Testa brauciens

Hyundai Ioniq HEV: pirmie iespaidi

Whatcar.lv Amsterdamā izmēģina Hyundai Ioniq
Ioniq HEV ar 141 ZS hibrīdsistēmas jaudu
Cena, sākot no 23 990 eiro

AutorsIvo Goldmanis

Toyota Prius nenoliedzami ir hibrīdauto tirgus līderis pasaulē, taču neliela konkurence par sliktu nenāk, tāpēc ir jauki redzēt, ka korejieši arī mēģina izcīnīt savu vietu šajā segmentā.  

Hyundai Ioniq ir dienvidkorejiešu autoražotāja mēģinājums izkonkurēt Toyota Prius, un, lai to izdarītu Ioniq nāk klajā veselās trīs versijās – ar hibrīddzinēju (Ioniq HEV), ar hibrīddzinēju un uzlādes iespēju no rozetes (PHEV), kā arī pilnībā elektrisks (Ioniq EV).

Tā ir daļa no Hyundai stratēģijas tuvāko trīs gadu laikā papildināt savu modeļu paleti ar līdz pat 28 videi draudzīgiem auto un Ioniq HEV, ko izmēģinājām testa braucienā Amsterdamā, ir lielisks šī mērķa paraugs.

Zem motora pārsega tam ir 105 ZS 1,6 litru benzīna motors, bet zem aizmugures sēdekļiem atrodas 1,56kW bateriju paka, kas darbina elektromotoru. Kopējā hibrīdsistēmas jauda ir 141 ZS, bet griezes moments – 265 Nm. Tātad tas ir jaudīgāks par savu lielāko konkurentu - Toyota Prius, turklāt, atšķirībā no Prius, Hyundai Ioniq neizmanto CVT transmisiju, bet gan normālu, sešpakāpju, divsajūgu automātisko pārnesumkārbu.

Paātrinājums līdz 100 km/h ir 10,8 sekundes, maksimālais ātrums 185 km/h, CO2 emisijas – 79g/km, bet vidējais degvielas patēriņš, saskaņā ar oficiālajiem datiem – vien 3,4 litri uz 100 km.  

Dinamika, gaita un vadāmība

Nav nekāds pārsteigums, ka Ioniq nepārsteidz ar galvu reibinošu dinamiku, taču tāds nav šī auto uzdevums un to pašu var teikt arī par Toyota Prius. Dinamikas ziņā abi auto ir līdzīgi, taču atšķirība ir jaudas padevē – divsajūgu automātiskā pārnesumkārba nodrošina asāku Ioniq reakciju uz vadītāja vēlmi kāpināt ātrumu, turklāt iegrožo mazlitrāžas benzīna motora vēlmi trokšņot. Šai pārnesumkārbai ir arī Sport režīms, kas ilgāk notur zemākus pārnesumus, radot lielāku drāmu straujākā paātrinājumā.

Stūres reakcija ir precīza, taču vairāk pielāgota braukšanai pilsētas apstākļos, bet gaitas komforta ziņā Ioniq praktiski nav, ko pārmest. Tā patiesībā ir laba ziņa, jo arvien vairāk cilvēku ar Prius brauc, sēžot aizmugures sēdekļos – taksometru parki daudzviet pasaulē ir pilni ar šiem ekonomiskajiem hibrīdauto, tad kāpēc lai Ioniq būtu izņēmums?

Salons, praktiskums

Ioniq aizmugures sēdekļos ir nedaudz mazāk vietas kājām, kā Prius.  Bagāžas nodalījuma ietilpība gan ir cits stāsts – Ioniq piedāvā par 100 litriem lielāku kravas telpu.

Salona apdares kvalitātes ziņā, it īpaši augstākajā aprīkojuma līmenī, Ioniq interjers izskatās labāk, nekā Prius, arī TomTom navigācijas sistēma 8 collu skārienjutīgajā ekrānā šķiet nedaudz ērtāka, nekā Toyota Touch&Go infisistēma. Ioniq standarta aprīkojumā ir klimata kontrole, atpakaļskata kamera, Bluetooth savienojums un adaptīvā kruīzkontrole.

Vai to ir vērts pirkt?

Ja salīdzina ar tradicionālajiem ģimenes hečbekiem, kam zem motora pārsega ir tikai iekšdedzes dzinēji, Ioniq, tāpat kā Prius, šobrīd īsti nespēj turēt līdzi. Eksistē praktiskākas alternatīvas ar ekonomiskiem dīzeļdzinējiem, kas neprasa lielas izmaksas, vienlaikus piedāvājot labākas braukšanas sajūtas.

Tomēr, ja salīdzina ar tiešo konkurentu – Prius – tas ir lētāks (Prius cenas sākas vien no 28 420) , tam ir labāka interjera apdare un ērtāk lietojama infosistēma, savukārt divsajūgu pārnesumkārbas izvēle atrisinājusi pāris problēmas, kas raksturīgas CVT bezpakāpju variatoram, kāds ir konkurentam no Toyota. Tiesa gan, Hyundai Ioniq ilgtermiņa uzticamība vēl ir zem jautājuma zīmes, jo korejietim pagaidām trūkst tās pieredzes, kāda hibrīdauto ražošanā ir Toyota, kas pirmo Prius laida klajā 1997.gadā.


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Apskati What Car? sludinājumus šeit!

Saistītie raksti

Auto tests

Hyundai Tucson

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Hyundai Tucson ir laba vērtības un cenas proporcija, pievilcīgs vizuālais izskats un plaša labu motoru izvēle, taču gaitas un vadāmības īpašību ziņā tas atpaliek no dažiem konkurentiem.