Jaunais Kia Sorento: pirmie iespaidi
Pārdošanā nākamgad
Atbilstošāks Latvijas ceļiem
Izsmalcinātāks nekā agrāk

Jums patiks: jauns dīzeļdzinējs, ietilpība, dizains
Jums nepatiks: daži apdares elementi, iekāpšana divās aizmugures papildvietās
Nākamgad pārdošanā nonākas jaunais Kia Sorento – viens no pēdējiem apvidus auto, kas savas bezceļa spējas upurējis labākam gaitas komfortam uz ceļa. Tēlaini izsakoties – jaunais Kia Sorento ir nomainījis makšķernieka gumijniekus, un brezenta jaku pret lietišķu uzvalku.
Līdz šim izmantotajai rāmja konstrukcijai Kia ir teikuši ardievas – tā vietā nāk viengabalaina virsbūves konstrukcija un jauna piekare, lai nodrošinātu pieklājīgākas manieres uz šosejas. Starp citu, jaunā Kia Sorento platformas un pilnpiedziņas sistēmas donors ir Kia mātes kompānijas Hyundai ražotais Santa Fe. Tomēr tieši Sorento pirmais iegūs jauno Dienvidkorejas autoražotāju grupas 2,2 litru dīzeļdzinēju un sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu.
Citu jauninājumu vidū jāmin iespēja izvēlēties Sorento ar septiņām sēdvietām, kā arī plašu komforta aprīkojumu.
Dinamika un degvielas ekonomija
Ar 197 ZS un 435 Nm lielu griezes momentu jaunais Kia Sorento dīzeļdzinējs attīsta lielāku jaudu nekā šībrīža 2,5 litru agregāts. Līdz 100 km/h tas ieskrienas 9,4 sekundēs. Turklāt, neņemot vērā nosacītu rūkšanu paātrinājumā, vienmērīgi braucot tas ir kluss. Īpaši jāuzslavē automātiskā pārnesumkārba – lai gan „garais” sestais pārnesums nozīmē, ka tai nākas strauji pārslēgties uz zemāku pārnesumu, ja uz šosejas izlemjat kādu apdzīt.
Degvielas ekonomija (vidēji 6,5 litri uz 100 km) ir kļuvusi labāka,
pateicoties Sorento virsbūves aerodinamikas uzlabojumiem un ievērojamam svara
samazinājumam. Tiesa gan – līdz ar to mazāka kļuvusi vilktspēja. Tomēr tas diez
vai satrauks lielāko daļu pircēju, kas pārsvarā savu Sorento dzenās pa pilsētu
un lielveikalu stāvlaukumiem, retu reizi pārvarot kādu grants ceļu laukos. Daudz
patīkamāks ieguvums ir labāka vadāmība un stabilitāte uz ceļa. Uzreiz gan
jāatzīst – lai arī Kia inženieri ir kārtīgi pastrādājuši, lai auto līdzinātos Eiropas
paraugiem, stūres reakcijas vēl joprojām ir joma, kur ir ko uzlabot.
Salons
Salona apdarē joprojām plaši izmantota klasiskā korejiešu plastmasa, taču tā ir augstvērtīgāka, turklāt kopējais interjera iekārtojums ir nevainojums un sēdekļi – vienkārši lieliski. Jaunais Kia Sorento ir arī plašāks nekā tā priekštecis – pat septiņvietīgajā versijā abās aizmugurējās sēdvietās var iesēsties pieauguši cilvēki – tiesa gan, iekāpšana un izkāpšana no turienes nav tik vienkārša. Piecvietīgā versija ir daudz praktiskāka.
Spriedums
Tas ir tīri pievilcīgs auto un trīs zvaigžņu vērtējums šajā stadijā nozīmē vien to, ka mēs vēl nezinām cik tas maksās Latvijā un kādas būs aprīkojuma specifikācijas. Ja cena būs pareiza un bāzes aprīkojums – labs, vērtējums noteikti varētu būt četras zvaigznes no piecām. Potenciāls šim auto ir.
Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...