Testa brauciens

Lexus RX 450h: pirmie iespaidi atjauninātajā modelī

Izmēģinam jauno Lexus RX
Sportiskāka vadāmība, pieejams arī Apple CarPlay
Cena nav būtiski mainījusies

Mūžīgais iedzinējs Eiropas lielo luksusa apvidnieku segmentā, Lexus RX ar saviem pārdošanas apjomiem Eiropā pērn sasniedza vien ceturto daļu no tā, ko spēja divi tā galvenie konkurenti, BMW X5 un Volvo XC90. Taču aina gan ir pavisam citāda Amerikā, kur RX atrodas segmenta galvgalī un pārdoto auto skaita ziņā vairāk nekā divas reizes apsteidz tuvāko konkurentu, Mercedes-Benz GLE.

Kamēr konkurentu priekšrocība, kas atspoguļojas cenu lapās, ir dažādas jaudas benzīna un dīzeļa motoru izvēle, Lexus RX trumpis  ir hibrīdtehnoloģijas. Tas ilgi ir bijis  hibrīda tehnoloģiju pionieris, versijai ar hibrīdsistēmu pārdošanā esot kopš 2005. gada. Šis fakts, kopā ar savdabīgo, bet viegli atpazīstamo ("eu, rekur jaunais Lexus") dizainu  ir ļāvis RX tirgus segmenta ainā atstāt labi pamanāmu nospiedumu. Tagad, ritot ceturtās paaudzes ceturtajam gadam, Lexus ir sapratuši, ka pienācis laiks spodrināt RX imidžu ar modernizētu modeli, kura uzlabojumi atspoguļo reakciju uz klientu un skeptiķu komentāriem.


Kas ir mainījies?

Parastās, nelielās izmaiņas dizainā, to skaitā savādāks priekšējais un aizmugurējais buferis, pārkārtots “viltus izplūdes” izvietojums (tas no ārpuses izskatās pēc izpūtēja, bet patiesībā tas ir plastmasas gabals), kam jārada sportiskāks iespaids, plus jauna radiatora reste, lai tā saskanētu ar jauno UX un ES dizainu.

Lexus ir veikuši arī piekares revīziju, lai uzlabotu vadāmību: palielināta virsbūves stingrība, un uzstādīti stingrāki šķērsstabilizatori. Veikti arī vairāki tehnoloģiju atjauninājumi, piemēram, sarežģīto infosistēmu tagad iespējams aizstāt ar Android Auto un Apple CarPlay.

RX aprīkojums papildināts ar adaptīvo tālo gaismu sistēmu Bladescan. Kā norāda Lexus, tā ir pirmā šāda tehnoloģija pasaulē, kurā izmantoti ātri rotējoši asmeņa formas spoguļi, kas virza gaismu no diodēm. Būdami alternatīva LED matriču gaismām (jā Audi Q7, es domāju tevi) jaunie lukturi “nodrošina precīzāku un dziļāku automātisko iluminēšanu”, vieglāku gājēju atpazīšanu un pretimbraucēju apžilbināšanas novēršanu.


Kāds tas ir?

Lielākās izmaiņas jūtamas RX gaitā un vadāmībā. Protams, tas aizvien ir liels un smags auto, bet var just, ka Lexus šo to ir pamainījuši balstiekārtā un stūres iekārtā. Gaitas komforts ir izsmalcinātāks, arī stūres iekārtas darbība ir atsaucīgāka, auto vadīšanu padarot patīkamāku. Pieci braukšanas režīmi tādā auto kā RX šķiet nevajadzīgs pārspīlējums, bet Sport S ir optimālais variants, lai izbaudītu braukšanu, kad to ļauj piemēroti ceļi.

Uzlabojumi gan nenozīmē, ka RX tagad braukšanas dinamikas jomā ir vienā līmenī ar X5 vai XC90, bet tam arī nav jābūt. Lexus prioritāte vienmēr bijis komforts un tas nekur citur neiederas tik labi kā lielā luksusa SUV. Gaitas komforts atjaunotajā automobilī ir pārliecinošs: to veicina jauna adaptīvā piekare – standarta aprīkojums F Sport izpildījumā – jauni amortizatori un aktīvais līkumu izbraukšanas palīgs (Active Cornering Assist), kas palīdz ierobežot priekšējo riteņu izslīdēšanu, tādā veidā apmierinot tos klientus, kam patīk braukt dinamiskā režīmā.


