Testa brauciens

Pirmie iespaidi: jaunais 1.sērijas BMW

Whatcar.lv izmēģina jauno 1.sērijas BMW
118d ar 2,0 litru dīzeļdzinēju
Pārdošanā tagad

Nav viegli būt neviena nesaprastam un to uz savas ādas ir izbaudījis arī 1.sērijas BMW. Tā klajā nākšanu savulaik atzinīgi novērtēja vien BMW fani, un pat viņu aprindās lielāka piekrišana bija dārgākajam, taču ietilpīgākajam, vizuāli pievilcīgākajam un braukšanas ziņā nenoliedzami provokatīvākajam 3.sērijas BMW.

Taču kaut kāds āķis 1.sērijā ir – BMW statistika liecina, ka lielākajai daļai šī modeļa pircēju tas ir pirmais šīs markas auto. Tāpēc laikam nebūtu jēdzīgi to „nogalināt”, kaut vai tāpēc, ka šajā segmentā tas ir vienīgais auto ar aizmugures piedziņu.

Tomēr, tā vietā, lai veiktu dažus niecīgus atsvaidzinājumus, jaunais 1.sērijas BMW ir pilnībā radīts no jauna, uzmanību pievēršot visiem mīnusiem, kas tam tika pārmesti.  Tikko tas parādījies arī Latvijā un mēs nelaidām garām iespēju būt pirmajiem, kas to iemēģina, lai saprastu, kas ir mainījies.

Dizains, interjers

Krisa Bengla pēctecis BMW galvenā dizainera amatā, Adrians van Hoidinks ir krietni pastrādājis, lai uzlabotu 1.sērijas izskatu, neko radikāli nemainot. No priekšpuses auto ir kļuvis manāmi agresīvāks, par ko jāpateicas lielākai radiatora restei un izteiktākiem priekšējiem lukturiem ar piemiegtajām eņģeļacīm.

Tomēr aizmugure vēl joprojām atgādina par radniecību ar iepriekšējās paaudzes modeli un attāli rosina domāt par līdzību ar kāda cita vācu zīmola mazauto. BMW gan norāda, ka tas darīts ne bez iemesla – nav bijis nolūks pārlieku eksperimentēt.

Tā vietā uzsvars likts uz interjeru. Pirmās sajūtas – apdare ir kvalitatīvāka un izskatās dārgāka. Daudz uzmanības pievērsts sīkākiem, bet labi nostrādātiem akcentiem, kas silda apziņu, ka nauda nav iztērēta tikai par zīmolu vien. Vietas arī ir drusku vairāk, taču ērtāk tik un tā ir sēdēt priekšā, nevis aizmugurē.

Individuāls stils

Līdzīgi kā MINI, arī 1.sērijas BMW tagad ir iespējams „personalizēt”. Līdz šim eksistēja viena pati M-Sport aprīkojuma opcija, tagad klāt nākušas arī Urban Line un Sports Line.

Kamēr Urban Line piedāvā vairāk mākslinieciska baltuma (balti diski, baltas krāsas akcenti interjera un virsbūves apdares elementos), Sports Line atšķirība ir sporta sēdekļi, sporta stūre un lielāki riteņu diski.

Taču piedāvātā krāsu un materiālu izvēle ļauj radīt gandrīz trīs tūkstošus kombināciju abiem variantiem, kas nozīmē – iespēja, ka no konveijera noripos divi pilnīgi vienādi 1.sērijas BMW ir maz ticama.

Braukšanas prieks, degvielas ekonomija

Braukšanas ziņā 1.sērijas BMW nenoliedzami ir kļuvis interesantāks. Stūres reakcija ir vieglāka, informatīvāka un precīzāka, uz ceļa tas turas pārliecinošāk, taču uz piedzīvojumiem prāts tik un tā nenesas, vismaz ne ar šo 143 ZS 2,0 litru dīzeļdzinēju.

Tā vietā intriģējošāka mums šķita jauna opcija – Eco Pro, jeb braukšanas režīms, kas vērsts uz degvielas taupīšanu, līdztekus jau pazīstamajiem Sport, Sport+ un Comfort. Prātīgi eko-braucot, auto skaita, cik daudz degvielas ir ieekonomēts un demonstrē, cik daudz vadītājam ir izdevies palielināt kilometrāžu, ko var nobraukt ar bākā atlikušo degvielu.

Oficiālais vidējais patēriņš ir 4,4 litri uz 100 km, mēs panācām 5,0 litrus/100km un tik un tā bijām lepni ar paveikto.

Spriedums

Atšķirībā no sava priekšteča, jaunais 1.sērijas BMW ir nopietnāks Audi A3 un A-Klases Mercedes-Benz konkurents. Tas ir kļuvis dinamiskāks, praktiskāks un tērē mazāk degvielas.

Var pastrīdēties par to, vai tas ir kļuvis simpātiskāks, taču to nevar neieteikt, ja nepieciešams kompakts, bet prestiža zīmola hečbeks. Tas ir svaigākais, kas šī izmēra premium segmentā šobrīd ir atrodams. Tomēr, ja to salīdzina ar citiem BMW modeļiem braukšanas baudas ziņā, 1.sērijai vēl ir plašas iespējas izvērsties.

Jums patiks: kvalitatīvāks, augstākas klases interjers, dīzeļdzinēja degvielas ekonomija

Jums nepatiks: braukšanas bauda nav tik izteikta, kā citos BMW

Lasi detalizētu 1.sērijas BMW testu, salīdzini modifikāciju cenas, tehniskos datus, aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

BMW X5

What Car? Vērtē Novērtēts ar 5 no 5

Jaunais BMW X5 ir lielisks luksusa SUV. Bavārietis nav tik praktisks kā plaši zināmie konkurenti, bet tas izceļas ar vairākām citām kvalitātēm – interjera apdari, sportiskām gaitas īpašībām un lielisku multimediju sistēmu. xDrive45e ir viens no šī brīža iespaidīgākajiem plug-in hibrīdiem, demonstrējot apskaužamus efektivitātes rādītājus.