pie 1500 – 5750 apgriezieniem minūtē.
Paātrinājums no 0 līdz 100 km/h: 4,4 sekundes.
Paātrinājums no 0 līdz 200 km/h: 13,0 sekundes.
Maksimālais ātrums: 250 km/h (305 km/h ar M Driver paketi).
Vidējais degvielas patēriņš: 9,9 litri/100 kilometros,
CO2 izmeši: 232 g/km, izplūdes gāzu standarts: EU5.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...