Par dinamiku. 7,7 sekunžu ieskrējiens līdz 100 km/h šķiet pietiekams, tiesa gan  to kavē variators. Mēģiniet strauji uzņemt ātrumu, un ar variatoru savienotā dzinēja skaņa ātri vien mazina entuziasmu to atkārtot. Protams, pie tā ir iespējams pierast un - ja nekad iepriekš nav braukts ar Lexus - tam nevajadzētu kļūt par šķērsli šī komfortablā un greznā auto iegādei.

Mūsu izmēģinājuma brauciena maršrutā bija dažas reizes, kad RX brauca tīrā elektriskajā režīmā, bet, kā parasts, hibrīdi visefektīvāk darbojas pilsētas satiksmes apstākļos, kur jums varētu izdoties dažus kilometrus paveikt "elektriskā" režīmā.

Interjera kvalitāte jau līdz šim bija augstā līmenī un būtiski nav mainījusies, neskaitot divas lietas: jaunu skārienjutīgo displeju, kas novietots tuvāk vadītājam un ir ar labāku grafiku, un pārlieku jutīgā Remote Touch kontroles rīka vietā nākušu, nedaudz vieglāk lietojamu skārienpaliktni. Centrālā konsole aizvien šķiet pārāk sarežģīta un brīnumainā kārtā vēl aizvien ietver CD atskaņotāju, bet kopumā RX salons joprojām ir pietiekami grezns, lai atrunātu potenciālos pircējus no kāda konkurentu modeļa iegādes.


Mūsu izmēģinātajam F Sport bija dāsns standarta aprīkojums, ko iespējams papildināt ar  vairākiem drošības elementiem, piemēram, no sāniem braucoša transporta brīdinājumu aizmugurē un automātisko bremzēšanu, kā arī ieviest tādas komforta ekstras kā apsildāmus aizmugurējos sēdekļus, Mark Levinson audiosistēmu un 360 grādu parkošanās kameru.

Vai to pirkt?

Salīdzinot ar jaudīgāko konkurentu, uzlādējamo hibrīdu XC90 Twin Engine, RX šķiet ārkārtīgi izdevīgs pirkums. RX, kā tas bijis arī iepriekš, paliek alternatīva tiem, kas interesantu dizainu vērtē augstāk nekā vācu premium autoražotāju meistarību teju ne ideāla gaitas komforta un labas vadāmības līdzsvara izkopšanā. Atjaunotajā versijā RX saviem oponentiem ir daudz tuvāk nekā jebkad agrāk, un, ņemot vērā nākotnē gaidāmo finanšu slogu benzīna un dīzeļa motoriem, hibrīdsistēmas ir tieši tas, kam šobrīd vajadzētu pievērst lielāku uzmanību. Ievērības cienīgs arī ir fakts, ka RX ilgus gadus ticis uzskatīts par vienu no visuzticamākajiem auto pasaulē.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus ES

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Ir daudz iemeslu, kuru dēļ Lexus ES ir vērts ieteikt. Galvenokārt tādēļ, ka tas ir komfortabls, ietilpīgs, turklāt ar ļoti labu trokšņu izolāciju. Nākamais punkts ir lietošanas izmaksas – šajā ziņā hibrīddzinējs ir laba alternatīva konkurentu dīzeļmotoriem. Tomēr, lai arī Lexus ES ļauj braukt arī sportiskā režīmā, nevar noslēpt faktu, ka hibrīddzinējam trūkst tās elastības, kāda ir vecajiem, labajiem dīzeļiem. Par ļoti konkurētspējīgu cenu Lexus ES ir pieejams plašs un neapšaubāmi biznesa klases cienīgs aprīkojums, taču infosistēmas lietošana ir daudz neērtāka, nekā vācu konkurentu modeļos.