Ziņas

Nākamā biodegviela - dīzelis no aļģēm

Japāņu zinātnieki pēta aļģes, no kurām iegūt degvielu
Nepieciešama tikai gaisma un oglekļa dioksīds
Ieviešana prasīs lielus ieguldījumus

Vai mašīnas varētu darbināt ar degvielu, kas iegūta no aļģēm? Kā vēsta The Times, kāda japāņu zinātnieku grupa domā, ka var.

Japānas valdība ar krietnām stipendijām atbalsta pētnieku komandu, lai attīstītu aļģu Botryococcus braunii spējas, jo tām piemīt dažas apbrīnojamas īpašības.

Pietiekamas gaismas un oglekļa dioksīda apstākļos šīs aļģes izdala eļļu, kas uzpeld virs ūdens, kur to var savākt un pēc tam attīrīt, izmantojot tādas pašas tehnoloģijas, kādas lieto naftas rūpniecībā, lai no jēlnaftas iegūtu plastmasu un degvielu.

Vēl viena priekšrocība ir tās potenciāli milzīgā atdeve: no viena hektāra kukurūzas, ko izmanto bioetanola ražošanā, var iegūt 0,2 tonnas eļļas, no rapša - 1,2 tonnas, taču no šīm aļģēm varētu iegūt 50-140 tonnu no hektāra.

Pētnieki uzskata, ka šīs aļģes varētu atspēkot lielu daļu kritikas, kas vērsta pret pašreizējo biodegvielu, galvenokārt par to, ka cilvēki audzē pārtiku automašīnām, ne sev. Japāņu zinātnieki uzskata, ka šo aļģu eļļu viegli var iegūt laboratorijas apstākļos, nekādi neietekmējot pasaules pārtikas produktus.

Pagaidām ir ļoti daudz problēmu, kas jāatrisina, lai Botryococcus braunii nonāktu līdz mūsu degvielas uzpildes stacijām. Vispirms, lai saražotu Japānai nepieciešamo naftas daudzumu, vajadzīgs aļģu lauks aptuveni divu Latvijas teritoriju platībā.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.