Testa brauciens

Pirmie iespaidi: Lexus CT200h

Whatcar.lv izmēģina jauno Lexus CT200h
Bagātīgs aprīkojums, hibrīddzinējs no Prius
Cena, sākot no 30 514 eiro

Lexus piedāvā hibrīddzinējus tik viegli, nepiespiesti un ikdienišķi, kā citi ražotāji tirgo dīzeļus. Turklāt tagad šī tehnoloģija pieejama arī ģimenes hečbeku pircējiem – Lexus CT200h izskatā. Šis segments gan jaunpienācējiem nav nekāda medusmaize – te jau saimnieko Vācijas konkurenti – 1.sērijas BMW un Audi A3. Taču – ko īsti piedāvā Lexus CT200h?

Dzinējs

Lexus CT200h ir tā pati hibrīdsistēma, kas Prius: 1,8 litru benzīna dzinējs un elektromotors, kas komplektā piedāvā mazu degvielas patēriņu un zemus nodokļus par CO2 emisijām (tajās valstīs, kur valdība atbalsta videi draudzīgu auto pircējus).   

Auto var braukt, izmantojot tikai benzīnu, vai tikai elektroenerģiju vien – tiesa gan, pēdējā gadījumā tikai kilometru vai nedaudz vairāk. Tas gan ir pietiekami, lai izstāvētu sastrēgumu uz Vanšu tilta, raugoties, kā citu vadītāju automašīnas bezjēdzīgi dedzina vienu litru pēc otra.

Tieši šī iemesla dēļ CT200h vidējais patēriņš pilsētā ir mazāks (nedaudz zem 6 litriem uz 100 km), nekā uz šosejas – jo bieži nākas braukt lēni, turklāt lieti noder dzinēja start/stop sistēma, kas darbojas pilnīgi nemanāmi, atšķirībā no automašīnām, kam ir tikai benzīna dzinējs.

Turklāt baterijas nav jālādē – tās uzlādējas automātiski, izmantojot enerģiju, kas rodas automašīnai bremzējot.

Dinamika, vadāmība

Auto sāk gaitu ar elektromotoru, kura pilns griezes moments ir pieejams, līdzko tiek nospiests gāzes pedālis. Benzīna dzinējs „pieslēdzas” vien brīžos, kad nepieciešams straujāks paātrinājums – un šajos gadījumos CT200h neliek vilties, tomēr ieskrējiens līdz 100 km/h prasa par sekundi vairāk, nekā, piemēram Audi A3 vai 1.sērijas BMW ar 2,0 litru dīzeļdzinēju.  

Uz šosejas, lielākos ātrumos, abi dzinēji darbojas kopīgiem spēkiem, tomēr elektromotors nav tik spēcīgs, lai kompensētu benzīna dzinēja neizteiksmīgo jaudu vidējā apgriezienu diapazonā - pat ja aktivizēts Sport režīms.

Uzņemot ātrumu, izbraucot, piemēram, no pievadceļa uz Jūrmalas šosejas, pedālis jāspiež grīdā, liekot dzinējam iebrēkties, kamēr CVT pārnesumkārba atrod vajadzīgo pozīciju. Arī šajos gadījumos nevilšus nākas atcerēties dīzeļdzinēju griezes momenta priekšrocības.  

Cenšoties atdarināt 1.sērijas BMW, Lexus pat ir izdevies radīt auto ar tīri labu vadāmību, taču auto gaita varēja būt drusku mīkstāka. Saķere ar ceļu ir pietiekami laba, bet stūre varēja būt informatīvāka, jo bauda no braukšanas ir tāda pati, kā no bezalkoholiskā Mohito.

Komforts

Šī pilnīgi noteikti ir Lexus priekšrocība. Apsēžoties pie stūres, CT200h šķiet kā kompakts luksusa auto, nevis premium hečbeks. Panelis ir apšūts ar „ādu”, pat auduma sēdekļi izskatās pēc alkantaras imitācijas un rosina jautāt – vai par šādu salona apdari ir jāpiemaksā?

Nē, atšķirībā no vācu konkurentiem, bāzes aprīkojumā iekļauts viss, kas ikdienā nepieciešams – pat vēl vairāk, lai tie, kas, modes tendenču, vides saudzēšanas vai ekonomisku apsvērumu dēļ pārsēžas uz CT200h no biznesa klases auto, nezaudētu ierasto komforta auru.

Aprīkojuma rotaļlietu klāstā ir pat adaptīvā kruīzkontrole, tomēr var pastrīdēties par to, cik nepieciešams (un ērts lietošanā) ir navigācijas/auto funkciju kontroles panelis, kas mūsu izpratnē nedaudz sarežģī vienkāršas lietas. Piemēram, kāda velna pēc tajā nepieciešams kalendārs? Padomā par to.

Kopumā CT200h interjers ir tikpat futūristisks, kā RX, tomēr, līdzīgi kā izmēros lielākais radinieks, tas iekārtots tā, lai radītu papildu drošības sajūtu, mājīgi satverot vadītāju ar ērtajiem sēdekļiem un paslēpjot aiz salīdzinoši augstā priekšējā paneļa.

Par troksni arī nav jāsūdzas – Lexus hečbekā valda tāds klusums un miers kā Zinātņu akadēmijas bibliotēkā.

Nevar nepaslavēt arī Lexus klientu augsto apkalpošanas līmeni – jautājumi, kas radās par testa auto, tika atrisināti tūlīt un ar neviltotu laipnību, bez augstprātības vai aizņemtības rosinātās nervozitātes, kādu nereti izdodas novērot pie dažiem citiem dīleriem.

Spriedums

Lexus CT200h lieliski atbilst vismaz diviem kritērijiem – tas ir Lexus un tas ir lēts (būdams Lexus). Ņemot vērā bagātīgo aprīkojumu un futūristisko dizainu (nemaz nerunājot par ekonomisko un videi draudzīgo hibrīdtehnoloģiju) tas šķiet pietiekami efektīgs konkurents vācu kaluma konkurentiem, kamēr vien runa nav par dinamiku vai braukšanas baudu.

Jums patiks: komforta līmenis, bagātīgs aprīkojums, mazs degvielas patēriņš

Jums nepatiks: konkurentu dīzeļdzinēji ir dinamiskāki

Lasi izvērstu Lexus CT200h testu, salīdzini cenas, aprīkojumu


Karstākie piedāvājumi auto tirgū! Nepalaid garām iespēju ietaupīt...

Saistītie raksti

Auto tests

Lexus NX

What Car? Vērtē Novērtēts ar 4 no 5

Lexus NX ir smalks salons, konkurētspējīga cena, un var prognozēt, ka tas būs ļoti uzticams. Mēs domājam, ka vairākumam pircēju vispiemērotākā versija būs pašuzlādes hibrīds NX 350h, taču uzmanības vērts ir arī uzlādējamais variants NX 450h+. Tā iegādei ir pieejams valsts atbalsts, tam ir visai laba elektriskā sniedzamība un, regulāri uzlādējot, ļoti nelieli ekspluatācijas tēriņi.