Testa brauciens

Toyota Prius Plug-In: testa brauciens

Izmēģinām jauno Toyota Prius Plug-In
Ekonomisks pilsētā, 63 km tikai ar elektrību vien
Cena tiks paziņota

AutorsKārlis Auza

Iepazīstinot pasauli ar pirmo Prius Plug-in hibrīdu 2012.gadā, Toyota mēģināja pierādīt, ka joprojām atrodas tehnoloģiju avangardā hibrīdu auto tirgū, kas sāka attīstīties deviņdesmito gadu beigās. Tas nebija ļoti pārliecinošs mēģinājums, ņemot vērā, ka Prius Plug-in ar elektrību spēja nobraukt tikai 18 kilometrus, pirms nācās pieslēgties benzīna motoram.

Turklāt tas bija ievērojami dārgāks par parasto Prius, uz kuras bāzes tas tika konstruēts. Nav pārsteigums, ka Toyota neizdevās pārdot pārāk daudz oriģinālos Prius Plug-in, tāpēc fakts, ka ražotājs izlaidis otro paaudzi strauji augošajā hibrīdu elektrisko auto tirgū, iespējams vairāk liecina par vēlmi demonstrēt savas spējas nevis pārdot vairāk par konkurentiem

Lai kāds arī būt iemesls, mums ir jaunais Prius Plug-in – un vismaz pēc izskata spriežot – daudz labāks eksemplārs par oriģinālu. Tā pamatā ir jaunākais Prius, kurš dienasgaismu ieraudzīja 2015. gada sākumā. Jaunajam hibrīdam baterija ir divreiz lielāka nekā priekštecim un tikai ar elektrību var nobraukt līdz pat 63 kilometriem.

Kāds tas ir?

Tēlaini izsakoties, Prius Plug-in ir automašīna ar divām sejām. Pilsētā tas sevi pierādā pārliecinoši, pateicoties elektromotora tūlītējai griezes momenta pieejamībai, tam ir labs paātrinājums un, strādājot tikai ar elektrību, tas patiešām ir kluss. Izbraucot ārpus pilsētas hibrīda režīmā, kad lielākā ātrumā darbojas arī benzīna motors, Prius Plug-in ir mazāk pārliecinošs, salīdzinot ar tādiem konkurentiem kā Audi e-tron un Volkswagen Golf GTE.

Lielākā atšķirība starp šo Plug-in un normālo Prius ir nulle izmešu, braucot tikai elektrības režīmā. Plug-in jaunā, lielākā litija jonu baterija darbojas tandēmā ar pārveidoto pārnesumkārbu, ļaujot mašīnai izmantot abus no tās elektromotoriem, atšķirībā no standarta Prius, kas var izmantot tikai vienu.

Tas nozīmē, ka paātrinājums ir daudz straujāks – arī uz šosejas Prius Plug-in ir dinamiskāks, nekā standarta Prius. Tiesa gan, mums neizdevās realitātē apliecināt Toyota apgalvojumu par spēju tikai ar elektrību nobraukt 63 kilometrus. Lielākais attālums, ko mums izdevās nobraukt bija 40 kilometri, kad pieslēdzās benzīna dzinējs. Neraugoties uz to, tas joprojām ir labāks rādītājs nekā lielākā daļa šī segmenta konkurentu ir spējīgi pieveikt. Gaitas komforts ir salīdzinoši mīksts, tāpēc brīžiem jūtamas virsbūves svārstības, arī saķere ar ceļu šķiet vājāka nekā standarta Prius.

Salons, praktiskums

Cena būs augstāka nekā standarta Prius, kas sākas no apmēram 28 000 eiro, taču par šo naudu nekādi īpaši uzlabojumi salonā nav redzami. Žēl, jo PHEV segmenta konkurenti no Audi, BMW un Volkswagen nemaksā daudz vairāk, taču to interjers ir augstākā līmenī. Uz jaunās, lielākās 8,8kWh baterijas rēķina, Prius Plug-in bagāžnieks ir mazāks nekā parastajam Prius.

To gan var paplašināt, nolaižot aizmugurējos sēdekļus. Uzlādes kabelis ir novietots īpašā novietnē bagāžas nodalījuma aizmugurējā daļā, tāpēc maz ticams, ka jums radīsies vēlēšanās to aizklāt ar somām vai citiem priekšmetiem. Aizmugurē ir tikai divas sēdvietas. Vidējā vieta ir izņemta, jo vairāk telpa ir vajadzīga Plug-in daudz sarežģītākajai hibrīdsistēmai.

Garāka auguma pasažieri varētu sūdzēties par zemajiem griestiem, tāpat kā standarta Prius. Informācijas un izklaides ekrāns gan ir lielāks kā parastajam Prius: 8,0 collas 7,0 collu vietā. Tiesa gan, lai arī tā grafikas un izvēlnes ir vienkāršas, sistēmas reakcija ir lēnāka, kā dažiem konkurentiem.

Vai to ir vērts pirkt?

Viens iemesls, kāpēc to varētu darīt ir patiešām iespaidīgā degvielas ekonomija. Tāpat kā standarta Prius, arī Plug-in diezgan lielā mērā neatbilst oficiālajiem apgalvojumiem par degvielas patēriņu. Bet, prātīgi braucot, tie ir 3,4 litri uz 100 kilometriem. Protams, apsverams ir arī ievērojami uzlabotais Prius Plug-in sniegums un attālums, ko iespējams pieveikt tikai ar elektrību vien. Tiesa gan, tam arī nav tāda interjera arhitektūras elegance kā dažiem konkurentiem, tāpēc – par šo cenu - mēs ieteiktu izvērtēt arī Golf GTE un Audi A3 e-tron.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Toyota bZ4X

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

bZ4X ir lielisks universālis – īpaši, ja izvēlaties ar priekšējo riteņu piedziņu un vidējā līmeņa aprīkojumu. Tam ir laba vadāmība, ietilpīgs salons un tas pieejams par saprātīgu cenu, turklāt jūs saņemsiet 10 gadu garantiju akumulatoram, ja nogādāsiet savu automobili pie Toyota dīlera uz ikgadējo EV veselības pārbaudi.