Ziņas

Porsche 911 Turbo - vēsture attēlos

Foto no pirmsākumiem 1974.gadā
Modeļa evolūcija 36 gadu laikā
Tikko klajā nācis jaunākais modelis

Atzīmējot jaunā Porsche 911 Turbo laišanu klajā, atskatāmies uz šī modeļa vēsturi klāt pievienotajā fotogalerijā, kas iezīmē 911 gaitas, sākot no tā pirmās prezentācijas 1974.gada Parīzes autošovā.

Pārdošanā tas nonāca gadu vēlāk un drīz vien kļuva par kulta auto sava nopietnā imidža, muskuļotās ārienes un 260 ZS 3,0 litru dzinēja dēļ. Jāpiebilst arī, ka tas bija pirmais sērijveida Porsche, kurā tika izmantots turbodzinējs.  

Pirmais modelis tika ražots līdz 1989.gadam, kad tā vietā nāca 964, kuram sākotnēji bija 3,3 litru dzinējs, kas 1993.gadā tika aizvietots ar slaveno 3,6 litru agregātu.

1995.gadā klajā nāca 993 Turbo – pirmais Porsche, kam bija pastāvīga pilnpiedziņa. Turklāt tas saglabāja to pašu 3,6 litru dzinēju, kā vēlīnajos 964 modeļa eksemplāros. Tajā pašā laikā Porsche laida klajā ierobežotu skaitu 993 911 Turbo S modeļu, kuros jauda bija palielināta līdz 424 ZS.

Pirmais biturbo 996 Turbo parādījās 2000.gadā un palika ražošanā līdz 2004.gadam. Saglabājot pilnpiedziņu, auto standarta izpildījumā bija bruņots ar 420 ZS dzinēju. Bija pieejama arī šī modeļa S modifikācija, kurā jauda bija palielināta līdz 450 ZS, ļaujot sasniegt 100 km/h lielu ātrumu 3,8 sekundēs.

Līdzšinējās paaudzes 997 Turbo dienasgaismu ieraudzīja 1997.gadā un saglabāja iepriekšējās paaudzes 3,6 litru biturbo dzinēju. Taču tā jauda bija jau 480 ZS, kamēr griezes moments – 620 Nm.

Šoruden klajā laista 997 Turbo pēdējā versija – tagad ar 3,8 litru dzinēju.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...