Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Volkswagen Jetta

Whatcar.lv iemēģina jauno VW Jetta
1,6 litru TDI BlueMotion
Cena, sākot no 16 435 eiro

Volkswagen Jetta pirmsākumi meklējami pirms vairāk nekā 20 gadiem, taču tieši pēdējā laikā daudziem nostiprinājusies pārliecība, ka tas tāds Golf sedans vien ir.

Reģionā, kur mājo praktiskas, strādīgas tautas, dominē interese par hečbekiem un universāļiem, tāpēc jaunajam Jetta modelim diez vai varētu būt spožas izredzes. Nu lūk, padomājiet divreiz. Tieši Jetta ir tas auto, slepena kārts VW piedurknē, kas varētu mainīt  priekšstatus par kompaktajiem sedaniem.

Kas tas ir?

Vispirms, Jetta vairs neizmanto Golf platformu – tas ir pilnīgi jauns auto, teju ne Passat izmēros, turklāt par ievērojami zemāku cenu. Jetta arī vairs neizskatās pēc Golf ar sedana bagāžnieku – viss ir izdomāts no jauna, radot elegantu sedanu, kas noteikti ieintriģēs pircējus, kas meklē ko svaigu, praktisku, bet ne pārāk dārgu.

Jaunākās paaudzes Jetta ir par 90mm garāks, nekā priekštecis, turklāt attālums starp priekšējiem un aizmugures riteņiem ir audzis par 70mm.

Ivo Goldmanis
Whatcar.lv eksperts

1,6 TDI dzinējam vajadzētu kļūt par Jetta bestselleru
Tas ļāvis ievērojami palielināt salona ietilpību, jūtami atbrīvojot vietu kājām aizmugurē sēdošajiem. 

Bagāžnieka tilpums ir iespaidīgi 510 litri, taču sēdekļu atzveltnes var nolaist, ļaujot pārvadāt lielāka izmēra priekšmetus – saprāta robežās.

Interjerā gan viss ir Golf kopija, taču tā nav slikta ziņa, ņemot vērā, ka tas iemieso Volkswagen DNS un apdares materiālu un montāžas kvalitāte ir ja ne augsta, tad pilnībā attaisnojama - šajā cenu līmenī.

Dzinējs, dinamika, vadāmība

Whatcar.lv devās testa braucienā ar Jetta, kam zem motora pārsega bija 1,6 litru turbodīzelis, kas savienots ar DSG transmisiju. 105 ZS varbūt neizklausās daudz, un faktiski – arī nav daudz, taču šim auto tas ir pilnīgi pietiekami, jo, pirmkārt, pateicoties lieliskajai DSG transmisijai, ikdienišķos apdzīšanas manevrus var veikt brīvi un nepiespiesti, bet otrkārt – vidējais degvielas patēriņš ir zem 6 litriem uz 100 km.

Labu degvielas ekonomijas rādītāju pilsētā izdevās sasniegt, pateicoties BlueMotion komplektācijā esošajai dzinēja start/stop sistēmai, kas apstājoties dzinēju izslēdz, bet, atlaižot bremžu pedāli, dzinējs atkal ieslēdzas. Jā un vēl, treškārt – tas ir kluss, ja vien netiek īstenots straujš paātrinājums.  

Auto ir laba, prognozējama saķere ar ceļu, kamēr piekare, kas kompetenti absorbē ceļa negludumus, vienlaicīgi ir arī pietiekami spēcīga, lai asākos pagriezienos neļautu virsbūvei pārāk sasvērties. Arī stūre ir patīkami smagnēja un informatīva, atvieglojot manevrēšanu. 


Spriedums

Jetta ir nevainojams auto mazai ģimenei, kas nevēlas hečbeku vai universāli. Turklāt „mazajam Passat” ir arī ļoti pievilcīga, ģimenei draudzīga cena.

Jums patiks: ietilpīgs salons, pievilcīgs izskats, dīzeļdzinēja ekonomija

Jums nepatiks: cilvēki, kas uzskata, ka hečbeks ir praktiskāks


Lasi detalizētu VW Jetta testu, salīdzini cenas, modifikācijas un aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!