Testa brauciens

Testa brauciens: Toyota Verso-S

Iemēģinam Verso-S
1,33 litru benzīna dzinējs
Pārdošanā tagad

Kompakta MPV jeb daudzfunkcionāla mazauto ideja nav nekas jauns – tirgū šobrīd ir ne mazums piemēru, sākot ar jauno Opel Meriva un beidzot ar Honda Jazz vai Citroen C3 Picasso. 

Taču daudzi atceras arī Yaris Verso, un, tā kā pieprasījums ir, Toyota laiduši klajā tā aizvietotāju, kas tagad pieejams arī Latvijā: Verso-S.  

Komforts, kvalitāte, aprīkojums

Testa braucienam izvēlējāmies visplašāk aprīkoto Verso-S ar 1,33 litru benzīna dzinēju, kas savienots ar automātisko (CVT) pārnesumkārbu.

Pārnesumslēgs atrodas ļoti ērtā vietā viduskonsolē, kā izmēros lielākiem miniveniem, arī sēdpozīcija ir salīdzinoši augsta, ļaujot aizmirst par problēmām, kādas varētu rasties ar citiem mazauto ceļu satiksmes plūsmā. Pārnesumus var mainīt arī ar lāpstiņām aiz stūres, kā sporta auto, taču būtiskas priekšrocības atšķirībā no automātiskā režīma tas nesniedz. 

Pārredzamība ir laba, turklāt, izmantojot komplektā iekļauto atpakaļskata kameru, var pilnībā izbaudīt priekšrocības, ko sniedz kompaktie Verso-S izmēri. Manevrēšana šaurās vietās nerada ne mazākās problēmas.

Par kvalitāti nav jāraizējas – interjera apdares elementi nostrādāti tikpat rūpīgi, kā Avensis. Izmantotie materiāli pilnībā atbilst klases standartiem, taču negrab un nekas neliecina, ka Verso-S varētu sagādāt nepatikšanas ilgtermiņā.

Praktiskums

Verso interjers rada plašuma sajūtu, taču tā nav ilūzija - četriem pieaugušajiem ir iespēja iekārtoties visai ērti un pārciest pat tālākus ceļa gabalus. Tiesa gan, ņemot vērā, ka auto ir tikai četrus metrus garš, bagāžnieks nav diez ko ietilpīgs, taču pāris ceļasomas un vēl šo to tajā var ievietot diezgan brīvi.

Ņemot vērā jaunākās tendences šajā segmentā, nedaudz izbrīna fakts, ka Verso-S nav bīdāmi aizmugurējie sēdekļi, kas ļautu labāk manipulēt starp vietu bagāžai vai pasažieru kājām.

Tomēr vienkārši nolokāmie sēdekļi ļauj maksimāli izmantot pieejamo plašumu tad, kad tas ir patiešām nepieciešams, 430 litru bagāžnieku pārvēršot par 1388 litru kravas nodalījumu.

Dinamika, gaita un vadāmība

Toyota uzskata, ka Verso-S primārā auditorija ir nobrieduši pircēji, kam nepieciešama maza, ekonomiska, bet ietilpīga un uzticama automašīna.

Tāpēc Verso-S braukšanas īpašības nav nekas elpu aizraujošs, kaut gan auto dara visu to, kas transportlīdzeklim jādara – tu nospied gāzes pedāli, un tas brauc. Pagriez stūri – tas pagriežas. Neko tam nevar pārmest, ņemot vērā mērķauditoriju, turklāt gluži nevainojamo vadāmību un tās līdzsvaru ar gaitas komfortu var pat paslavēt.

Verso-S veiksmīgi absorbē ceļa negludumus, bet uz līdzena asfalta iedveš pie stūres sēdošajam tādu miera sajūtu, ka nebūt nerodas vēlēšanās to sagandēt ar pārgalvīgu manevru veikšanu. Jāatzīst, ņemot vērā gauso 1,33 litru dzinēju, tas pat nav ieteicams.

Tomēr, liekot lietā plānošanu, apdzīšanas manevri saprātīga ātruma robežās Verso-S nav problēma, jo tas ir tikai nedaudz smagāks par 1000 kg. Jāsamierinās vienīgi ar dzinēja iebrēkšanos, jo Verso-S un tā pasažieriem krietni labāk patīk vienmērīgi ātrumi ceļu satiksmes noteikumos paredzēto ierobežojumu diapazonā. 

Whatcar.lv iemēģināja Verso-S trijatā un, veicot simtiem kilometru pa Latvijas un Igaunijas ceļiem tika secināts, ka auto degvielas patēriņš reālajā dzīvē ir vidēji litru, pusotru augstāks, nekā ražotāja norādītais. Tātad – uz šosejas atļautā ātruma robežās tas tērēja ap 5-6 litriem degvielas, pilsētā – 8 litri uz 100 km.

Tomēr atšķirībā no dažiem citiem auto, kas provocē uz azartisku braukšanu,  Verso-S ar visu savu būtību stimulē ekonomisku pārvietošanos. Šim nolūkam pat iespējams izmantot info displejā esošo degvielas patēriņa "grāmatvedību", kas pārskatāmi fiksē noteiktā periodā sasniegtos patēriņa rekordus, ļaujot izprast, kā izraudzītais maršruts vai braukšanas stils ietekmē auto ēdelīgumu.   

Spriedums

Toyota Verso-S ir zemas lietošanas izmaksas, tas ir ietilpīgs un labi aprīkots. To ir grūti neieteikt, jo īpaši, ja nepieciešams praktisks pilsētas auto. Vienīgā problēma ir tā, ka tas nav diez ko lēts, salīdzinot ar vienu otru konkurentu, jo labu piedāvājumu šajā klasē netrūkst.

Jums patiks: ērti pārvietoties četratā, labs gaitas komforta un vadāmības līdzsvars, ekonomisks

Jums nepatiks: salīdzinoši padārgs, paātrinājumā (un lielākā ātrumā) paskaļš

Lasi detalizētu Toyota Verso-S testu, salīdzini cenas un aprīkojumu...


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota Land Cruiser

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Jaunais Toyota Land Cruiser ir fantastisks apvidus auto, un tam vajadzētu būt arī ļoti uzticamam. Tiesa, tas ir visai dārgs, un, ja jūs nekad nedosities bezceļos, jums, visticamāk, būs izdevīgāk izvēlēties kādu no ērtākām un greznākām alternatīvām.