Ziņas

Transportlīdzekļu nodokļa likumā atkal izmaiņas

Kārtējās izmaiņas transportlīdzekļu nodokļa likumā
Paliek spēkā sākotnējā versija
Likums vēl jāpieņem Saeimai

Saeimas Budžeta un finanšu  komisijā deputāts Kārlis Šadurskis (Vienotība) atsaucis savu iepriekš atbalstīto priekšlikumu veikt izmaiņas jaunajā Transportlīdzekļu nodokļa likumā, ka par transportlīdzekļiem, kas reģistrēti pirms 2005.gada, nodokļi tiek rēķināti pēc tādas pašas sistēmas kā par jaunākiem spēkratiem.

Līdz ar to spēkā paliek valdības atbalstā likuma versija, kurā paredzēts, ka par 2005.gadu vecākām automašīnām nodokli aprēķinās tikai pēc masas, bet jaunākām - pēc masas, motora tilpuma un motora jaudas.

Šadurskis iepriekšējā sēdē skaidroja, ka likumprojektā patlaban paredzētā norma diskriminēšot vecāku automašīnu īpašniekus, jo Ceļu satiksmes drošības direkcija nepieciešamo informāciju par transportlīdzekļu tehniskajiem datiem varot dabūt no to tirgotājiem vai ražotājiem.

Tomēr vakar deputāts savu nostāju mainīja, jo, pēc Finanšu ministrijas pārstāvju teiktā, tas radītu negatīvu fiskālo efektu 200 000 līdz 300 000 latu apmērā.

Komisija vakar jauno likumu atbalstīja otrajā lasījumā. Galīgais lēmums gan vēl jāpieņem Saeimai, balsojot par likuma pieņemšanu galīgajā lasījumā.

Jau ziņots, ka jaunais Transportlīdzekļa nodokļa likuma projekts no nākamā gada aizstās līdzšinējo ikgadējo transportlīdzekļa nodevu un līdzšinējo nodokļu nomaksu par gūto labumu no darba devējam piederošas automašīnas izmantošanas privātām vajadzībām.

Veicot tehnisko apskati, gandrīz visiem automašīnu īpašniekiem no nākamā gada būs jārēķinās ar nodevu apmēra pieaugumu. Īpaši pieaugums skars luksus klases automašīnu īpašniekus.

Šis likums ir vienā likumprojektu paketē ar valsts 2011.gada budžeta projektu.

Transportlīdzekļu nodokļa bāzes ieņēmumi 2011.gadā plānoti 40,6 miljoni latu.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen ID.4

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Volkswagen ID.4 ir pieklājīgs elektromobilis ar praktisku salonu, lielisku drošības novērtējumu un labu sniedzamību (īpaši ar 77 kWh akumulatoru). Tomēr labākie konkurenti ir ātrāki, vēl modernāki interjerā, ar daudz labākām informācijas un izklaides sistēmām un īsāku uzlādes laiku. Mēs dotu priekšroku Pro versijai.