Ziņas

Jaudīgi auto par smieklīgi zemu cenu

Jaudīgi, bet lietoti auto
Salīdzinoši neliela cena
Kuru izvēlēties?

Daļa auto pircēju par katru cenu vēlas iegādāties jaunu auto.

Tas nav nekas nosodāms – ja ienākumi atļauj, to pilnīgi noteikti var darīt. Tiesa gan, vairākums Latvijas auto pircēju, ja spriež pēc oficiālās ienākumu statistikas, var atļauties vien tās jaunās automašīnas, kas maksā no 10-25 tūkstošiem eiro.

Par šādu summu sanāk jauns mazauto. Vai Nissan Juke. Vai Dacia Duster. Vai arī – kaut kas krietni aizraujošāks.

Lūk, piecas jaudīgas automašīnas, kuras var nopirkt par relatīvi zemu cenu (taču to uzturēšanas izmaksas jau ir cits jautājums).

BMW M6 (2005-2010)

BMW 6.sērijas standarta modifikācijas ir ātri un eleganti auto, taču, nokļūstot BMW M divīzijas speciālistu rokās, šis modelis pārvēršas par ekstrēmi ātru un aizraujošu M6. Zem motora pārsega šai kupejai ir 5,0 litru tilpuma V10 motors ar 507 ZS, kas ļauj 0-100 km/h ātrumu sasniegt 4,4 sekundēs.

Ja neskaita motoru, M6 ir daudz kopīga ar attiecīgās paaudzes (E60) M5 sedanu, un tas nozīmē, ka braukšanas prieks ir garantēts. Tiesa gan, M6 ir vēl labāks, pateicoties mazākam svaram un zemākam smaguma centram.

Kamēr tas bija jauns, tas maksāja dārgāk, nekā M5 un tas nebija tik populārs. Šodien to iespējams iegādāties, jau sākot no 20 tūkstošiem eiro.

Jaguar XKR (1998-2007)

Pirms Jaguar F-Type V8 bija tāds modelis kā XKR. Tā bija XK kupejas jaudīgākā modifikācija ar 370 ZS 4,0 litru tilpuma V8 kompresordzinēju. 2003.gadā, līdz ar modeļa feisliftu, motora tilpums tika palielināts līdz 4,2 litriem, bet jauda pieauga līdz 400 ZS. Šī auto dinamika bija nežēlīga: 0-100 km/h sprintu tas veica 4,9 sekundēs.

Tomēr ar Jaguar XKR bija arī ļoti patīkami braukt, pateicoties lieliskajam līdzsvaram starp gaitas komfortu un vadāmību. Otrās paaudzes modelis, ko laida klajā 2007.gadā ir vēl labāks – tā jauda ir 420 ZS, bet maksimālais ātrums – 280 km/h.

Agrīnos XKR eksemplārus šobrīd var iegādāties, jau sākot no 10 tūkstošiem eiro, “feislifta” modelis maksās ne mazāk kā 15 tūkstošus eiro, bet otrās paaudzes XKR cenas sākas mazliet zem 30 tūkstošiem eiro.

Maserati 3200 GT (1998-2002)

Lūk, šis ir tas gadījums, kad itāļu sporta kupeju ar vienu no iekārojamākajiem logo autobūves vēsturē var iegādāties par Fiat Panda cenu. Tas nāk komplektā ar 370 ZS 3,2 litru tilpuma biturbo V8 motoru, 280 km/h maksimālo ātrumu un 5,1 sekundes sprinta laiku no 0-100 km/h.

3200 GT iezīmēja Maserati atgriešanos plašākā tirgū pēc gadiem ilgušiem eksperimentiem sporta auto džungļos. Tas izpelnījās labas atsauksmes, taču jau toreiz tika atzīts, ka uzturēšanas izmaksas ir ļoti augstas.

Šodien labu Maserati 3200 GT ir iespējams nopirkt jau par 12-13 tūkstošiem eiro. Tiesa gan, rūpīgi jāpievērš uzmanība ne vien auto izskatam un rūsai, bet arī tā iepriekšējai vēsturei, jo minētais biturbo motors ļoti mīl regulāras apkopes autorizētā servisā, pretējā gadījumā var nākties rēķināties, ka Maserati 3200 GT iegādē iztērēto naudu jūs vairs neredzēsiet nekad.

Mercedes-Benz CL600 (1999-2006)

Mercedes-Benz CL faktiski ir S-Klases kupeja, tikai ar akcentu uz sportiskumu. Kāpēc niekoties ar CL500? Jāņem CL600, kam zem motora pārsega ir 5,5 litru tilpuma biturbo V12 motors ar 500 ZS un 800 Nm griezes momentu. 0-100 km/h sprints šim modelim prasīja vien 4,8 sekundes, bet maksimālā 250 km/h ātruma sasniegšana notika teju ne bibliotēkas cienīgā klusumā.

CL600 gaitas komforts ir brīnišķīgs, arī vadāmība ir pārsteidzoši laba, ņemot vērā tā izmērus. Mercedes to apveltīja ar pašām jaunākajām tehnoloģijām, kas gadsimtu mijā bija kompānijas rīcībā, tai skaitā – plašu komforta aprīkojumu. Pērkot šo auto ir jāpārliecinās, vai tas viss darbojas.

Kad tas bija jauns, tā cena bija diezgan kosmiska, taču šodien to var iegādāties, jau sākot no 6-7 tūkstošiem eiro.

Porsche 911 (1998-2005)

No visiem iepriekšminētajiem auto, šis Porsche varētu būt viena no visprātīgākajām investīcijām. Tas bija būtisks pagrieziena punkts modeļa vēsturē – saglabājot līdzšinējo  paaudžu raksturiezīmes, konstrukcijā tas bija principiāli jauns automobilis.

Šis, 996.paaudzes modelis pirmo reizi ieguva boksermotoru ar ūdens dzesēšanu un - četrus vārstus uz cilindru. Porsche puritāņu iebildumi par šiem un citiem jaunievedumiem tika pieklusināti ar 5,2 sekunžu sprinta laiku līdz 100 km/h. Maksimālais ātrums – 280 km/h.

Braukšanas īpašības tam ir lieliskas, turklāt tas bija arī komfortablāks, nekā iepriekšējo paaudžu 911. Ikvienam, kam bija kādas šaubas par aizmugures piedziņas vadāmību, varēja izvēlēties Carrera 4 ar pilnpiedziņu.

Servisa vēsture, pērkot šo auto ir obligāta. Par apmēram 16-18 tūkstošiem eiro tas sniedz lielisku vērtības un cenas proporciju. Prātīgi izdarot izvēli, šī būs lieliska ieejas biļete Porsche īpašnieku klubā.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus RX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

RX demonstrē ļoti labu sniegumu, pateicoties tā izsmalcinātībai, greznajam salonam un iespaidīgajai hibrīda veiktspējai. Protams, arī uzticamība ir būtiska priekšrocība. Parastā hibrīddzinēja versija lieliski noderēs tiem, kam nav pieejama uzlādes iespēja mājās vai darbā. Lai gan sniedzamība elektriskajā režīmā plug-in hibrīda versijai nav tik iespaidīga kā dažiem konkurentiem, Lexus pieejams par saprātīgāku cenu.