Testa brauciens

Eko rallija dalībnieks Krišjānis Caune vērtē jauno Škoda Enyaq
Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar …
Škoda Octavia stūresratam ir plašs regulēšanas diapazons, un tāds ir arī vadītāja sēdeklim (ieskaitot jostasvietas atbalstu), tāpēc ērtas pozīcijas ieņemšana nesagādās problēmas. Izvēloties attiecīgu aprīkojumu, ir pieejams elektriski regulējams vadītāja sēdeklis ar atmiņas funkciju, kas ir parocīgi, ja automobilim pastāvīgi ir divi lietotāji.
Vēl viens standarta elements, kas pieejams visos izpildījumos, ir viegli salasāmais 10,3 collu digitālais vadītāja displejs, kas aizstāj analogās ciparnīcas. Pēc izvēles to var papildināt ar projekcijas displeju, kas braukšanas datus parāda uz vējstikla.
Diemžēl klimata vadības rīki ir izvietoti infoizklaides skārienekrānā. Tiesa, temperatūras ikonas vienmēr ir redzamas apakšējā daļā, taču citas klimata funkcijas ir paslēptas vienā no izvēlnēm. Tas var novērst uzmanību, ja nepieciešams precizēt iestatījumus braukšanas laikā.
Octavia salona priekšējā daļā ir daudz vietas, un ērti jutīsies arī gara auguma braucēji – pat tad, ja uzstādīts panorāmas stikla jumts. Arī sīklietu glabāšanas iespējas ir labākas nekā vairumā konkurentu: durvju kabatās ir vieta 1,5 litru ūdens pudelei, un atdzesētais cimdu nodalījums ir gana liels, lai svaigas saglabātu pusdienu uzkodas.
Pie pārnesumu pārslēga ir divi fiksēti glāžu turētāji. Priekšā tam – parocīgs paliktnis ar divām USB-C pieslēgvietām, kas ir pietiekami liels, lai līdzās mājas atslēgām un makam novietotu arī lielu mobilo tālruni.
Zem priekšējā roku balsta atrodas liela slēgta glabāšanas vieta, kurā var paslēpt elektroniskās ierīces un citas vērtīgas lietas. Tāpat kā cimdu nodalījums, tā tiek dzesēta, tāpēc ir ideāli piemērota vēl vienai sviestmaižu porcijai.
Octavia otrajā sēdekļu rindā pasažieri jutīsies ērti pat aiz gara vadītāja, un aizmugurē ir daudz vietas elkoņiem. Tiesa, Ford Focus un Seat Leon aizmugurē piedāvā pat vēl vairāk vietas.
Pasažierim vidējā sēdvietā nākas savas kājas likt abpus centrālajam tunelim, taču, pateicoties plašai vietai malās sēdošo kājām, tas nerada lielas neērtības. Bez tam Octavia aizmugurējais sēdeklis ir pārsteidzoši plats – tajā ērti jutīsies visi trīs pasažieri.
Sēdvietu transformēšanas ziņā Octavia ir diezgan tradicionāla: atzveltnei ir 60/40 dalījums (piemēram, Mercedes A klasei ir elastīgāka 40/20/40 sistēma). Mums patīk, ka atzveltnes var nolaist, izmantojot bagāžas nodalījumā izvietotas sviras – tas atvieglo iekraušanu. Diemžēl nolaistā veidā atzveltne neveido pilnīgi horizontālu virsmu.
Pateicoties 600 litru tilpumam, Octavia bagāžnieks pārspēj ne tikai tiešos konkurentus, bet arī vairumu vidējās klases automobiļu. Tās bagāžas nodalījums ir garāks un augstāks nekā citiem hečbekiem, turklāt tam ir praktiska kvadrātveida forma.
Vienīgais trūkums ir paaugstais slieksnis, kas jāpārvar, ieceļot un izceļot smagus bagāžas priekšmetus. Ja jums ir nepieciešama vēl lielāka bagāžnieka ietilpība, izpētiet universāli Octavia Combi (šai versijai ir arī augstumā regulējama grīda).
