Testa brauciens

Ģimenes auto ar 1 l/100 km patēriņu – Škoda Kodiaq iV plug-in hibrīda lietotāja pieredze
Kā vienā automašīnā apvienot ģimenes vajadzības, aktīvas darba gaitas un zemas ekspluatācijas izmaksas? …
Škoda Octavia 150 ZS dīzeļdzinējam piemīt vispusīga veiktspēja, un tā 0–100 km/h sprinta laiks ir salīdzinoši ātras 8,5 sekundes. Tas spēcīgi velk no zemiem apgriezieniem, tāpēc ir lieliski piemērots, ja paredzama bieža braukšana ar pilnu auto. Mēs gan izskatītu arī 2 litru motora variantu ar 115 ZS. Ar to Octavia nav tik dinamiska, taču jaudas ir pietiekami, lai turētos līdzi satiksmei.
Lai cik labs būtu 150 ZS dīzelis, mūsu favorīts ir benzīna turbodzinējs 1.5 TSI ar 150 ZS jaudu. Tiesa, tam nepieciešama aktīvāka ‘pedalēšana’, taču dzinējs pret to neiebilst, un sešu pakāpju manuālā pārnesumkārba, ar ko tas tiek komplektēts, ir viegla un precīza.
Ja vēlaties šo dzinēju apvienojumā ar automātisko pārnesumkārbu, jums jāizvēlas 1,5 litru motora versija ar vieglā hibrīda sistēmu (1.5 TSI ACT DSG m-Hybrid). Arī tā attīsta 150 ZS jaudu, un abām versijām 0–100 km/h ieskrējienam ir nepieciešamas 8,5 sekundes.
Ja jūsu galvenā prasība ir zema sākumcena, varat apskatīt 1,5 litru dzinēja sākumlīmeņa versiju ar 115 ZS jaudu. Arī tai ir variants ar vieglā hibrīda iekārtu un automātisko pārnesumkārbu. Šāds auto nebūs īpaši dinamisks uz šosejas, bet pilsētā ar tā jaudu pietiks.
Savukārt, ja meklējat kaut ko ātru un piparotu, skatiet 2 litru benzīna dzinēju, kas attīsta 265 ZS. Aprīkota ar šo motoru, Octavia 0–100 km/h paveic 6,4 sekundēs.
Autošosejas ir Octavia dabiskā vide: ar līgani strādājošo balstiekārtu tā ir gatava skriet kilometru pēc kilometra. Mīkstajai amortizācijai gan ir savas blaknes, kas izpaužas, kad uz ceļa parādās asfalta viļņi vai nogriežaties uz sliktākas kvalitātes posma. Automobilis sāk šūpoties, savukārt pēc sadurmes ar lielāku bedri var būt nepieciešams laiks, lai tas nostabilizētos. Auto uzvedība atgādina mazu laiviņu, kas uztriecas lielam vilnim, tomēr kopumā Octavia gaita ir komfortablāka nekā tiešajiem konkurentiem no ģimenes auto vidus. Salīdzinājumā Seat Leon un Toyota Corolla demonstrē labāku virsbūves kontroli.
Pēc izvēles Octavia var aprīkot ar adaptīvo balstiekārtu, kas ļauj regulēt amortizāciju un pielāgot tās darbību braukšanas apstākļiem un automašīnas slodzei. Mēs teiktu, ka tā ir ieteicamais aprīkojums – pasažieri būs jums pateicīgi.
Neraugoties uz maigo dabu, Octavia prot izbraukt arī līkumus. Stūres iekārta ir precīza un nodrošina labu informatīvo saikni ar priekšējiem riteņiem. Pagriezienos Octavia sasveras vairāk Ford Focus vai Seat Leon, taču tas nenozīmē stabilitātes un drošības trūkumu.
Lai kuru dzinēju jūs izvēlētos, pie lielākiem apgriezieniem Octavia sēdekļos būs jūtama viegla vibrācija, taču tā nav kaitinoša. 1,5 litru benzīna motors, liekot tam strādāt ar pilnu jaudu, var kļūt skaļš, tomēr darbojas vienmērīgi, savukārt dīzeļdzinējs ir vienmērīgāks un klusāks nekā līdzīgi motori vairumā tiešo konkurentu.
Diemžēl vēja un ceļa radītie trokšņi nav tik labi izolēti kā Ford Focus, un var dzirdēt, kā balstiekārta strādā, cenšoties tikt galā ar nelīdzenu virsmu un bedrēm.
€
Testa brauciens
Kā vienā automašīnā apvienot ģimenes vajadzības, aktīvas darba gaitas un zemas ekspluatācijas izmaksas? …
Testa brauciens
Kas tas ir? Jaunākais papildinājums Škoda elektromobiļu …
Testa brauciens
Škoda markas automobiļiem ir veiksmīgākā cenas un snieguma attiecība visā Volkswagen …
Testa brauciens
Teju katrs jaunais Škoda modelis jau no pirmās dienas pretendē uz savas klases dižpārdokļa statusu, …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Volkswagen grupai ieviešot otrās paaudzes uzlādējamā hibrīda tehniku, …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Jaunais Škoda Superb seko pārbaudītai formulai, ko ļoti veiksmīgi sastādījuši un …
Testa brauciens
KAS TAS IR? Škoda Kamiq ir mazākais un finansiāli pieejamākais čehu autoražotāja krosovers. …
Testa brauciens
Kā zināt, ka pa priekšu brauc jaunākā modeļu gada Škoda Karoq? Protams, pēc uzraksta uz …
Testa brauciens
Kas tas ir? Kopš Škoda vēsturiskās debijas lielo SUV klasē pagājuši gandrīz pieci gadi, …
Citroen C4 |
|
![]() |
||
Citroen C5 X |
€ 36 990 |
![]() |
||
CUPRA Leon |
€ 32 700 |
![]() |
||
Ford Mondeo hečbeks |
€ 22 100 |
![]() |
||
Kia Stinger |
|
![]() |
||
Mercedes-Benz GLE |
€ 94 306 |
![]() |
||
Opel Insignia sedans |
€ 18 483 |
![]() |
||
Peugeot 308 |
€ 28 400 |
![]() |
||
Seat Leon hečbeks |
€ 17 500 |
![]() |
||
Škoda Kamiq |
€ 21 230 |
![]() |
||
Škoda Octavia |
€ 22 640 |
![]() |
||
Volvo XC90 |
€ 74 703 |
![]() |
Auto tests
Mercedes GLE iemieso elegantu salonu, plašu dzinēju klāstu un komfortablu braukšanas manieri, tāpēc ir daudz iemeslu, kādēļ to varam ieteikt. Galvenā problēma ir tā, ka tirgū ir konkurenti, kas ir vēl praktiskāki, …
Auto tests
Mazo SUV klasē Škoda Kamiq ir kā malks svaiga gaisa. Tas ir lielāks, ar labāk nostrādātu salonu un ērtāks nekā Seat Arona un VW T-Cross, turklāt tam ir atjautīgi risinājumi, kas palīdz mazināt ģimenes ikdienas stresu. …
Auto tests
Citroën C5 X nodrošina iespaidīgu komfortu, kvalitatīvu salona apdari un nedaudz paaugstinātu, SUV līdzīgu vadītāja sēdpozīciju, kas daudziem pircējiem patiks. …
Auto tests
Peugeot 308 iemieso vairākas spēcīgas īpašības – tehnoloģijām piesātinātu salonu, bagātīgu standarta aprīkojumu un dažādas dzinēju izvēles. Diemžēl daudzās jomās to pārspēj citi ģimenes automobiļi. Ja vien …