Ziņas

Vērtējam jaunā Opel Meriva interjeru

Inovatīvs aizmugures durvju risinājums
FlexRail sistēma salonā
Lielāks komforts, labāka pārredzmība

Ženēvas autošovs kļūs par vietu, kur oficiāli tiks prezentēts jaunais Opel Meriva, taču Whatcar.lv jau pabija Riselsheimā, Vācijā, lai savām acīm novērtētu auto interjeru un Opel FlexDoor tehnoloģiju, kas ir viens no jaunā Opel kompaktā minivena mārketinga stūrakmeņiem.

FlexDoor sistēma

Opel ir kārtīgi padomājuši, pirms pieņēmuši lēmumu jaunajā Meriva ieviest aizmugures durvis, kas veras uz aizmuguri, nevis uz priekšu, kā iepriekšējās paaudzes modelim un lielākajai daļai citu automašīnu, kādas šobrīd ir pārdošanā. Faktiski – tikai pavisam maz auto ir šādas durvis, un šo reto eksemplāru vidū ir jāmin Rolls-Royce Phantom, Mini Clubman, Mazda RX-8 un Londonas taksometri.

Jaunā Meriva veidotāji ir centušies ņemt vērā gan jau pieminēto auto pieredzi, gan paraugus no Opel vēstures, kad šādas, uz aizmuguri veramas durvis rotāja gan Opel Kadett, gan arī Opel Kapitan. Tiesa gan, 1961.gadā šāda parauga durvis Vācijā tika aizliegtas, jo pārāk daudz cilvēku to dēļ guva traumas, vai savainojumus.

Jāņem vērā, ka drošības jostu tolaik nebija, un, ja pretvējš šīs aizmugures durvis atrāva vaļā, pasažieriem nācās krietni vien izlocīties, lai tās brauciena laikā aizvērtu – un daži izkrita no auto, kā rezultātā uz aizmuguri veramas durvis autoindustrijā iemantoja terminu suicide doors, jeb "pašnāvnieku durvis".

Taču laiki ir mainījušies un to uzsver arī Opel, kas ir pavadījuši vairāk nekā 2 tūkstošus darbstundu šo durvju izstrādē. Sarunā ar Whatcar.lv kompānijas brenda menedžeris Eiropā Žans Filips Kempfs ar smaidu atzina – „ja es lietotu terminu suicide doors, pircēji mani nesaprastu un kompānijas vadība mani laikam nogalinātu – tāpēc mēs esam radījuši šo FlexDoor koncepciju, kas ir jaunā Meriva pārdošanas stratēģijas pamatā”. 

Ērtāka iekāpšana un izkāpšana

Izspēlējot vairākas sadzīviskas situācijas, Opel pārstāvji uzskatāmi demonstrē, cik parocīgs ir šāds durvju risinājums. Durvju atvēruma leņķis ir gandrīz 90 grādi, kas atvieglo iekāpšanu un izkāpšanu. Ņemot vērā, ka lielākie Meriva pircēji ir jaunas ģimenes ar maziem bērniem un aktīvi vecāka gadagājuma cilvēki, tas nav mazsvarīgs faktors.

Sadarbībā ar Fraunhofera institūtu (kur reiz tika izgudrots MP3 formāts), Opel ir aplēsuši visas iespējamās problēmas un bīstamās situācijas, kas varētu rasties ar aizmugurējām durvīm un jaunā Meriva tapšanas gaitā tās ir ņemtas vērā.  

Jauni komforta elementi salonā

Vēl viens jaunievedums ir FlexRail – sīklietu nodalījumu sistēma, kuras pamatā ir starp priekšējiem sēdekļiem novietotas sliedes. Pa to var bīdīt dažādus plauktiņus un izņemamu kasti, ļaujot katram īpašniekam organizēt savu viduskonsoli atbilstoši savām vēlmēm un vajadzībām.

Pasažieru komforta labā Opel nav žēlojuši pieredzi, kas gūta ar jauno Astra un Insignia, kā rezultātā arī Meriva būs tāda paša parauga sēdekļi – vieni no komfortablākajiem šajā klasē, turklāt ar plašām regulēšanas iespējām.

Vairāk informācijas par jauno Opel Meriva varēsim atklāt jau pēc pāris nedēļām, kad auto piedzīvos savu oficiālo pirmizrādi Ženēvas autošovā. Saskaņā ar Whatcar.lv rīcībā esošo informāciju, Latvijā Meriva nonāks vasaras beigās.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Opel Corsa

What Car? Vērtē Novērtēts ar 3 no 5

Opel Corsa ir visai prasmīgs mazais auto, taču tam nav izdevies būt izcilam kādā no jomām. Tas nav tik komfortabls kā Peugeot 208, braukšanas ziņā to pārspēj Ford Fiesta, bet labākas praktiskās īpašības nodrošina Volkswagen Polo. Par laimi, tas ir labi aprīkots un nav pārāk dārgs, ja vien neizvēlaties bagātīgākas modifikācijas.