Škoda Octavia ir pieejama četros izpildījumos – Essence, Selection, SportLine un RS.
RS ir paredzēts vienīgi pašai ātrākajai Octavia ar 265 ZS dzinēju, savukārt pie SportLine var tikt, ja izvēlas 1,5 litru benzīna dzinēja vai 2 litra dīzeļa jaudīgāko versiju apvienojumā ar automātisko pārnesumkārbu.
Izvēloties sev piemērotāko aprīkojuma līmeni, jāņem vērā, ka Essence izpildījumā daļa aprīkojuma nav pieejama pat par papildu maksu, savukārt SportLine izpildījumā daļa papildu aprīkojuma ir lētāka nekā tad, ja izvēlas Selection.
€
Testa brauciens
Jaunais Škoda Enyaq patiesībā ir vērienīgi uzlabots iepriekšējais. Šodien braucam ar …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Jaunā Octavia RS prezentācija notika Horvātijas Grobņikas autodromā, dodot mums …
Testa brauciens
Kā vienā automašīnā apvienot ģimenes vajadzības, aktīvas darba gaitas un zemas ekspluatācijas izmaksas? …
Testa brauciens
Kas tas ir? Jaunākais papildinājums Škoda elektromobiļu …
Testa brauciens
Škoda markas automobiļiem ir veiksmīgākā cenas un snieguma attiecība visā Volkswagen …
Testa brauciens
Teju katrs jaunais Škoda modelis jau no pirmās dienas pretendē uz savas klases dižpārdokļa statusu, …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Volkswagen grupai ieviešot otrās paaudzes uzlādējamā hibrīda tehniku, …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Jaunais Škoda Superb seko pārbaudītai formulai, ko ļoti veiksmīgi sastādījuši un …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Škoda Kamiq ir mazākais un finansiāli pieejamākais čehu autoražotāja krosovers. …
Citroen C4 |
|
![]() |
||
Citroen C5 X |
€ 36 990 |
![]() |
||
CUPRA Leon |
€ 32 700 |
![]() |
||
Ford Mondeo hečbeks |
€ 22 100 |
![]() |
||
Honda Civic |
€ 35 290 |
![]() |
||
Kia Stinger |
|
![]() |
||
Mercedes-Benz GLE |
€ 94 306 |
![]() |
||
Peugeot 308 |
€ 28 400 |
![]() |
||
Seat Leon hečbeks |
€ 17 500 |
![]() |
||
Škoda Kamiq |
€ 21 230 |
![]() |
||
Škoda Octavia |
€ 22 640 |
![]() |
||
Volkswagen Golf |
€ 24 400 |
![]() |
||
Volvo XC90 |
€ 74 703 |
![]() |
Auto tests
Jaunākais SEAT Leon ir ļoti daudzpusīgs auto. Ja meklējat aizraujošu un ietilpīgu hečbeku ar bagātīgu aprīkojumu, Leon būs viena no pirmajām izvēlēm. …
Auto tests
Škoda Octavia piedāvā plašu pasažieru telpu un bagāžas nodalījumu, kas pārspēj vairumu konkurentu. Komfortablais salons un ekonomiskie dzinēji padara to par ideālu partneri lielu attālumu veikšanai. Mūsu izvēle ir Octavia …
Auto tests
Mercedes GLE iemieso elegantu salonu, plašu dzinēju klāstu un komfortablu braukšanas manieri, tāpēc ir daudz iemeslu, kādēļ to varam ieteikt. Galvenā problēma ir tā, ka tirgū ir konkurenti, kas ir vēl praktiskāki, …
Auto tests
Honda Civic e:HEV ir ļoti maz trūkumu. Tas lieliski brauc, turklāt ir praktisks un pieejams par saprātīgu cenu. Un, lai gan dažiem konkurentiem ir vairāk vietas aizmugurējos sēdekļos un salonā valda klusums, Civic to kompensē …