Jaunais Toyota RAV4 - pirmie iespaidi
Whatcar.lv iemēģina atjaunoto RAV4
Jauns priekšgala dizains
Cena no Ls 15 470

Pirms 16 gadiem, kad Toyota laida klajā pirmo RAV4 paaudzi, reti kurš varēja iedomāties, ka vienā jaukā dienā kompakti apvidus auto būs nerimstošs modes kliedziens. Toyota izdevās trāpīt desmitniekā, radot auto, kam bija apvidnieka ārienes iezīmes, bet uzvedība uz ceļa – kā ģimenes hečbekam.
Pircēju simpātijas pret šāda parauga auto auga ģeometriskā progresijā, taču,
sākoties krosoveru revolūcijai, nišā ielauzās konkurenti un gūt veiksmi kļuva arvien
grūtāk. Taču Toyota ir izdevies to aukstasinīgi pārciest un, lūk – pie pircējiem nonācis vēl viens, nu jau
trešās paaudzes RAV4 feislifts.
Dizains un interjers
Pircēju interese par Toyota RAV4 ir pietiekoši stabila, lai riskētu
ar radikāliem eksperimentiem, tāpēc „jaunais RAV4" ir jau labi pārbaudītas formulas
tālāka evolūcija.
Faktiski, tas ir tas pats auto, kas līdz šim, tikai ar jaunu
priekšgala dizainu, radiatora resti, bamperi un lukturiem. Tādējādi Toyota izdevies pielīdzināt RAV4 izskatu jaunākajiem Avensis un Verso modeļiem, vienlaikus nedaudz distancējot to no "sieviešu auto" imidža, kāds tam ir bijis pēdējo gadu laikā.
Interjerā nekas daudz nav mainījies – ja neskaita, ka tagad RAV4
pieejams ar smalkāku ādas/alkantaras salona apdari.
Jaunu formu ieguvis stūres rats - apakšdaļā mazliet samazināts izliekums, lai padarītu ērtāku iekāpšanu un izkāpšanu.
Braukšanas prieks
Whatcar.lv devās testa braucienā ar RAV4, kam zem motora
pārsega bija 2,0 litru Valvematic benzīna dzinējs, kas attīsta 158 ZS. Degvielas patēriņš - pārsteidzoši tuvs ražotāja norādītajam. Savienots
ar CVT automātisko transmisiju, tas ir kluss un nodrošina vienmērīgu, bet varbūt ne gluži ne galvu reibinošu paātrinājumu. Situāciju iespējams mainīt, izmantojot sviras
aiz stūres rata, kas ļauj manuāli slēgt „pārnesumus”. Tas patiešām palīdz, ja ir vēlēšanās veikt
straujāku apdzīšanas manevru.
Ņemot vērā RAV4 dimensijas, tas ir pārsteidzoši manevrētspējīgs,
tāpēc braukšana ar to sagādā patīkamas emocijas. Auto pārliecinoši turas uz
ceļa un pat asākos pagriezienos virsbūves sasvere nekļūst par traucēkli.
Gaitas komforts ir pieņemams, vienīgi piekares trokšņi varēja būt nedaudz labāk apslāpēti – laiku pa laikam jums nāksies šķendēties par Latvijas ceļu stāvokli.
RAV4 priekšējie sēdekļi ir komfortabli un sēdēšana nenogurdina
pat ilgākā braucienā. Garāka auguma cilvēkiem gan varētu rasties vēlēšanās
nolaist sēdekli vēl zemāk, vai vēl tālāk atpakaļ, taču tas nav iespējams. Ar zemu novietotu priekšējo paneli un augstāku
sēdpozīciju radīts vizuāls efekts, ka sēžat teju ne tālsatiksmes autobusam pie
stūres – kaut gan patiesībā tā nav. Toties liela daļa RAV4 pircēju šo auto izvēlas tieši šī iemesla dēļ.
Bagāžnieka forma ir parocīga, taču jautājums, kāpēc Toyota
ir saglabājuši uz sāniem veramās bagāžas nodalījuma durvis, paliek neatbildēts.
Durvis ir smagnējas un nelietojamas stāvvietās,
kur valda šaurība.
Spriedums
Vairāk nekā 15 gadus pēc pirmās paaudzes Toyota RAV4 laišanas klajā, modelis ir pieaudzis līdz ar tirgus nišu, ko tas palīdzēja radīt. Pērkot RAV4, kļūdīties nav iespējams – tas ir kvalitatīvs, kluss, praktisks un pieprasīts modelis.
Jums patiks: vīrišķīgāka āriene, smalkākas apdares iespējas salonāJums nepatiks: uz sāniem veramas bagāžnieka durvis
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...