Testa brauciens

Volkswagen Golf: testa brauciens

Testa brauciens ar 2017.gada VW Golf
Vairāk jauno tehnoloģiju, jauns 1,5 TSI motors
Pārdošanā tagad

AutorsIvo Goldmanis

Nav daudz tādu auto, kam pa spēkam mainīt tirgus tendences, un vēl mazāk ir tādu, kas spēj noteikt mērauklu savā klasē, saglabājot konkurētspēju vienu desmitgadi pēc otras. Das Auto jeb Volkswagen Golf tāds ir. Kopš nonākšanas ražošanā 1974. gadā pasaulē pārdoti jau 33 miljoni Golf eksemplāru – tas ir cienījams skaitlis.

Golf pozīcijas gan nav bijušas apdraudētākas kā patlaban, kad joprojām izskan atskaņas no tā dēvētās dīzeļgeitas – izmešu mērījumu skandāla, tiek plānota daudz stingrāka likumdošana izmešu kontrolē, bet tirgū parādījušies jauni un novatoriski konkurenti. Šajā situācijā prātā nāk teiciens: “Jo augstāk tu kāp, jo zemāk vari krist.” Tāpēc, lai saglabātu konkurētspēju, Volkswagen savu bestselleru ir atjauninājis līdz tādam līmenim, lai tas ar cieņu varētu sagaidīt nākamās paaudzes modeļa nākšanu klajā 2019. gadā.

Būsim reāli, no pirmā acu uzmetiena pat Volkswagen pārdevējs atjaunotajā Golf nesaskatīs daudz atšķirību no pirms četriem gadiem izlaistā modeļa. Jauns dizains amortizatoriem, radiatora restei, LED priekšējie lukturi un dažas citas izmaiņas noslēdz kosmētisko pārmaiņu klāstu. Galvenais uzsvars atjaunotajai versijai likts uz interjeru. Tas ir manāmi atsvaidzināts ar opciju izvēlēties augstas izšķirtspējas digitālo displeju, kas aizstāj tradicionālo mērinstrumentu paneli.

Dinamika, gaita un vadāmība

Īstenībā atjaunotā modeļa mehānikā nav daudz pārmaiņu, izņemot jauno 1,5 litru turbo benzīna dzinēju, kāds bija mūsu testa auto. Līdzsvars starp vadāmību un gaitas komfortu ir tikpat labs kā līdz šim – pat 17 collu diski un slikts ceļa segums nešķita pārāk slikta kombinācija. Virsbūves sasvere straujākās virāžās gan ir lielāka nekā radniecīgajam Audi A3, taču Audi kopumā ir cietāka gaita. Ātrumam pieaugot, stūres reakcija kļūst izsvērtāka, nezaudējot informatīvo saikni ar to, ko dara priekšējie riteņi.

Jaunais 150 ZS 1,5 litru benzīna dzinējs Golf motoru hierarhijā atrodas starp 125 ZS 1,4 litru tilpuma TSI un 110 ZS trīscilindru 1,0 TSI, nodrošinot pieņemamu dinamiku jau no zema apgriezienu diapazona. Interesants ir fakts, ka vienmērīgā ātrumā tas atslēdz pusi no cilindriem, uzlabojot degvielas patēriņa rādītājus. To papildinot ar vēl labāku trokšņu izolāciju, jaunais Golf joprojām ir starp pašiem labākajiem ģimenes hečbekiem, kāds pašreiz ir nopērkams.

Salons, praktiskums

Ergonomiski atjauninātajā Golf nekas daudz nav mainījies – vadītāja sēdpozīcija ir tikpat ērta, un, pateicoties plašam stūres un sēdekļa regulēšanas iespēju diapazonam, ērtu sēdpozīciju tajā atradīs ikviens. Apkārtējā pārredzamība joprojām ir viena no labākajām klasē.

Iepriekšējo paaudžu Golf sāka izskatīties pārāk garlaicīgs un pat vecmodīgs. Tas ir atrisināts ar uzlabojumiem apdarē, kā arī papildaprīkojuma opcijām, kas Golf ļauj pielīdzināt radniecīgajam Audi A3. Salonā joprojām ir daudz cietas plastmasas – salona lejasdaļā un aizmugurē, taču lielākoties izmantotie materiāli ir kvalitatīvi.

Tas, kas Golf patiešām pielīdzina premium segmentam, ir papildaprīkojumā pieejamais digitālais mērinstrumentu displejs Active Info Display, kas ļauj vadītājam pašam kontrolēt, kādu informāciju redzēt sev acu priekšā.

Nedaudz dārgāka par šo ir Discover Pro informācijas un izklaides sistēma, kas ir pirmā šajā klasē, ko var kontrolēt ar žestiem. Vienkārši pamājot ekrāna priekšā ar roku, var mainīt izvēlnes un, piemēram, nomainīt raidstaciju.

Teorētiski tas izklausās labi, tomēr dzīvē tā nav. Šī sistēma labākajā gadījumā novērš uzmanību no ceļa, tai ir lēna reakcija, un kustību sensors ir iemontēts pārāk zemu. Par laimi, Discover Pro vietā var izmantot Apple CarPlay, Android Auto vai MirrorLink – tās ir pārbaudītas sistēmas, kas darbojas viegli, ērti un bez aizķeršanās.

Vai to ir vērts pirkt?

Lai rastu atbildi uz šo jautājumu, ir vajadzīgs tikai īss brīdis pie atjauninātā Golf stūres. No augstas klases interjera līdz perfekti noslīpētam līdzsvaram starp gaitas komfortu un vadāmību Golf piedāvā sajūtas, ko parasti sniedz tikai daudz dārgākas un augstākas klases mašīnas.

Tas nav lēts, taču saprātīga papildaprīkojuma opciju izvēle ļaus atrast ikvienam maka biezumam piemērotu versiju. Ja tev nepieciešams hečbeks, kas bez jau pieminētā piedāvā arī vērā ņemamu praktiskumu un ļoti labu atlikušo vērtību, Golf nenoliedzami būs laba izvēle.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Volkswagen Touareg

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Liels, komfortabls, jaudīgs, labi aprīkots un ļoti praktisks – jaunais Volkswagen Touareg ir spilgts jaunais ražotāja modeļu klāsta līderis, taču tas vairs nav tik neuzkrītošs, kā līdz šim