Testa brauciens

BMW i3 elektroauto: testa brauciens

Izmēģinām BMW i3 elektroauto
Pirmais premium līmeņa elektroauto Eiropā
Cena Latvijā, sākot no 35 868 eiro

AutorsToms Timoško

BMW i3 debiju piedzīvoja pagājušā gada vasarā un uzreiz kļuva skaidrs, ka vācu autoražotājs ir nopietni gatavojies iesaistīties konkurencē ar citiem segmenta pārstāvjiem.

Tam ir “nākotnes auto” āriene un interjera arhitektūra, oglekļa šķiedras virsbūve, turklāt viscaur jaušams, ka tas ir BMW logo cienīgs transportlīdzeklis – tieši tik laba ir montāžas un izvēlēto materiālu kvalitāte.

Pircējiem šobrīd ir iespēja izvēlēties kādu no divām BMW i3 modifikācijām – ar divu cilindru motocikla dzinēju apvienojumā ar elektrisko motoru vai pilnībā elektrisku modifikāciju.

Šoreiz izmēģinājām i3 elektroversiju, kas domāta uzņēmumiem un privātpersonām, kam ikdienas maršrutā ir pieejams elektriskais pieslēgums un nav jāmēro garas distances.

Dzinējs, dinamika, gaitas īpašības

BMW i3 virsbūve veidota no oglekļa šķiedras un, kopā ar 230 kilogramus smagajiem akumulatoriem, auto sver vien 1195 kilogramus. Tā elektriskais motors attīsta 170 ZS jaudu un 250 Nm griezes momentu un ir jūtami klusāks, nekā Nissan Leaf.

Līdz aptuveni 50 km/h atzīmei izmēros kompaktais elektroauto pārvietojas pārsteidzoši veikli, uz ko norāda arī paātrinājums līdz 100 km/h - 7,2 sekundes. Kā jau elektroauto ierasts, maksimālais griezes moments ir pieejams uzreiz, un, atšķirībā no benzīna vai dīzeļdzinējiem, paātrinājums ir nepārtraukts.

Ar vienu uzlādi i3 ir spējīgs nobraukt līdz 160 km, bet, aktivizējot Eco Pro režīmu, distanci var palielināt līdz 200 km. Tas, protams, atkarīgs no ārējās vides apstākļiem un paša vadītāja – sportiskas braukšanas piekritējiem nāksies samierināties ar īsākām pauzēm starp uzlādes reizēm.

Izmantojot parastu 220V rozeti, akumulatora baterijas pilnībā var uzlādēt astoņu stundu laikā. Savukārt, ar BMW elektriskās uzlādes ierīci, 80% no baterijas var uzlādēt 3 stundās, bet pilna uzlāde aizņems tikai par stundu vairāk.

Pateicoties pārdomātajam bateriju novietojumam, i3 ieguvis 50:50 izsvarojumu uz asīm un vadāmība pilsētas apstākļos ir precīza un tam nav tendence šupoties arī asākos līkumos, neraugoties uz to, ka auto ir augstāks un šaurāks kā vairums konkurentu. Arī apgriešanās rādiuss ir vien 10 metri, kas ir par metru mazāk kā Mini.

Ārpus pilsētas robežām stūres vadība kļūst nemierīgāka un šaurās riepas lielākā ātrumā nespēj nodrošināt tik labu stabilitāti kā pilsētā. Bāzes versijā tas aprīkots ar 19 collu diskiem, kas auto gaitu uz nelīdzena ceļa seguma padara salīdzinoši cietu. Kopumā gaitas un vadāmības īpašības atbilst standartiem, kādus šī ražotāja modeļos raduši redzēt BMW klienti.

Interjers, praktiskums

Arī BMW i3 interjers ir premium klases elektroauto cienīgs - panelis veidots no eikalipta koka, bet apdarē izmantots vilnas un dabīgās ādas apšuvums. Tas ir patīkams kontrasts, salīdzinot ar neizteiksmīgo plastmasu, kāda redzama, piemēram, Toyota Prius vai Nissan Leaf apdarē.

Pārnesumslēgs atrodas pie stūres, gluži kā lielākajai daļai ASV tirgum domāto auto. Tas ietver ne vien darbības ar automātisko transmisiju, bet arī Start/Stop slēdzis auto iedarbināšanai. Instrumentu paneļa vietā atrodas LCD displejs, kurā tiek atspoguļots ne vien braukšanas ātrums, bet arī atlikusī distance un ekonometrs, kas norāda uz šī brīža bateriju enerģijas patēriņu vai uzlādi.

Aprīkojumā ir iespēja izvēlēties vienu no diviem ražotāja piedāvātajiem navigācijas un multimediju sistēmas ekrāniem  - ar 6,5 vai 10,25 collu izmēru. Papildus maršruta kartei, vadītājam šajā ekrānā ir iespēja izvērtēt savu braukšanas stilu, atrast tuvāko uzlādes punktu un iegūt citu informāciju, kas saistīta ar ekobraukšanu.

BMW i3 iespējams savienot ar iPhone vai Android viedtālruņiem, saņemot informāciju par akumulatoru baterijas uzlādes līmeni un citas ziņas, arī atrodoties ārpus auto.

Vadītāja sēdpozīcija ir visai augsta un tas atvieglo apkārtējo pārredzamību. Priekšā sēdošie jutīsies komfortabli, vēl divi cilvēki var iesēsties aizmugurē. Bagāžas nodalījums nav liels, tomēr ikdienas pirkumiem vietas būs gana. Nolaižot aizmugures sēdekļus, standarta 260 litru ietilpību iespējams palielielināt līdz 1100 litriem.

Vai to ir vērts pirkt?

Elektroauto iegāde ir opcija vien tad, ja ikdienā nav jāmēro tālas ceļa distances un apmēram 100 kilometros iekļaujas visi nepieciešamie ikdienas pieturpunkti. Tas attiecināms praktiski uz visiem šobrīd Latvijā nopērkamajiem elektroauto. Tiesa gan, BMW i3 uz pārējo fona izceļas ar prestižu zīmolu un premium līmenim atbilstošu vizuālo noformējumu – gan no ārpuses, gan iekšpuses. 

Turklāt cenu līmenis ir līdzīgs kā citiem šī segmenta pārstāvjiem - BMW i3 bāzes cena Latvijā ir 35 868 eiro, savukārt modifikācija ar benzīna motora darbinātu ģeneratoru, kas ir labākā izvēle ņemot vērā ne pārāk attīstīto uzlādes punktu tīklu Latvijā, izmaksā 39 667 eiro. Ja šāda summa ir jāmaksā par, piemēram Nissan vai Peugeot, tas šķiet daudz, taču BMW gadījumā cipars šķiet adekvāts.

Jāņem vērā, ka Latvijā elektroauto pircējiem pieejami arī daži nodokļu atvieglojumi, kā arī citas priekšrocības, kas gan ir nieks, salīdzinot ar valsts pretimnākšanu, kādu elektroauto pircēji bauda dažās citās Eiropas Savienības valstīs.

Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.